Bottisodan Bottilista

Mainintoja bottitiedoista:

Egoisti

Leijuntabotti, liike 15, panssari 5+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
EgotykkiNokka203+ -1Taaksetyöntö d6 senttiä
BootsiNokkalähi2+ +1Taaksetyöntö 2 senttiä
Egokenttä: Jos joku liikkuu egoistin viereen tai on siinä egoistin ampumavaiheen lopussa, saa se 4+ osumaheitolla yhden osuman -1 panssaritestillä.
Egovaraus: Jos Egoistilla on vuoron alussa vauriota, heitolla 5+ yksi vaurio korjaantuu.
VaurioEfekti
1-3-
4-5-1 osumiseen, liike 10
6+Tuhoutunut

Herhiläisbotti

Lentobotti, liike 10/50, käännös 6, panssari 4+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Plasmagrillaaja (4)Nokka204+ -1-
Rakettipaketti (4)Nokka304+ -18 latausta
VaurioEfekti
1-2-
3-1 osumiseen, ei voi tehdä volttia
4+Tuhoutunut

Hämybotti

Lentobotti, liike 10/30, käännös 3, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
MiinapommiMiina-1+ -1Magneettinen
Laseri (2)Kupoli204+ +0-
Häivekenttä: Hämybottia ei voi ampua yli 10 sentin matkalla. Lisäksi lähempänä ampumiseen tulee -1. Tämä rangaistus säilyy vuoron loppuun asti vaikka häivekenttä hajoaisi.
VaurioEfekti
1-
2Häivekenttä deaktivoitu, -1 osumiseen
3+Tuhoutunut

Irrottelija

Pyöräbotti, liike 30, käännös 4, panssari 4+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Purukalusto (5)Nokkalähi3+ +0-
Miniohjukset (3)Kupoli304+ -16 latausta
VaurioEfekti
1-
2-3-1 osumiseen, liike 20
4+Tuhoutunut

Kakebotti

Kävelybotti, liike 24, panssari 4+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
MonokatanaKupolilähi2+ -4-
Hakkaus (3)Kupolilähi3+ +0-
Zenkenttä: Kaikkiin osumiin ylimääräinen 4+ panssari, johon aseen panssarimuutokset eivät vaikuta.
Puribionisti: Kakebottiin ei voi asentaa uusia osia tuotekehityspisteessä.
VaurioEfekti
1-3-
4-1 osumiseen, liike 20
5+Tuhoutunut

Lammas

Kävelybotti, liike 30, panssari 4+

Itsetuho: Kun lammas tuhoutuu tai sen kontrolloija räjäyttää sen missä vaiheessa tahansa peliä, kaikki botit räjähdysalueella saavat 2d6 osumaa -2 panssarilla, ja kaikki muut botit 10 sentin päässä d6 osumaa -1 panssarilla.
Pakkoliike: Lampaan on liikuttava mahdollisimman monta senttiä poispäin lähtöpisteestään, eikä voi peruuttaa tai kävellä sivuittain. Lammas ei voi asentaa itseensä extraosia.
VaurioEfekti
1+Tuhoutunut


Lekuri

Telabotti, liike 20, käännös 3, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Kirurgilaseri (3)Nokka304+ -1-
MoottorisahaNokka12+ -1d3 vauriota
VaurioEfekti
1-2-
3-4-1 osumiseen, liike 15
5+Tuhoutunut

Lentolehmä

Leijuntabotti, liike 16, panssari 4+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Happoruisku (5)Nokka103+ +0Ruisku, kaikki tähdättävä samaan pisteeseen
VaurioEfekti
1-3-
4-6-1 osumiseen
7+Tuhoutunut

Murskaaja

Telabotti, liike 16, käännös 4, panssari 2+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
MegamörssäriNokkarajaton3+ -2Taaksetyöntö 2 senttiä
Laserit (5)Kupoli305+ +1-
VaurioEfekti
1-2-
3-4liike 12
5+Tuhoutunut

Parabotti

Kävelybotti, liike 15, ei naamansuuntaa, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
PulssilaseriKupoli305+ +0-
BottivaltausKupolilähi4+ ei oleks. alla
Pieni: Erillinen parabotti ei voi ottaa lisäosia, eikä sitä voi ampua yli 20 cm päästä.
Bottivaltaus: Osuttu botti ja parabotti molemmat heittävät d6, ja tasapelillä tai tai suuremmalla parabotti valtaa kohdebotin. Hävitessä parabotti (tai sen vallattu botti) tuhoutuu. Valtauksesta saa 2 pistettä kohdebotin 'tuhoamisesta'.
Vallattu botti: Vallattua bottia käytetään normaalisti parabotin sijaan, joskin bottivaltaus-hyökkäys on yhä käytettävissä. Vallatulle botille voi kerätä lisäosia, korjata vauriota ja ampua normaalisti, ja jos se tuhoutuu, sen tilalle palautuu alkuperäinen parabotti (jos vallattu botti tuhoutuu normaalia tehokkaammin, parabotti saa vauriota kuten muut mutta yhden osuman vähemmän). Vallattu botti saa joka kierroksen alussa heitolla 5+ yhden vauriota, jota ei voi korjata. Vallatun botin tuhoamisesta ei kukaan saa enää pisteitä, mutta samalla tuhoutuvat kaikki lisäosat. Parabotti voi kontrolloida vain yhtä bottia kerrallaan, ja jos se valtaa uuden, vanha botti tuhoutuu samalla.
VaurioEfekti
1liike 10
2+Tuhoutunut

