Aktiivipanssari |
---|
Kertakäyttö, lähitaistelu
Vastustajan iskut lähitaistelussa osuvat botissa olevaan
aktiivipanssariin, ja vastustaja saa yhtä monta osumaa +0 panssarilla
kuin itse löi. Käytetään välittömästi lähitaistelutuloksen selvittyä.
|
|
Betabugi |
---|
Kertakäyttö
Kun joku vastustaja juuri yrittää käyttää jotain bottiosaa samalla
alueella kuin kortin käyttäjä, vastustajan osassa oleva beta-vaiheen
bugi mitätöi kortin efektin. Tätä korttia voi käyttää asennettaviin
osiin vain asennusvaiheessa, jolloin asennus menee pieleen ja kortti
heitetään menemään.
|
|
Data-analyysi |
---|
Kertakäyttö
Kaikkien on paljastettava kädessä olevat kortit kaikille, paitsi tämän
kortin pelaajan.
|
|
Energialataus |
---|
Kertakäyttö
Botti saa lisätehoa tämän kierroksen loppuun asti. Botti on
nopea ja saa +1 lähitaisteluheittoihin.
|
|
Extrapanssari |
---|
Asennettava
Botin panssari kovennetaan ylimääräisillä panssareilla, ja botti saa
+1 panssaritesteihin, mutta siitä tulee myös hidas.
|
|
Gravitaatiopyssy |
---|
Asennettava, ase
Botissa on tehokas gravitaatiopyssy, jolla väliaikaisesti voi tiputtaa
lentäviä botteja. Ase vaikuttaa ainoastaan lentäviin, ja osuessaan
aiheuttaa automaattisesti yhden vauriota leijuntabotteihin ja d3
vauriota lentobotteihin. Lisäksi osuman saanut botti on
loppukierroksen maassa, ja sen kimppuun voi käydä vaikkei olisikaan
lentävä, eikä se voi nousta ilmaan ennenkuin seuraavalla kierroksella.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Gravitaatiopyssy | 0 |
4+ | Ei |
Ks. yllä |
|
|
Gyrostabiloija |
---|
Asennettava
Bottiin asennettu gyrostabiloija parantaa sen kääntyvyyttä ja
kontrollia, ja tekee botista nopean (tai hitaasta botista
normaalin).
|
|
Heittovaihto |
---|
Kertakäyttö, virus
Kohdebotti samalla alueella ei voi tehdä kierroksen aikana mitään
toimintoa, koska sen ohjelmisto alkaa heittovaihtamaan.
|
|
Häivekenttä |
---|
Asennettava
Botilla on tehokas häivekenttä, eikä sitä voi
ampua kuin samalta alueelta (tai alueaseilla).
|
|
Itsetuhojärjestelmä |
---|
Kertakäyttö, itseaktivointi
Botti tuhoutuessaan tai aktivoidessaan tämän kortin tuhoutuu
suuressa räjähdyksessä, joka aiheuttaa d6 osumaa kaikille samalla
alueella -1 panssarilla, ja 2d6 osumaa lähitaistelussa botin kanssa
oleville.
Jos tämä kortti tuhotaan pelaajan kädestä jollain aseella, se
aktivoituu.
|
|
Kenttävirus |
---|
Kertakäyttö, virus
Järjestelmiin ujutettu virus saa kaikki suojakentät epäkuntoon
kierroksen loppuun asti samalla alueella kuin korttia käyttävä
botti.
|
|
Kontrollijumitin |
---|
Kertakäyttö, virus
Käytetään bottiin samalla alueella juuri ennenkuin tämäm liikkuu tai
lähitaistelee. Kohdebotti ei voi kääntyä kunnolla, joten sen on pakko
liikkua koko kierros samaan suuntaan, jos liikkuu. Lähitaisteluun
tulee -2 rangaistus kierroksen loppuun.
|
|
Korjausjärjestelmä |
---|
Asennettava
Jos botilla on huoltavaiheen jälkeen vauriopisteitä, heitolla 4+
yksi vauriopiste korjaantuu. Heitolla 1 botti saa yhden arvotun vian
järjestelmän sekoillessa.
|
|
Korjauspakki |
---|
Kertakäyttö
Ampumisen sijaan botti voi korjata 2 vauriopistettä ja yhden vian.
