Bottisodan extraosat

Häivekenttä: Botilla on tehokas häivekenttä, eikä sitä voi ampua yli 10 sentin päästä.

Itsetuhojärjestelmä: Kun botti tuhoutuu, normaalin räjähtämisen sijaan botti räjähtää hillittömänä räjähdyksenä: Räjähdysalueen sisällä kaikki botit saavat d6 osumaa panssariheitolla -2, ja kaikki muut 10 sentin päässä d3 osumaa panssariheitolla +0. Tämän järjestelmän voi räjäyttää ilmaiseksi omalla ampumisvuorolla ampumisen sijaan, ja lisäksi se aktivoituu nopanheitolla 1 aina kun botti saa vauriota.

Korjausjärjestelmä: Botissa on automaattinen korjausjärjestelmä, ja aina ennen liikkumista heitetään noppaa, jos botti on vaurioitunut. Heitolla 4+ yksi vaurio korjaantuu, mutta heitolla 1 botti saa yhden vauriota lisää.

Laserpatteri Bottiin asennetaan laserpatteri. Jos ampumisen jälkeen nopanheitolla saadaan tulokseksi vähemmän kuin laukaistujen laserpiippujen määrä, patteristo tuhoutuu.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Laserpatteri (6)Nokka304+ -1voi hajota

Laskuvarjo: Botti on varustettu laskuvarjolla, eikä se saa vauriota tippuessaan jyrkänteiltä. Tippumiseen kuluu kuitenkin loppuvuoro, jos botti vapaaehtoisesti ajaa alas jyrkänteeltä. Tämä extra voi tulla vain maata pitkin kulkeville. Lentävälle palauta kortti pakkaan ja vedä uusi.

Magneettipohja: Botti voi liikkua jyrkänteitä ylös ja alas maksamalla jyrkänteen korkeuden extraa liikkeessä. Heitolla 1 ote ei pidä (heitetään kerran kierroksessa) ja botti tipahtaa ja saa d3 vauriota. Lisäksi tätä bottia ei voi siirtää toisten bottien tai aseiden vaikutuksesta. Tämä extra voi tulla vain maata pitkin kulkeville. Lentävälle palauta kortti pakkaan ja vedä uusi.

MegaGigaTykki Bottiin asennetaan Iso Pyssy, joka puolittaa botin liikkeen. Jos pyssy tuhoutuu, botti saa yhden vauriopisteen mutta liike palautuu ennalleen.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
MegaGigaTykkiNokkarajaton2+ -3räjähtävä, d3 vauriota keskipisteessä, tuhoutuu ampumisheitolla 1

Megamiina Botti saa mukaansa yhden megamiinan, jota ei voi käydä lataamassa asevarikolla, vaan kortti palautetaan pinoon miinan räjähdettyä.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
MegamiinaMiina-1+ -3Magneettinen, räjähtävä, d6 vauriota, 1 lataus

Miinaharava: Botti voi räjäyttää ampumisvaiheen lopussa kentällä näkyvissä olevia miinoja 50 sentin säteellä. Heitolla 3+ miina räjähtää, mutta heitolla 1 miinaharava hajoaa käyttökelvottomaksi.

Mikroaaltotykki Bottiin asennetaan mikroaaltotykki. Osumisheitolla 6 botti saa itsekin mahdollisesti vauriota säteilystä, ja saa yhden osuman -1 panssaritestillä.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Mikroaaltotykki (2)Kupoli203+ -1ruisku

Ohjustorjuntajärjestelmä: Ohjuksella on minilasereita ohjuksia ja raketteja vastaan. Kaikki raketit ja ohjukset , jotka tulevat 5 sentin päähän botista tuhoutuvat heitolla 4+ räjähtäen normaalisti, jos ovat räjähtävää tyyppiä.

