3-LIVE-BLOODBOWL TAIDOT

..ja muut vastaavat

Taidot

Taidot ovat pelaajien opittuja asioita, jotka tehostavat heidän pelaamistaitojaan. Jokaisen taidon voi ottaa vain kerran, ellei erikseen toisin mainita (merkitty tähdellä). Jokainen taito maksaa 3 kokemusta.

Heittäjä: saa heittää pallon heittovaiheessa
Joukkokaataja: voi lyödä kaikkia niitä, jotka häntä mättövaiheessa lyövät
Liimanäppi: +2 pitääkseen pallon pökertyessään tai kaatuessaan
Likainen taklaaja: jos pelaaja kaataa jonkun taklauksella, tehdään tasoton KPS. Ellei pelaaja häviä sitä, kohteelle heti vauriotesti, mutta taklaaja ei saa mitään bonuksia tai taitoja mistään.
Harppaus*: saa ottaa yhden harppauksen harppausvaiheessa. Tämä taito voi olla useita kertoja, kuitenkin korkeintaan 4 kertaa.
Mättäjä: +1 lyödessä tai joutuessa lyömisen kohteeksi (myös väistäessä)
Pallonkäsittely: voi käyttää molempia käsiä pallon käsittelyyn
Pallonriisto: jos pelaaja voittaa mättöhaasteen tai taklaushaasteen pallonkantajaa vastaan, tiputtaa tämä automaattisesti pallon.
Potkija: +1 vauriotesteihin potkiessaan makaavaa
Päällehyppy: voi kaataessaan kohteen itse kaatua perässä päälle. Kohteen vauriotestiin +2.
Sieppari: saa heittovaiheessa ottaa yhden harppauksen, kun pallo on ilmassa
Taklaaja: +1 taklatessaan jotain
Vauhtinousija: pelaaja voi nousta ylös jo heittovaiheen aikana, ellei ole pökertynyt tai vakavasti loukkaantunut.
Väistäjä: +1 väistäessä tai harpatessa taklausta pakoon

Varusteet

Varusteet ovat pelaajien itse tekemiä varusteita, joista on hyötyä lähinnä vauriossa. Salaiset aseet vaativat hieman koulutusta, ja niinpä kukaan muu pelaaja ei voi käyttää jonkun pelaajan asetta. Aseiden bonukset korvaavat normaalit taito- ja ominaisuusbonukset, niitä ei lisätä niihin. Kädetön pelaaja ei voi käyttää asetta.

Kevyt panssari: +1 vauriotesteihin puolustautuessa
Raskas panssari: +2 vauriotesteihin puolustautuessa, maksimi 1 harppa, ei voi vauhtinousta.

Moottorisaha: +2 mättöön ja +2 vauriotestiin hyökätessä tai jos itse kaatuu. Ensimmäisessä loukkaantumistestissä tasapeli riittää, kohde ei koskaan kaadu. Ei aiheuta pökertymistä ellei kohde loukkaannu. Käynnistettävä.
Myrkkytikari: +1 mättöön ja +1 vauriotestiin hyökätessä, ensimmäisessä loukkaantumistestissä tasapeli riittää, kohde ei koskaan kaadu.
Pommi: ks. säännöt, ei vaikuta mättöön. Vain hiidet ja kääpiöt.

Ominaisuudet

Ominaisuudet ovat rodullisia mutaatioita. Ellei pelaaja ole mutantti, hän voi ottaa (tai poistaa, jos haluaa) korkeintaan niitä ominaisuuksia, joissa tähti. Jokainen ominaisuuden otto tai poisto maksaa 5 kokemusta. Voimaa ja ketteryyttä voi ottaa vain yhden tason lisää.

Hypnoottinen katse: pelaaja voi harppausvaiheen alussa yrittää hypnotisoida yhden vieressään. Ellei kohde voita KPS-haastetta, kohde ei voi taklata eikä harpata tällä kierroksella. Ei vaikuta mättöön.
Ketteryys*: pelaaja on ketterä, ja saa tämän bonuksena väistöihin taklausväistöissä, muttei mättöväistöissä. Lisäksi tämä muutos tulee myös esineiden pitelemiseen.
Kookas: pelaajalla on pitkä ulottuvuus. Hän voi käyttää tukijalkaa taklataakseen tai mättääkseen. Lisäksi pelaaja on tukeva ja hän on automaattisesti murskaaja.
Kynnet: voitettuaan vauriotestin, pelaaja voittaa ensimmäisen loukkaantumistestin myös tasapelillä!
Lonkerot: pelaajalla on liukkaat lonkerot. Hän saa +1 taklaukseen ja omaa taklaus-taidon automaattisesti (eli yhteensä +2).
Murskaaja: pelaaja saa +1 kaikkiin vauriotesteihin hyökätessään. Tämä on kumulatiivinen muiden kanssa.
Pikkuruinen: pelaaja on pieni, ja häntä voi heitellä kookkaiden toimesta. Lisäksi vain yksi pelaaja voi taklata aina kun he harppaavat.
Regeneraatio: pelaaja hoituu automaattisesti kaikista loukkaantumisista pelikatkolla. Jos pelaaja kuolee, hän selviää siitä voittamalla KPS-haasteen.
Sarvet: pelaaja saa +1 mättöön, jos otti ensin vauhtia, ei kaatuneisiin.
Sitkeä: pelaaja saa +1 vauriotestiin puolustautuessa.
Tukeva: pelaaja pysyy hyvin jaloillaan. Aina kun meinaisi kaatua, voi tehdä KPS-haasteen, ja jos voittaa, ei kaadukaan. Pelaaja ei kuitenkaan saa enää juosta liikkumisvaiheessa, eikä voi käyttää taitoa vauhtinouseminen.
Voima*: pelaajalla voi olla voimamuutos. Tämä lisätään suoraan mättöhaasteisiin, oli puolustaja tai hyökkääjä.

Epäaktiivi*: pelaajalla on parempaa tekemistä kuin tulla kentälle. Jokaisen jakson alussa KPS-tuomarin kanssa, ja jos pelaaja häviää, ei voi tulla kentälle.
Hento: pelaaja rusentuu helposti. Jos hän loukkaantuu, on hän automaattisesti poissa seuraavan pelijakson, ellei häntä hoideta kuntoon. Tämän jälkeen hän voi palata normaalisti peliin.
Kädetön*: pelaaja ei voi käsitellä palloa.
Typerys*: ennen jokaista kierrosta KPS-haaste tuomarin kanssa. Jos häviää, ei voi kierroksen aikana muuta kuin väistellä.