Bottisota-2 kortit

Bottisota-2:n bottiosat. Jotkin kortit voivat olla täysin käyttökelvottomia joillekin boteille, mutta sellaista se on tuotekehityksen kanssa.
Aktiivipanssari
Kertakäyttö, lähitaistelu
Vastustajan iskut lähitaistelussa osuvat botissa olevaan aktiivipanssariin, ja vastustaja saa yhtä monta osumaa +0 panssarilla kuin itse löi. Käytetään välittömästi lähitaistelutuloksen selvittyä.
Betabugi
Kertakäyttö
Kun joku vastustaja juuri yrittää käyttää jotain bottiosaa samalla alueella kuin kortin käyttäjä, vastustajan osassa oleva beta-vaiheen bugi mitätöi kortin efektin. Tätä korttia voi käyttää asennettaviin osiin vain asennusvaiheessa, jolloin asennus menee pieleen ja kortti heitetään menemään.
Data-analyysi
Kertakäyttö
Kaikkien on paljastettava kädessä olevat kortit kaikille, paitsi tämän kortin pelaajan.
Energialataus
Kertakäyttö
Botti saa lisätehoa tämän kierroksen loppuun asti. Botti on nopea ja saa +1 lähitaisteluheittoihin.
Extrapanssari
Asennettava
Botin panssari kovennetaan ylimääräisillä panssareilla, ja botti saa +1 panssaritesteihin, mutta siitä tulee myös hidas.
Gravitaatiopyssy
Asennettava, ase
Botissa on tehokas gravitaatiopyssy, jolla väliaikaisesti voi tiputtaa lentäviä botteja. Ase vaikuttaa ainoastaan lentäviin, ja osuessaan aiheuttaa automaattisesti yhden vauriota leijuntabotteihin ja d3 vauriota lentobotteihin. Lisäksi osuman saanut botti on loppukierroksen maassa, ja sen kimppuun voi käydä vaikkei olisikaan lentävä, eikä se voi nousta ilmaan ennenkuin seuraavalla kierroksella.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Gravitaatiopyssy0 4+Ei Ks. yllä
Gyrostabiloija
Asennettava
Bottiin asennettu gyrostabiloija parantaa sen kääntyvyyttä ja kontrollia, ja tekee botista nopean (tai hitaasta botista normaalin).
Heittovaihto
Kertakäyttö, virus
Kohdebotti samalla alueella ei voi tehdä kierroksen aikana mitään toimintoa, koska sen ohjelmisto alkaa heittovaihtamaan.
Häivekenttä
Asennettava
Botilla on tehokas häivekenttä, eikä sitä voi ampua kuin samalta alueelta (tai alueaseilla).
Itsetuhojärjestelmä
Kertakäyttö, itseaktivointi
Botti tuhoutuessaan tai aktivoidessaan tämän kortin tuhoutuu suuressa räjähdyksessä, joka aiheuttaa d6 osumaa kaikille samalla alueella -1 panssarilla, ja 2d6 osumaa lähitaistelussa botin kanssa oleville.
Jos tämä kortti tuhotaan pelaajan kädestä jollain aseella, se aktivoituu.
Kenttävirus
Kertakäyttö, virus
Järjestelmiin ujutettu virus saa kaikki suojakentät epäkuntoon kierroksen loppuun asti samalla alueella kuin korttia käyttävä botti.
Kontrollijumitin
Kertakäyttö, virus
Käytetään bottiin samalla alueella juuri ennenkuin tämäm liikkuu tai lähitaistelee. Kohdebotti ei voi kääntyä kunnolla, joten sen on pakko liikkua koko kierros samaan suuntaan, jos liikkuu. Lähitaisteluun tulee -2 rangaistus kierroksen loppuun.
Korjausjärjestelmä
Asennettava
Jos botilla on huoltavaiheen jälkeen vauriopisteitä, heitolla 4+ yksi vauriopiste korjaantuu. Heitolla 1 botti saa yhden arvotun vian järjestelmän sekoillessa.
Korjauspakki
Kertakäyttö
Ampumisen sijaan botti voi korjata 2 vauriopistettä ja yhden vian.
