Bottisodan Bottilista
Mainintoja bottitiedoista:
- Jos liikekohdassa on kaksi arvoa (lentobotit), ensimmäinen arvo on
minimiliike ja toinen maksimiliike.
- Ellei aseen perässä ole suluissa mitään arvoa, siinä on yksi
piippu.
Egoisti
Leijuntabotti, liike 15, panssari 5+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Egotykki | Nokka | 20 | 3+ |
-1 | Taaksetyöntö d6 senttiä |
Bootsi | Nokka | lähi | 2+ |
+1 | Taaksetyöntö 2 senttiä |
Egokenttä: Jos joku liikkuu egoistin viereen tai on siinä
egoistin ampumavaiheen lopussa, saa se 4+ osumaheitolla yhden
osuman -1 panssaritestillä.
Egovaraus: Jos Egoistilla on vuoron alussa vauriota, heitolla
5+ yksi vaurio korjaantuu.
Vaurio | Efekti |
1-3 | - |
4-5 | -1 osumiseen, liike 10 |
6+ | Tuhoutunut |
Herhiläisbotti
Lentobotti, liike 10/50, käännös 6, panssari 4+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Plasmagrillaaja (4) | Nokka | 20 | 4+ |
-1 | - |
Rakettipaketti (4) | Nokka | 30 | 4+ |
-1 | 8 latausta |
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3 | -1 osumiseen, ei voi tehdä volttia |
4+ | Tuhoutunut |
Hämybotti
Lentobotti, liike 10/30, käännös 3, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Miinapommi | Miina | - | 1+ |
-1 | Magneettinen |
Laseri (2) | Kupoli | 20 | 4+ |
+0 | - |
Häivekenttä: Hämybottia ei voi ampua yli 10 sentin
matkalla. Lisäksi lähempänä ampumiseen tulee -1. Tämä rangaistus
säilyy vuoron loppuun asti vaikka häivekenttä hajoaisi.
Vaurio | Efekti |
1 | - |
2 | Häivekenttä deaktivoitu, -1 osumiseen |
3+ | Tuhoutunut |
Irrottelija
Pyöräbotti, liike 30, käännös 4, panssari 4+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Purukalusto (5) | Nokka | lähi | 3+ |
+0 | - |
Miniohjukset (3) | Kupoli | 30 | 4+ |
-1 | 6 latausta |
Vaurio | Efekti |
1 | - |
2-3 | -1 osumiseen, liike 20 |
4+ | Tuhoutunut |
Kakebotti
Kävelybotti, liike 24, panssari 4+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Monokatana | Kupoli | lähi | 2+ |
-4 | - |
Hakkaus (3) | Kupoli | lähi | 3+ |
+0 | - |
Zenkenttä: Kaikkiin osumiin ylimääräinen 4+ panssari, johon
aseen panssarimuutokset eivät vaikuta.
Puribionisti: Kakebottiin ei voi asentaa uusia osia
tuotekehityspisteessä.
Vaurio | Efekti |
1-3 | - |
4 | -1 osumiseen, liike 20 |
5+ | Tuhoutunut |
Lammas
Kävelybotti, liike 30, panssari 4+
Itsetuho: Kun lammas tuhoutuu tai sen kontrolloija räjäyttää
sen missä vaiheessa tahansa peliä, kaikki botit räjähdysalueella
saavat 2d6 osumaa -2 panssarilla, ja kaikki muut botit 10 sentin
päässä d6 osumaa -1 panssarilla.
Pakkoliike: Lampaan on liikuttava mahdollisimman monta senttiä
poispäin lähtöpisteestään, eikä voi peruuttaa tai kävellä sivuittain.
Lammas ei voi asentaa itseensä extraosia.