|
|
Laserpatteristo |
---|
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan laserpatteristo, jota käytetään kuten muitakin
aseita. Aseella voi ampua enintään kuusi piipullista, ja juuri ennen
ampumista heitetään d6, ja jos tulos on vähemmän kuin ammuttavat
piiput, patteristo hajoaa tuhoten mukana yhden arvotun kortin pelaajan
kädestä.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Laserpatteri (6) | 1 |
4+ | -1 |
Voi hajota |
|
|
Leijuntayksikkö |
---|
Asennettava
Botti lasketaan leijuntabotiksi. Ei vaikuta lentobotteihin.
|
|
Magneettipohja |
---|
Asennettava
Bottiin ei vaikuta veto- ja työntösäteiden liikutukset, mutta se saa
vastaavasti -1 panssaritestiin kyseisiä aseita vastaan. Tämä osa
toimii vain maata pitkin liikkuvissa boteissa.
|
|
Mikkisofta |
---|
Kertakäyttö, virus
Kohdebotti samalla alueella ei voi tämän kierroksen aikana kuin joko
liikkua tai ampua yhdellä asejärjestelmällä, eikä voi
aloittaa lähitaistelua. Efekti poistuu d6 heitolla 5+ vuoron lopussa,
muutoin efekti säilyy myös seuraavan kierroksen, jonka lopussa uusi
testi.
|
|
Megagigatykki |
---|
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan Iso Pyssy, joka tekee siitä hitaan.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Megagigatykki | 3 |
2+ | -2 |
Räjähtävä, epäsuora |
|
|
Megamiina |
---|
Kertakäyttö, ase
Botti varustetaan Megamiinalla, jonka voi tiputtaa jossain vaiheessa
liikkumista. Megamiinoja on vain yksi.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Megamiina | Miina |
2+ | -3 |
Räjähtävä, magneettinen, d3 vauriota |
|
|
Miinaharava |
---|
Asennettava
Botti pystyy tuhoamaan samalla alueella olevat miinat d6 heitolla 3+
juuri ennenkuin ne räjähtäisivät. Raivaustesti on tehtävä ennenkuin
miinalle heitetään osumista, mutta voidaan tehdä kohteen arpomisen
jälkeen magneettisten miinojen tapauksessa.
|
|
Mikroaaltotykki |
---|
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan Mikroaaltotykki. Jos aseella ammuttaessa
osumaheitto on 6, saa myös ampuja yhden osuman -1 panssarilla.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Mikroaaltotykki (3) | 0 |
3+ | -1 |
Ks. yllä |
|
|
Ohjustorjuntajärjestelmä |
---|
Asennettava
Botilla on ohjustorjuntajärjestelmä, joka tuhoaa kaikki ohjukset ja
raketit, jotka ammutaan botin sijaintialueen läpi tai siihen, jos
d6 heitto 3+ onnistuu. Järjestelmä ei auta samalta alueelta ammuttuja
ohjuksia vastaan. Räjähtävät ohjukset eivät räjähdä jos ne ammutaan
alas.
|
|
Paniikkipoimutin |
---|
Kertakäyttö, itseaktivointi
Botilla on paniikkitelesiirryin, jonka voi käyttää koska tahansa
ennenkuin heitetään lähitaisteluheitto tai vastustaja alkaa heittämään
osumista bottiin. Käytettäessä botti ilmestyy arvottuun
telesiirtimeen.
Tämä kortti aktivoituu itsestään, jos botti joutuisi happoaltaaseen
tai lentobotti törmäisi seinään, ja pelastaa viime hetkellä.
|
|
Prismajärjestelmä |
---|
Asennettava
Bottiin asennetaan prismajärjestelmä, joka antaa 3+ panssarisuojan
kaikkia laseraseita vastaan, ja heitolla 6 laseri osuu takaisin
ampujaan! Tähän panssariin ei vaikuta mitkään muutokset (edes
maasto).
Jos botti saa yhdenkin vauriopisteen, herrkä prismajärjestelmä hajoaa.
Prismajärjestelmän suojaus testataan suojakentän jälkeen.
|
|
Rakettimoottori |
---|
Asennettava
Botin kaahausvauhti tuplaantuu, mutta kaahatessaan botti saa -2
ampumiseen -1 sijaan. Kaikki ampuminen siihen on -1 rangaistuksella
botin kaahatessa.
|
|
Rakettipaketti |
---|
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan rakettipaketti, joka lisää sen
tulivoimaa. Rakettipaketin voi ladata normaalisti, mutta jos se
tuhoutuu, aiheuttaa se samalla 1 vauriopisteen botille.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Rakettipaketti (3) | 2 |
4+ | +0 |
6 Latausta |
|
|
Savupommi |
---|
Kertakäyttö
Kaikki ampuminen samalla alueella tai alueelle saa -2 rangaistuksen
kierroksen loppuun asti, ja lähitaisteluosumista vähennetään yksi (eli
on voitettava vähintään kahden erolla).