Laserpatteristo
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan laserpatteristo, jota käytetään kuten muitakin aseita. Aseella voi ampua enintään kuusi piipullista, ja juuri ennen ampumista heitetään d6, ja jos tulos on vähemmän kuin ammuttavat piiput, patteristo hajoaa tuhoten mukana yhden arvotun kortin pelaajan kädestä.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Laserpatteri (6)1 4+-1 Voi hajota
Leijuntayksikkö
Asennettava
Botti lasketaan leijuntabotiksi. Ei vaikuta lentobotteihin.
Magneettipohja
Asennettava
Bottiin ei vaikuta veto- ja työntösäteiden liikutukset, mutta se saa vastaavasti -1 panssaritestiin kyseisiä aseita vastaan. Tämä osa toimii vain maata pitkin liikkuvissa boteissa.
Mikkisofta
Kertakäyttö, virus
Kohdebotti samalla alueella ei voi tämän kierroksen aikana kuin joko liikkua tai ampua yhdellä asejärjestelmällä, eikä voi aloittaa lähitaistelua. Efekti poistuu d6 heitolla 5+ vuoron lopussa, muutoin efekti säilyy myös seuraavan kierroksen, jonka lopussa uusi testi.
Megagigatykki
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan Iso Pyssy, joka tekee siitä hitaan.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Megagigatykki3 2+-2 Räjähtävä, epäsuora
Megamiina
Kertakäyttö, ase
Botti varustetaan Megamiinalla, jonka voi tiputtaa jossain vaiheessa liikkumista. Megamiinoja on vain yksi.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
MegamiinaMiina 2+-3 Räjähtävä, magneettinen, d3 vauriota
Miinaharava
Asennettava
Botti pystyy tuhoamaan samalla alueella olevat miinat d6 heitolla 3+ juuri ennenkuin ne räjähtäisivät. Raivaustesti on tehtävä ennenkuin miinalle heitetään osumista, mutta voidaan tehdä kohteen arpomisen jälkeen magneettisten miinojen tapauksessa.
Mikroaaltotykki
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan Mikroaaltotykki. Jos aseella ammuttaessa osumaheitto on 6, saa myös ampuja yhden osuman -1 panssarilla.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Mikroaaltotykki (3)0 3+-1 Ks. yllä
Ohjustorjuntajärjestelmä
Asennettava
Botilla on ohjustorjuntajärjestelmä, joka tuhoaa kaikki ohjukset ja raketit, jotka ammutaan botin sijaintialueen läpi tai siihen, jos d6 heitto 3+ onnistuu. Järjestelmä ei auta samalta alueelta ammuttuja ohjuksia vastaan. Räjähtävät ohjukset eivät räjähdä jos ne ammutaan alas.
Paniikkipoimutin
Kertakäyttö, itseaktivointi
Botilla on paniikkitelesiirryin, jonka voi käyttää koska tahansa ennenkuin heitetään lähitaisteluheitto tai vastustaja alkaa heittämään osumista bottiin. Käytettäessä botti ilmestyy arvottuun telesiirtimeen.
Tämä kortti aktivoituu itsestään, jos botti joutuisi happoaltaaseen tai lentobotti törmäisi seinään, ja pelastaa viime hetkellä.
Prismajärjestelmä
Asennettava
Bottiin asennetaan prismajärjestelmä, joka antaa 3+ panssarisuojan kaikkia laseraseita vastaan, ja heitolla 6 laseri osuu takaisin ampujaan! Tähän panssariin ei vaikuta mitkään muutokset (edes maasto).
Jos botti saa yhdenkin vauriopisteen, herrkä prismajärjestelmä hajoaa. Prismajärjestelmän suojaus testataan suojakentän jälkeen.
Rakettimoottori
Asennettava
Botin kaahausvauhti tuplaantuu, mutta kaahatessaan botti saa -2 ampumiseen -1 sijaan. Kaikki ampuminen siihen on -1 rangaistuksella botin kaahatessa.