Vaurio | Efekti |
1+ | Tuhoutunut |
Lekuri
Telabotti, liike 20, käännös 3, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Kirurgilaseri (3) | Nokka | 30 | 4+ |
-1 | - |
Moottorisaha | Nokka | 1 | 2+ |
-1 | d3 vauriota |
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3-4 | -1 osumiseen, liike 15 |
5+ | Tuhoutunut |
Lentolehmä
Leijuntabotti, liike 16, panssari 4+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Happoruisku (5) | Nokka | 10 | 3+ |
+0 | Ruisku, kaikki tähdättävä samaan pisteeseen |
Vaurio | Efekti |
1-3 | - |
4-6 | -1 osumiseen |
7+ | Tuhoutunut |
Murskaaja
Telabotti, liike 16, käännös 4, panssari 2+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Megamörssäri | Nokka | rajaton | 3+ |
-2 | Taaksetyöntö 2 senttiä |
Laserit (5) | Kupoli | 30 | 5+ |
+1 | - |
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3-4 | liike 12 |
5+ | Tuhoutunut |
Parabotti
Kävelybotti, liike 15, ei naamansuuntaa, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Pulssilaseri | Kupoli | 30 | 5+ |
+0 | - |
Bottivaltaus | Kupoli | lähi | 4+ |
ei ole | ks. alla |
Pieni: Erillinen parabotti ei voi ottaa lisäosia, eikä sitä voi
ampua yli 20 cm päästä.
Bottivaltaus: Osuttu botti ja parabotti molemmat heittävät d6,
ja tasapelillä tai tai suuremmalla parabotti valtaa
kohdebotin. Hävitessä parabotti (tai sen vallattu botti) tuhoutuu.
Valtauksesta saa 2 pistettä kohdebotin 'tuhoamisesta'.
Vallattu botti: Vallattua bottia käytetään normaalisti
parabotin sijaan, joskin bottivaltaus-hyökkäys on yhä
käytettävissä. Vallatulle botille voi kerätä lisäosia, korjata
vauriota ja ampua normaalisti, ja jos se tuhoutuu, sen tilalle
palautuu alkuperäinen parabotti (jos vallattu botti tuhoutuu normaalia
tehokkaammin, parabotti saa vauriota kuten muut mutta yhden osuman
vähemmän). Vallattu botti saa joka kierroksen alussa heitolla 5+ yhden
vauriota, jota ei voi korjata. Vallatun botin tuhoamisesta ei
kukaan saa enää pisteitä, mutta samalla tuhoutuvat kaikki lisäosat.
Parabotti voi kontrolloida vain yhtä bottia kerrallaan, ja jos se
valtaa uuden, vanha botti tuhoutuu samalla.
Vaurio | Efekti |
1 | liike 10 |
2+ | Tuhoutunut |
Paroni
Lentobotti, liike 20/60, käännös 6, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Konetykki (4) | Nokka | 30 | 3+ |
+0 | - |
Pommit | Miina | - | 3+ |
-1 | - |
Nopea: Kaikki ampuminen paronia vastaan saa -1 osumiseen.
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3-4 | -1 osumiseen, ei voi tehdä volttia |
5+ | Tuhoutunut |
Pasifisti
Pyöräbotti, liike 30, käännös 5, panssari 4+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Flierit (4) | Kupoli | 5 | 5+ |
ei ole | Tuhoaa arvotun extraosan. Jos ei extroja, tuhoaa
kaikki lataukset ladattavista aseista. Jos ei kumpaakaan, aiheuttaa
yhden osuman -2 panssarilla. |
Propagandapasuuna (3) | Kupoli | 20 | 2+ |
+1 | Vaurioitettu kohde seuraava kierros -2 ampumiseen
|
Demilitarisointikenttä: Aseet eivät laukea 5 sentin säteellä
pasifististä. Ei koske lähitaisteluaseita tai ulkopuolelta ammuttuja
ohjuksia tai raketteja.
Extraosat: Pasifisti ei voi saada aseita lisäosina. Arvo
tilalle joku toinen.
Vaurio | Efekti |
1-3 | - |
4-5 | liike 20 |
6+ | Tuhoutunut |
Pora
Pyöräbotti, liike 20, käännös 2, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Pora | Nokka | lähi | 2+ |
-3 | d3 vauriota |
Plasmaheitin (2) | Kupoli | 15 | 4+ |
+0 | Ruisku |
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3-4 | -1 osumiseen, liike 16 |
5+ | Tuhoutunut |
Ruostuttaja
Pyöräbotti, liike 20, käännös 3, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Ruostepyssy | Nokka | 10 | 5+ |
ei | ruisku,ruostutus |
Leka (4) | Nokka | lähi | 3+ |
-2 | - |
Ruostepyssy: Kohteilla ei ole panssarisuojaa, ja osunut kohde
ruostuu. Ruostunut botti saa kaikki rangaistukset, mitä se
saisi ollessaan 1 vauriopiste vajaa tuhoutumista riippumatta todellisesta
vaurioasteesta. Ruosteen saa poistettua korjaamalla sen vaurion sijaan
yhden kierroksen aikana. Jos ennestään ruostunut saa uuden osuman, se
aiheutta yhden pisteen vauriota.
