Bottisota-2 taulukot

Kierros

1 Arvotaan aloittaja
2 Liikkumisvaihe. Botit voivat joko kaahata, liikkua normaalisti tai saalistaa, jolloin ne kaahaavat tai liikkuvat jonkun perässä tämän toisen liikuttua.
3 Ammutaan aloittajasta alkaen
4 Ilmoitetaan lähitaisteluhyökkäyksistä
5 Suoritetaan lähitaistelu aloittajasta alkaen
6 Huolletaan ja täytetään varastot huoltopisteissä
7 Heitetään extrakortit menemään ja testataan joidenkin efektien poistuminen. Pelaajilla voi olla enintään 5 korttia vuoron lopussa.
8 Uudet botit laitetaan pelialueelle

Bottiviat

1 Tähtäinjärjestelmä vaurioitettu, ja botti saa -1 osumiseen ja mättöön
2 Koordinointi häiriintyy ja botti on tästä edes hidas
3 Botin panssarit heikkenevät ja sen panssari heikkenee yhdellä
4,5 Arvottu asennettu erikoisosa tuhoutuu. Jos sellaisia ei ole, arvottu kortti kädestä on heitettävä pois, jos on
6 Lisätuhot aiheuttavat botille yhden pisteen lisää vauriota
Viat astuvat voimaan vasta tämän ampumissatsin loputtua.

Maasto

Rakennelmia
Alueelle liikkuminen maksaa tela- ja pyöräboteille 2 yhden sijaan. Muut kuin lentobotit saavat +1 alueella panssaritesteihin ampuma-aseita vastaan. Alueen halki voi ampua vain epäsuoria laukauksia tai lennosta.
Happoaltaita
Alue on vaarallinen maaboteille.
Lentoesteitä
Alue on vaarallinen lentoboteille. Lentobotit eivät voi kaartaa kuin loivasti, ja saavat -1 rangaistuksen ampumiseen ja lähitaisteluun.
Liukuhihna
Maaboteilla liikkuminen hihnojen suuntaan yhden halvempaa, hihnoja vastaan +2. Edes kaahaaminen ei toimi hihnoja vastaan, jos on liian hidas.
Seinä
Seinän läpi ei voi ampua tai liikkua.
Seinä aukoilla
Läpi voi liikkua +1 liikkumispisteellä. Lentoboteilla liike ei maksa enempää, mutta ne törmäävät ja tuhoutuvat d6 heitolla 6.
Varikkopiste
Jos alue on muista boteista tyhjä, botti voi joko a) poistaa haluamansa asennetut osat tai b) korjata kaksi vauriopistettä. Jokainen korjauspiste voidaan korvata yhden kortin vetämisellä tai yhden vian korjaamisella tai ammusten täydennyksellä.
Telesiirrin
Yhdellä liikkumispisteellä voi liikkua arvottuun toiseen telesiirtimeen.

Vaarallisella alueella botti tuhoutuu d6 heitolla 6 aina kun saa osuman veto- tai työntösäteestä tai häviää lähitaistelussa.

Bottisota-2 (c) Kalle Marjola 1996. All rights reserved.