|
|
Suojakenttä |
---|
Asennettava
Bottiin asennetaan suojakenttä, joka antaa 3+ panssarin kaikkia osumia
vastaan (ja kuten suojakentät aina, tähän ei vaikuta aseen
panssarimuutos). Panssariheitolla 1 suojakenttä tuhoutuu ja aiheuttaa
yhden vauriota bottiin.
|
|
Sähkökenttä |
---|
Kertakäyttö, lähitaistelu
Käytetään juuri ennen lähitaistelua. Vihollisbotin siirtyessä viereen
siihen iskee sähkökenttä, joka aiheuttaa d3 osumaa +0 panssarilla.
|
|
Tartuntakoura |
---|
Asennettava
Osuttuaan vastustajaan lähitaistelussa, botti voi yrittää kaapata osan
vaurioittamisen sijaan. Jos d6 + osumien määrä on 6 tai enemmän, botti
onnistuu varastamaan halutun asennetun osan vastustajalta. Heitolla
4-5 tämä osa tuhoutuu, ja heitolla 3 tai alle ei tapahdu mitään.
|
|
Telesiirrin |
---|
Asennettava
Normaalin siirtymisen sijaan botti voi siirtyä arvottuun
telesiirtimeen.
|
|
Turbomoottori |
---|
Asennettava
Botin kaahausvauhti kasvaa yhdellä tehokkaampien moottorien ansiosta.
|
|
Turbopyssy |
---|
Asennettava, ase
Turbopyssy on raskas, ja tekee botista hitaan. Turbopyssyn
piiput voi ampua eri alueille.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Turbopyssy (4) | 2 |
4+ | +0 |
Aluease |
|
|
Työntösäde |
---|
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan työntösäde, jolla voi survoa botteja palasiksi ja
tunkea poispäin.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Työntösäde | 0 |
3+ | +0 |
Työntösäde |
|
|
Tähtäinjärjestelmä |
---|
Asennettava
Botti saa +1 osumiseen ampuma-aseilla kehittyneen tähtäinjärjestelmän
takia. Tämä herkkä järjestelmä tuhoutuu heti kun botti saa yhdenkin
vauriopisteen lisää.
|
|
Ultraäänitäristin |
---|
Asennettava, ase
Botti saa tehokkaan ultaääniaseen, joka tärisyttää kaikkia botteja
kohdealueella. Jokainen osuman saanut botti voi tuhoutua vaarallisella
alueella samoin kuin saatuaan osuman työntö- tai vetosäteestä.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Ultraääni- täristin | 1 |
3+ | -2 |
Aluease, ks. yllä |
|
|
Uraanihöyryohjus |
---|
Kertakäyttö, ase
Botti laukaisee satsin tehokkaita uraanihöyryohjuksia, jotka
hyökkäävät kolmasti kaikkien kohdealueella olevien kimppuun.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Uraanihöyry- ohjus | 3 |
3+ | -1 |
Ohjus, epäsuora, räjähtävä, ks. yllä |
|
|
Vetosäde |
---|
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan vetosäde, jolla voi repiä botteja palasiksi ja
vetää puoleensa.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Vetosäde | 0 |
3+ | +0 |
Vetosäde |
|
|
Virustappaja |
---|
Asennettava
Bottiin asennetaan virustorjuntajärjestelmä, joka tuhoaa d6 heitolla
2+ kaikki bottia vastaan yritetyt kertakäyttöiset virushyökkäykset
kuten kenttävirus, kontrollijumitin tai mikkisofta.
|
|
Älyohjus |
---|
Kertakäyttö, ase
Botti saa kertakäyttöisen älyohjuksen. Älyohjus osuu aina.
Ase | Kantama | Osuma |
Panssari | Muuta |
---|
Älyohjus | 3 |
Aina | -2 |
Epäsuora, d3 vauriota |
|
|
Öljyruisku |
---|
Kertakäyttö, lähitaistelu
Juuri ennen lähitaistelua botti ruiskauttaa öljyläiskän
vastustajabotin alle tai päin näköä. Pyörä- ja
kävelybotti saa -2 lähitaisteluheittoon, ja muun tyyppinen -1
saatuaan öljyruiskusta. Efekti vaikuttaa kierroksen loppuun asti.
|
|