TEE-SE-ITSE BOTIT Kirjoittanut Anssi Herranen (tzimisce@purple.vtoy.fi); itse en tiedä toimivuudesta, mutta vaikuttaa hyvältä. -Kalle Botin tekoon saat sovitun määrän Botti-pistettä Botti maksaa aina vähintään 3 pts, ja maksimissaan 50pts =============================================================================== Tyyppi: Kävely 0pts Tela 0pts Pyörä 0pts Lento 1pts Leijunta 2pts =============================================================================== Vauhti: Nämä pisteet jaetaan / viivan eri puolille 2 ---> 1pts 4 ---> 2pts 5 ---> 3pts 6 ---> 4pts 7 ---> 6pts 8 ---> 8pts 9 ---> 10pts 10 ---> 12pts esim. maksan 4pts. Saan 6 liikkumispistettä, ja jaan ne 2/4 =============================================================================== Kesto: 2 ---> 1pts 4 ---> 2pts 5 ---> 3pts 6 ---> 4pts 7 ---> 6pts 8 ---> 8pts 9 ---> 10pts 10 ---> 12pts esim. maksan 4pts. Saan 6 kestopistettä, ja jaan ne 2/4 =============================================================================== Panssari: 6+ ---> 1pts 5+ ---> 2pts 4+ ---> 4pts 3+ ---> 8pts 2+ ---> 15pts Suojakentät 6+ ---> 2pts 5+ ---> 3pts 4+ ---> 6pts 3+ ---> 10pts 2+ ---> 18pts =============================================================================== Aseet: Kantama Mättö 0pts Miina 2pts (3, jos magneettinen) 0 0pts 1 1pts 2 2pts 3 5pts 4 10pts Osuma/+ 6+ / +0 1pts 5+ / +1 2pts 4+ / +2 3pts 3+ / +3 5pts 2+ / +4 7pts Panssari +1 0pts -0 1pts -1 3pts -2 5pts -3 7pts Räjähdykset (3pts) Aseella heitetään osumista kaikkiin kohdealueella, myös ampujaan, jos ampuu samaan alueeseen kuin missä itse on. Alueen panssaribonuksen saa räjähdystä vastaan. Lataukset Aseen voi laukausta vain tietyn monta kertaa, ja se on sen jälkeen ladattava. Jos aseen voi laukaista vain x kertaa, saa z pisteita. Aseen on kuitenkin täytynyt maksaa z+1 pistettä. x=1 z=4 x=2 z=3 x=3 z=2 x=4 z=1 Aluease (4pts) Kuten räjähdys, muttei osu ampujaan vaikka olisi samalla alueella. Ohjus (2pts) Jos menee ohi kohteesta, kääntyy johonkin toiseen alueella olevaan, johon ohjus ei ole vielä yrittänyt osua. Alkuperäinen ampuja saa valita kohteen, mutta joutuu lopuksi valitsemaan itsensä jos on samalla alueella eikä ohjus osu kehenkään muuhun. Miina Tiputetaan liikkumisvaiheessa. Jos joku liikkuu myöhemmin samalle alueelle, tai on siellä valmiiksi ja saa osuman työntö- tai vetoaseella, miina osuu tähän bottiin ja heitetään välittömästi osumista. Miina ei vaikuta lentäviin. Miinan osumiseen ei vaikuta mitkään muutokset, ja jos se menee ohi, se jää alueelle odottamaan seuraavaa kierrosta. Magneettinen miina Kuten normaali miina, mutta vaikuttaa myös lentäviin, ja ampumisvaiheen alussa liukuu arvottuun kohteeseen alueella, jos siellä joku on. Pommi (5pts) Pommi räjähtää välittömästi sen tiputtaneen botin lopetettua liikkumisensa. Jos se ei ole räjähtävä, se tähdätään johonkin ylilennettyyn maabottiin. Työntösäde (2pts) Osuma tällä aseella aiheuttaa sen, ettei kohde ja ampuja pysty taistelemaan tällä kierroksella lähitaistelussa, koska toinen työnnettiin kauemmaksi. Lisäksi osuma työntösäteestä vaarallisella alueella (happoaltaita tai lentoesteitä, ks. pelialue) voi aiheuttaa kohteen välittömään tuhoutumiseen (ensin muiden aseiden vaurio ennekuin happo sulattaa). Vetosäde (2pts) Muutoin kuin työntösäde, mutta osuman saanut botti ja ampuja voivat taistella lähitaistelussa toisen niin halutessa riippumatta siitä, onko toinen lentobotti tai ei. Jos botti saa saman botin toimesta osuman sekä veto- että työntösäteestä, lähitaisteluefekti ja maastovaarallisuus unohdetaan. Sen sijaan kohdebotti saa d6 osumaa -2 panssarilla normaalien osumien sijaan säteiden repiessä sitä kappaleiksi. =============================================================================== Bottiin asennettavat lisäykset ja hinta Nopea -----------> 2pts Hidas -----------> -2pts Minimiliike X -----> Xpts (maksimissaan 3) =============================================================================== ______________ Tyyppi: Vauhti: Panssari: Kesto: Ase Kantama Osuma Panssari Muuta