Rakettipaketti
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan rakettipaketti, joka lisää sen tulivoimaa. Rakettipaketin voi ladata normaalisti, mutta jos se tuhoutuu, aiheuttaa se samalla 1 vauriopisteen botille.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Rakettipaketti (3)2 4++0 6 Latausta
Savupommi
Kertakäyttö
Kaikki ampuminen samalla alueella tai alueelle saa -2 rangaistuksen kierroksen loppuun asti, ja lähitaisteluosumista vähennetään yksi (eli on voitettava vähintään kahden erolla).
Suojakenttä
Asennettava
Bottiin asennetaan suojakenttä, joka antaa 3+ panssarin kaikkia osumia vastaan (ja kuten suojakentät aina, tähän ei vaikuta aseen panssarimuutos). Panssariheitolla 1 suojakenttä tuhoutuu ja aiheuttaa yhden vauriota bottiin.
Sähkökenttä
Kertakäyttö, lähitaistelu
Käytetään juuri ennen lähitaistelua. Vihollisbotin siirtyessä viereen siihen iskee sähkökenttä, joka aiheuttaa d3 osumaa +0 panssarilla.
Tartuntakoura
Asennettava
Osuttuaan vastustajaan lähitaistelussa, botti voi yrittää kaapata osan vaurioittamisen sijaan. Jos d6 + osumien määrä on 6 tai enemmän, botti onnistuu varastamaan halutun asennetun osan vastustajalta. Heitolla 4-5 tämä osa tuhoutuu, ja heitolla 3 tai alle ei tapahdu mitään.
Telesiirrin
Asennettava
Normaalin siirtymisen sijaan botti voi siirtyä arvottuun telesiirtimeen.
Turbomoottori
Asennettava
Botin kaahausvauhti kasvaa yhdellä tehokkaampien moottorien ansiosta.
Turbopyssy
Asennettava, ase
Turbopyssy on raskas, ja tekee botista hitaan. Turbopyssyn piiput voi ampua eri alueille.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Turbopyssy (4)2 4++0 Aluease
Työntösäde
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan työntösäde, jolla voi survoa botteja palasiksi ja tunkea poispäin.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Työntösäde0 3++0 Työntösäde
Tähtäinjärjestelmä
Asennettava
Botti saa +1 osumiseen ampuma-aseilla kehittyneen tähtäinjärjestelmän takia. Tämä herkkä järjestelmä tuhoutuu heti kun botti saa yhdenkin vauriopisteen lisää.
Ultraäänitäristin
Asennettava, ase
Botti saa tehokkaan ultaääniaseen, joka tärisyttää kaikkia botteja kohdealueella. Jokainen osuman saanut botti voi tuhoutua vaarallisella alueella samoin kuin saatuaan osuman työntö- tai vetosäteestä.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Ultraääni- täristin1 3+-2 Aluease, ks. yllä
Uraanihöyryohjus
Kertakäyttö, ase
Botti laukaisee satsin tehokkaita uraanihöyryohjuksia, jotka hyökkäävät kolmasti kaikkien kohdealueella olevien kimppuun.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Uraanihöyry- ohjus3 3+-1 Ohjus, epäsuora, räjähtävä, ks. yllä
Vetosäde
Asennettava, ase
Bottiin asennetaan vetosäde, jolla voi repiä botteja palasiksi ja vetää puoleensa.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Vetosäde0 3++0 Vetosäde
Virustappaja
Asennettava
Bottiin asennetaan virustorjuntajärjestelmä, joka tuhoaa d6 heitolla 2+ kaikki bottia vastaan yritetyt kertakäyttöiset virushyökkäykset kuten kenttävirus, kontrollijumitin tai mikkisofta.
Älyohjus
Kertakäyttö, ase
Botti saa kertakäyttöisen älyohjuksen. Älyohjus osuu aina.
AseKantamaOsuma PanssariMuuta
Älyohjus3 Aina-2 Epäsuora, d3 vauriota
Öljyruisku
Kertakäyttö, lähitaistelu
Juuri ennen lähitaistelua botti ruiskauttaa öljyläiskän vastustajabotin alle tai päin näköä. Pyörä- ja kävelybotti saa -2 lähitaisteluheittoon, ja muun tyyppinen -1 saatuaan öljyruiskusta. Efekti vaikuttaa kierroksen loppuun asti.

Bottisota-2 (c) Kalle Marjola 1996. All rights reserved.