Botit

Bottisota-2:n bottilista

Egoisti
Tyyppi
Leijunta
Vauhti
2/1
Panssari
5+
Kesto
3/5
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
BootsiMättö +2+0 -
Egotykki0 4+-1 Työntösäde
Egokenttä: Kaikki samalla alueella Egoistin kanssa saavat heitolla 5+ yhden osuman +0 panssarilla liikkumisvaiheen lopussa.
Herhiläisbotti
Tyyppi
Lento
Vauhti
5/2
Panssari
5+
Kesto
2/4
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
TörmäilyMättö +0+1 -
Plasmagrillaaja (2)1 3++0 -
Rakettipaketti (4)2 4++0 4 Latausta
Minimiliike: Herhiläisen on liikuttava joka kierros maksimimatka.
Hämybotti
Tyyppi
Lento
Vauhti
3/2
Panssari
4+
Kesto
1/3
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
TörmäilyMättö -1+1 -
Lasertykki (2)1 4++1 -
MiinapommiMiina 2+-1 Magneettinen
Häivekenttä: Hämybottia voi ampua vain samasta alueesta (tai alueaseilla), ja kaikki osuminen siihen tulee -1 rangaistuksella.
Minimiliike: Hämybotin on liikuttava joka kierros vähintään yksi alue.
Nopea: Hämybotti on nopea.
Irrottelija
Tyyppi
Pyörä
Vauhti
4/2
Panssari
5+
Kesto
2/5
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
PureskeluMättö +3+0 -
Miniohjukset (3)2 4++0 6 Latausta, Ohjus
Pomppija: Irrottelija voi hyökätä lähitaisteluun lentävien bottien kanssa.
Kakebotti
Tyyppi
Kävely
Vauhti
3/2
Panssari
5+
Kesto
2/4
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
KakehakkausMättö +3+1 Ensimmäinen osuma panssari -3
Zenkenttä: Kakebotilla on ylimääräinen 4+ suojakenttä kaikkea vauriota vastaan.
Puribionisti: Kakebottiin ei voi asentaa lisäosia. Se voi kuitenkin käyttää bottiosia muutoin normaalisti.
Kärry
Tyyppi
Pyörä
Vauhti
4/2
Panssari
4+
Kesto
3/4
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
TönintäMättö +0+1 -
Polttolaseri (2)1 3+-2 -
Lammas
Tyyppi
Kävely
Vauhti
4/2
Panssari
5+
Kesto
1/1
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
PureskeluMättö -1+2 -
Itsetuho: Lampaan voi räjäyttää mättövaiheessa ennen nopan heittoa. Vastustaja saa 2d6 osumaa -2 panssarilla, ja muut samalla alueella d6 osumaa -2 panssarilla. Lammas tuhoutuu samoin jos se vaurioituu pisteenkin. Jos pelataan vain yhdellä botilla, lammas voittaa jos räjäyttää loput itsetuhossaan.
Minimiliike: Lampaan on aina pakkoa liikkua maksimiliikeen verran.
Lekuri
Tyyppi
Tela
Vauhti
3/1
Panssari
4+
Kesto
3/5
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
MoottorisahaMättö +1-1 Ks. alla
Kirurgilaseri (2)1 3++0 -
Sahaus: Lähitaistelussa jokainen kohde saa aina ylimääräiset d6-3 osumaa sahasta riippumatta mätön normaalista tuloksesta.
Lentolehmä
Tyyppi
Leijunta
Vauhti
2/1
Panssari
4+
Kesto
3/6
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
PureskeluMättö +0+1 -
Happoruisku (4)0 3++0 -
Hidas: Lentolehmä on hidas.
Murskaaja
Tyyppi
Tela
Vauhti
2/1
Panssari
3+
Kesto
2/5
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
RunttausMättö +1+1 -
Megamörssäri3 3+-1 Räjähdys, epäsuora
Laserit (2)1 3++1 -
Hidas: Murskaaja on hidas.
Parabotti
Tyyppi
Kävely
Vauhti
2/1
Panssari
4+
Kesto
1/2
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
BottivaltausMättö +1Ks. alla Ks. alla
Pulssilaseri0 4++1 -
Pieni: Erillinen parabotti ei voi asentaa lisäosia eikä sitä voi ampua kuin samalta alueelta (tai alueaseilla).
Bottivaltaus: Jos parabotti saa osumia kohteeseen lähitaistelussa, voi se vaurioittamisen sijaan yrittää vallata kohdebotin (yksittäisellä parabotilla ei ole muita vaihtoehtoja). Molemmat heittävät d6, ja tasapelillä tai suuremmalla parabotti valtaa botin. Häviöllä se (tai sen kaapattu botti) tuhoutuu. Vallatusta botista ei saa lisää kortteja, eikä se räjähdä, mutta vastustaja ei voi enää saada sitä takaisin. Vain yhden botin voi kerrallaan vallata, vanha 'katoaa' jos valtaa uuden.