Prismajärjestelmä: Botti saa ylimääräisen 3+ panssaritestin kaikkia laseraseita vastaan, ja heitolla 6 laseri osuukin ampujaan! Tähän heittoon ei vaikuta laserin normaali panssarimuutos. Jos botti saa pisteenkin vauriota, prisma hajoaa.

Rakettipaketti Bottiin asennetaan rakettipaketti, joka lisää sen tulivoimaa. Rakettipaketin voi ladata normaalisti.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Rakettipaketti (2)Kupoli303+ -16 latausta

Suojakenttä: Bottiin asennetaan tehokas suojakenttä, joka antaa ylimääräisen 3+ panssarisuojan kaikkia osumia vastaan ennenkuin normaali panssari testataan. Tähän heittoon ei vaikuta osuvan aseen panssarimuutos, mutta heitolla 1 suojakenttä räjähtää ja botti saa yhden pisteen vauriota ja suojakenttä on mennyttä.

Tartuntakoura Botti saa ison apukäden, jolla voi varastaa extraosia muista boteista. Saatuaan vauriota kohteeseen botti voi joko varastaa arvotun extraosan tai tehdä 1 pisteen vauriota.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
TartuntakouraKupolilähi3+ -2varastelu

Telesiirrin: Botti voi normaalin liikkumisensa sijaan telesiirtyä johonkin arvottuun telesiirtimeen. Jos arvottu kohdepaikka on varattu, botti hajoaa atomeiksi matkalla.

Turbomoottori: Botti voi liikkumisen lopuksi tehdä 2d6 sentin pyrähdyksen suoraan eteenpäin. Seinään törmääminen aiheuttaa yhden osuman ilman panssarimuutosta, ja toisiin botteihin törmääminen lasketaan yliajoyritykseksi.

Turbopyssy Bottiin asennetaan turbopyssy,joka tiputtaa botin liikkeen puoleen. Ammuttaessa turbopyssyllä asetetaan kohdepaikkoihin räjähdysmerkit, ja kaikki alueella osittainkin olevat saavat osuman, kunhan ampujabotti näkee ne. Turbopyssy ei siis ole räjähtävä, vaan peittää vain isomman alueen.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
Turbopyssy (4)Nokka304+ +0alue-efekti

Työntökenttä: Botti voi työntää edellään muita botteja, kunhan edessä olevalla botilla on tilaa siirtyä. Työntäminen maksaa kolminkertaisen liikkeen. Tätä extraosaa ei voi asentaa lentäviin botteihin, arvo uusi.

Työntösäde Botti aseistetaan tehokkaalla työntösäteellä, jolla voi työntää toisia botteja poispäin.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
TyöntösädeNokka203+ +0Taaksetyöntö 2 senttiä

Tähtäinjärjestelmä: Botti saa +1 osumiseen kaikilla asejärjestelmillään, mutta heti kun botti saa pisteenkin vauriota, järjestelmä tuhoutuu.

Törmäysvaimennin: Kokonaisvaurio kaikkien heittojen jälkeen törmäyksistä ja tipahtamisista puolitetaan, pyöristys alas.

Vetosäde Botti aseistetaan tehokkaalla vetosäteellä, jolla voi vetää toisia botteja kohti. Vetosäde toimii kuten taaksepäin työntäminen, mutta kohti ampujaa.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
VetosädeNokka203+ +0Kohtiveto 2 senttiä

Älyohjus Botti saa mukaansa kolme älyohjusta, jota ei voi käydä lataamassa asevarikolla. Älyohjuksella on liike 30/30 ja käännös 10, liikkuu kuten lentobotti, ja sen ampuja siirtää sitä aina oman ampumisvaiheensa alussa, jos se ei ampumiskierroksella vielä osu mihinkään. Jos ampuja tuhoutuu, älyohjus deaktivoituu.
AsesysteemiKiinnitysKantamaOsuma PanssariErikoista
ÄlyohjusNokka(30)2+ -3räjähtävä,d3 vauriota keskipisteessä,3 latausta


Bottisota (c) Kalle Marjola 1996. All rights reserved