Kierros |
1 |
Arvotaan aloittaja
2 |
Liikkumisvaihe. Botit voivat joko kaahata, liikkua normaalisti tai
saalistaa, jolloin ne kaahaavat tai liikkuvat jonkun perässä tämän
toisen liikuttua.
3 |
Ammutaan aloittajasta alkaen
4 |
Ilmoitetaan lähitaisteluhyökkäyksistä
5 |
Suoritetaan lähitaistelu aloittajasta alkaen
6 |
Huolletaan ja täytetään varastot huoltopisteissä
7 |
Heitetään extrakortit menemään ja testataan joidenkin efektien
poistuminen. Pelaajilla voi olla enintään 5 korttia vuoron lopussa.
8 |
Uudet botit laitetaan pelialueelle
| | | | | | | |
|
Bottiviat |
1 |
Tähtäinjärjestelmä vaurioitettu, ja botti saa -1 osumiseen ja
mättöön
2 |
Koordinointi häiriintyy ja botti on tästä edes hidas
3 |
Botin panssarit heikkenevät ja sen panssari heikkenee yhdellä
4,5 |
Arvottu asennettu erikoisosa tuhoutuu. Jos sellaisia ei ole,
arvottu kortti kädestä on heitettävä pois, jos on
6 |
Lisätuhot aiheuttavat botille yhden pisteen lisää vauriota
| | | | |
Viat astuvat voimaan vasta tämän ampumissatsin loputtua.
|
|
Maasto |
Rakennelmia
Alueelle liikkuminen maksaa tela- ja pyöräboteille 2 yhden sijaan. Muut
kuin lentobotit saavat +1 alueella panssaritesteihin ampuma-aseita
vastaan. Alueen halki voi ampua vain epäsuoria laukauksia tai
lennosta.
|
Happoaltaita
Alue on vaarallinen maaboteille.
|
Lentoesteitä
Alue on vaarallinen lentoboteille. Lentobotit eivät voi kaartaa
kuin loivasti, ja saavat -1 rangaistuksen ampumiseen ja
lähitaisteluun.
|
Liukuhihna
Maaboteilla liikkuminen hihnojen suuntaan yhden halvempaa, hihnoja
vastaan +2. Edes kaahaaminen ei toimi hihnoja vastaan, jos on liian
hidas.
|
Seinä
Seinän läpi ei voi ampua tai liikkua.
|
Seinä aukoilla
Läpi voi liikkua +1 liikkumispisteellä. Lentoboteilla liike ei maksa
enempää, mutta ne törmäävät ja tuhoutuvat d6 heitolla 6.
|
Varikkopiste
Jos alue on muista boteista tyhjä, botti voi joko a) poistaa
haluamansa asennetut osat tai b) korjata kaksi
vauriopistettä. Jokainen korjauspiste voidaan korvata yhden kortin
vetämisellä tai yhden vian korjaamisella tai ammusten täydennyksellä.
|
Telesiirrin
Yhdellä liikkumispisteellä voi liikkua arvottuun toiseen
telesiirtimeen.
Vaarallisella alueella botti tuhoutuu d6 heitolla 6 aina
kun saa osuman veto- tai työntösäteestä tai häviää lähitaistelussa.
|
|