Paroni

Lentobotti, liike 20/60, käännös 6, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Konetykki (4)Nokka303+ +0-
PommitMiina-3+ -1-
Nopea: Kaikki ampuminen paronia vastaan saa -1 osumiseen.
VaurioEfekti
1-2-
3-4-1 osumiseen, ei voi tehdä volttia
5+Tuhoutunut

Pasifisti

Pyöräbotti, liike 30, käännös 5, panssari 4+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Flierit (4)Kupoli55+ ei oleTuhoaa arvotun extraosan. Jos ei extroja, tuhoaa kaikki lataukset ladattavista aseista. Jos ei kumpaakaan, aiheuttaa yhden osuman -2 panssarilla.
Propagandapasuuna (3)Kupoli202+ +1Vaurioitettu kohde seuraava kierros -2 ampumiseen
Demilitarisointikenttä: Aseet eivät laukea 5 sentin säteellä pasifististä. Ei koske lähitaisteluaseita tai ulkopuolelta ammuttuja ohjuksia tai raketteja.
Extraosat: Pasifisti ei voi saada aseita lisäosina. Arvo tilalle joku toinen.
VaurioEfekti
1-3-
4-5liike 20
6+Tuhoutunut

Pora

Pyöräbotti, liike 20, käännös 2, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
PoraNokkalähi2+ -3d3 vauriota
Plasmaheitin (2)Kupoli154+ +0Ruisku
VaurioEfekti
1-2-
3-4-1 osumiseen, liike 16
5+Tuhoutunut

Ruostuttaja

Pyöräbotti, liike 20, käännös 3, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
RuostepyssyNokka105+ eiruisku,ruostutus
Leka (4)Nokkalähi3+ -2-
Ruostepyssy: Kohteilla ei ole panssarisuojaa, ja osunut kohde ruostuu. Ruostunut botti saa kaikki rangaistukset, mitä se saisi ollessaan 1 vauriopiste vajaa tuhoutumista riippumatta todellisesta vaurioasteesta. Ruosteen saa poistettua korjaamalla sen vaurion sijaan yhden kierroksen aikana. Jos ennestään ruostunut saa uuden osuman, se aiheutta yhden pisteen vauriota.
VaurioEfekti
1-2-
3-4-1 osumiseen, liike 15
5+Tuhoutunut

Rynnäkkökameli

Kävelybotti, liike 20, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Konekiväärit (4)Nokka404+ +0-
Sinkopatteristo (2)Nokka303+ -2raketti,4 latausta
LiukumiinaMiina-1+ +1-
VaurioEfekti
1-2-
3-5-1 osumiseen, liike 14
6+Tuhoutunut

Sadonkorjaaja

Leijuntabotti, liike 10, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
SähköviikateNokkaLähi1+ -5tuhoaa yhden arvotun extraosan, jos osui
EMP-sädetin (3)Nokka155+ -4Ruisku, tuhoaa yhden arvotun extraosan jos osui
Suojakenttä: Kaikkiin osumiin ylimääräinen 2+ panssari, johon aseen panssarimuutokset eivät vaikuta.
VaurioEfekti
1-2 osumiseen
2+Tuhoutunut

Siivuri

Telabotti, liike 18, käännös 1, panssari 5+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
SaippuaruiskuKupoli153+ +0Taaksetyöntö 2 cm
PölynimuriKupoli104+ +1kohtiveto 2 cm
KokonaispesuKupolilähi4+ -4d3 vauriota, varastaa kaikki extraosat
VaurioEfekti
1-4-
5-6-1 osumiseen, liike 12
7+Tuhoutunut

Teekuppi

Leijuntabotti, liike 20, ei naamansuuntaa, panssari 4+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Viherlaseri (2)Kupoli503+ -1Vaurioitettu kohde seuraava kierros -2 ampumiseen
Laserit (4)Kupoli305+ +1-
VaurioEfekti
1-2-
3-1 osumiseen, liike 15
4+Tuhoutunut

T.O.M.M.I

Telabotti, liike 15, käännös 3, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Ionitykki (3)Nokka503+ +0-
OhjusNokka403+ -22 latausta, räjähtävä, d3 vauriota keskipisteessä
MagneettimiinaMiina-1+ -1magneettinen, 5 latausta
VaurioEfekti
1-2-
3-4-1 osumiseen, liike 10
5+Tuhoutunut

Tynnyri

Pyöräbotti, liike 20, käännös 2, panssari 4+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Hernepyssy (6)Kupoli202+ +1-
Liekinheitin (2)Nokka154+ +0Ruisku
Bensaräjähdys: Kun tynnyri tuhoutuu, kaikki räjähdysalueella saavat d3 osumaa normaalin 1 sijaan.
VaurioEfekti
1-2-
3-4liike 15
5+Tuhoutunut

Vinkubotti

Telabotti, liike 20, käännös 1, panssari 3+
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
MonoNokkalähi3+ -2Jos osui, vinkubotille osuma +0 panssarilla
Vinkukenttä: Vinkubotin vuoron lopuksi kaikki botit sen vieressä saavat heitolla 3+ yhden osuman -2 panssarilla. Vaurioitettujen bottien on pakko seuraavalla kierroksellaan pysyä mahdollisimman lähellä vinkubottia ja hyökätä sen kimppuun.
Vinkukohina: Jokainen muu botti pelikentällä saa heitolla 1 oman vuoron alussa yhden osuman -2 panssarilla niin kauan kuin vinkubotti on pelissä.
VaurioEfekti
1-4liike 15, voi kääntyä vain oikeaan
5+Tuhoutunut

Bottisota (c) Kalle Marjola 1996. All rights reserved