Vallattu botti: Vallattua bottia käytetään parabotin sijaan, mutta bottivaltaus on yhä käytettävissä. Kun vallattu botti tuhoutuu, palautuu käyttö takaisin perusparabottiin. Valtausken yhteydessä kaikki kohdebotin lisäosat tuhoutuvat.
Paroni
Tyyppi
Lento
Vauhti
6/2
Panssari
3+
Kesto
1/4
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
TörmäilyMättö -1+1 -
Konetykki (3)1 3++0 -
PommitMiina 2+-1 Räjähtävä
Minimiliike: Paronin on aina liikuttava maksimin verran.
Pasifisti
Tyyppi
Pyörä
Vauhti
4/2
Panssari
5+
Kesto
2/4
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
VälttelyMättö +2Ei Ei vauriota
Flierit (4)0 2++0 -
Demilitarisointikenttä: Muut botit samalla alueella kuin pasifisti eivät voi ampua aseitaan (mutta voivat lähitaistella normaalisti tai itsetuhoutua).
Extraosat: Pasifisti ei voi asentaa eikä käyttää muita aseita.
Pora
Tyyppi
Pyörä
Vauhti
3/1
Panssari
4+
Kesto
2/4
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
PorausMättö +2-1 Tuplasti osumia
Plasmaheitin (2)0 4++0 -
Ruostuttaja
Tyyppi
Pyörä
Vauhti
3/2
Panssari
4+
Kesto
1/4
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
NuijintaMättö +2+0 -
Ruostepyssy (2)0 5+Ei ole Ks. alla
Ruostepyssy: Aiheuttaa osuessaan aina yhden arvotun vian normaalin vaurion sijaan.
Rynnäkkökameli
Tyyppi
Kävely
Vauhti
4/2
Panssari
4+
Kesto
2/6
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
PurentaMättö +0+1 -
Konekiväärit (2)1 3++0 -
Sinkopatteristo (2)2 2+-1 4 Latausta
LiukumiinaMiina 3++1 -
Sadonkorjaaja
Tyyppi
Leijunta
Vauhti
1/1
Panssari
3+
Kesto
1/2
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
SähköviikateMättö +3-5 -
EMP-sädetin (2)0 4+-3 Ks. alla
EMP-sädetin: Jokainen osuma tuhoaa arvotin lisäosan, tai jos sellaisia ei ole, arvotun kortin kädestä.
Suojakenttä: Sadonkorjaajalla on ylimääräinen 2+ suojakenttä kaikkia osumia vastaan.
Siivuri
Tyyppi
Tela
Vauhti
3/2
Panssari
5+
Kesto
3/6
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
TäyspesuMättö +2-2 Ks. alla
Saippuruisku0 3++1 Työntösäde
Pölynimuri0 4++2 Vetosäde
Täsypesu: Jokainen vaurio varastaa yhden arvotun lisäosan, tai tuhoaa yhden arvotun kortin kädestä jos ei lisäosia.
Teekuppi
Tyyppi
Leijunta
Vauhti
3/2
Panssari
5+
Kesto
2/4
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
SähkökenttäMättö +0+0 -
Viherlaseri (3)2 3+-1 Ks. alla
Viherlaseri: Vaurioitetun kohteen on heitettävä pois joku valisemansa kortti kädestä, jos on.
T.O.M.M.I
Tyyppi
Tela
Vauhti
3/1
Panssari
3+
Kesto
2/5
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
RunttausMättö +0+1 -
Ionitykki (3)2 3++0 -
Ohjus2 3+-2 d3 Vauriota, 2 latausta
MagneettimiinaMiina 2+-1 Magneettinen
Tynnyri
Tyyppi
Pyörä
Vauhti
3/2
Panssari
5+
Kesto
1/3
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
RullausMättö +0+1 -
Hernepyssy (6)0 2++1 Aluease
Liekinheitin (2)0 4++0 -
Bensaräjähdys: Kun tynnyri tuhoutuu, se aiheuttaa d3 osumaa -1 panssarilla kaikilla samalla alueella, ja d6 osumaa sen kanssa lähitaistelussa olleille, jos tällaisia oli.
Vinkubotti
Tyyppi
Tela
Vauhti
3/1
Panssari
4+
Kesto
2/5
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
PotkintaMättö +1+1 Ks. alla
Vinkukohina: Kierroksen alussa jokainen muu botti pelikentällä saa heitolla 6+ yhden osuman +0 panssarilla.
Vinkukenttä: Ampumisvaiheen lopussa kaikki samalla alueella vinkubotin kanssa saavat 3+ heitolla osuman +0 panssarilla. Kaikkien vaurioitettujen bottien on pakko lyödä vinkubottia mättövaiheessa.
Potkinta: Jos vinkubotti saa kohteeseen osumia lähitaistelussa, se saa itseensä yhtä monta osumaa +1 panssarilla.
Jalkojen hajoaminen: Jos vinkubotissa on pistekin vauriota, se on hidas.

Bottisota-2 (c) Kalle Marjola 1996. All rights reserved.