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3-4 | -1 osumiseen, liike 15 |
5+ | Tuhoutunut |
Rynnäkkökameli
Kävelybotti, liike 20, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Konekiväärit (4) | Nokka | 40 | 4+ |
+0 | - |
Sinkopatteristo (2) | Nokka | 30 | 3+ |
-2 | raketti,4 latausta |
Liukumiina | Miina | - | 1+ |
+1 | - |
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3-5 | -1 osumiseen, liike 14 |
6+ | Tuhoutunut |
Sadonkorjaaja
Leijuntabotti, liike 10, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Sähköviikate | Nokka | Lähi | 1+ |
-5 | tuhoaa yhden arvotun extraosan, jos osui |
EMP-sädetin (3) | Nokka | 15 | 5+ |
-4 | Ruisku, tuhoaa yhden arvotun extraosan jos
osui |
Suojakenttä: Kaikkiin osumiin ylimääräinen 2+ panssari, johon
aseen panssarimuutokset eivät vaikuta.
Vaurio | Efekti |
1 | -2 osumiseen |
2+ | Tuhoutunut |
Siivuri
Telabotti, liike 18, käännös 1, panssari 5+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Saippuaruisku | Kupoli | 15 | 3+ |
+0 | Taaksetyöntö 2 cm |
Pölynimuri | Kupoli | 10 | 4+ |
+1 | kohtiveto 2 cm |
Kokonaispesu | Kupoli | lähi | 4+ |
-4 | d3 vauriota, varastaa kaikki extraosat |
Vaurio | Efekti |
1-4 | - |
5-6 | -1 osumiseen, liike 12 |
7+ | Tuhoutunut |
Teekuppi
Leijuntabotti, liike 20, ei naamansuuntaa, panssari 4+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Viherlaseri (2) | Kupoli | 50 | 3+ |
-1 | Vaurioitettu kohde seuraava kierros -2 ampumiseen |
Laserit (4) | Kupoli | 30 | 5+ |
+1 | - |
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3 | -1 osumiseen, liike 15 |
4+ | Tuhoutunut |
T.O.M.M.I
Telabotti, liike 15, käännös 3, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Ionitykki (3) | Nokka | 50 | 3+ |
+0 | - |
Ohjus | Nokka | 40 | 3+ |
-2 | 2 latausta, räjähtävä, d3 vauriota keskipisteessä |
Magneettimiina | Miina | - | 1+ |
-1 | magneettinen, 5 latausta |
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3-4 | -1 osumiseen, liike 10 |
5+ | Tuhoutunut |
Tynnyri
Pyöräbotti, liike 20, käännös 2, panssari 4+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Hernepyssy (6) | Kupoli | 20 | 2+ |
+1 | - |
Liekinheitin (2) | Nokka | 15 | 4+ |
+0 | Ruisku |
Bensaräjähdys: Kun tynnyri tuhoutuu, kaikki räjähdysalueella
saavat d3 osumaa normaalin 1 sijaan.
Vaurio | Efekti |
1-2 | - |
3-4 | liike 15 |
5+ | Tuhoutunut |
Vinkubotti
Telabotti, liike 20, käännös 1, panssari 3+
Asesysteemi | Kiinnitys | Kantama | Osuma |
Panssari | Erikoista |
Mono | Nokka | lähi | 3+ |
-2 | Jos osui, vinkubotille osuma +0 panssarilla |
Vinkukenttä: Vinkubotin vuoron lopuksi kaikki botit sen
vieressä saavat heitolla 3+ yhden osuman -2
panssarilla. Vaurioitettujen bottien on pakko seuraavalla
kierroksellaan pysyä mahdollisimman lähellä vinkubottia ja hyökätä
sen kimppuun.
Vinkukohina: Jokainen muu botti pelikentällä saa heitolla 1
oman vuoron alussa yhden osuman -2 panssarilla niin kauan kuin
vinkubotti on pelissä.
Vaurio | Efekti |
1-4 | liike 15, voi kääntyä vain oikeaan |
5+ | Tuhoutunut |
Bottisota (c)
Kalle Marjola
1996. All rights reserved