Ase | Kantama | ROF |
Vaurio | Koko |
Lipas | Muuta |
Blaster (läjäytin) | 50m |
2 | 1 | Pistooli (1kg) |
20 (.2kg) | - |
SMG (rynkky) | 100m |
5* | 1 | Rynkky (3kg) |
20 (.5kg) | - |
Pulssikivääri | 200m |
5* | 2 | Konekivääri (10kg,1.5m) |
50 (5kg) | Yleensä gyro-mountilla
lantiolla, ISO (-1 lähitaistelu) |
Plasmakivääri | 50m |
2 | 3 | Paksu rynkky (8kg) |
20 (1kg) | - |
Ionikivääri | 100m |
1 | 4 | Kivääri + selkäreppu (15kg) |
(rajaton) | - |
Kranaatti | 30m |
(1) | 8** | Juomatölkki (1kg) |
(1) | Heitettävä (aina 1 noppa),
räjähtää seuraavan oman vuoron alussa (suoravaurio ainoastaan
paikalleen survottuna) |
Kranaatinheitin | 100m |
1 | 6* | Iso pistooli (2kg) |
6 (2kg) | -1 osumiseen,
kertaladattava, myös sisäänrakennettuna pumpputoimisena (1kg) |
Rynnäkkötykki | 500m |
1 | 6* | Konekivääri (8kg,1.5m) |
10 (4kg) | ISO (-1 lähitaistelu) |
Raketinheitin | 500m |
1 | 8** | Paksu sinko (5kg) |
4 (8kg) | -2 osumiseen,
kertaladattava |
Sinko | 500m |
1 | 10 | Kevyt sinko (3kg) |
(1) | -2 noppaa osumiseen,
korkeintaan yksi noppa.
|
Liekinheitin | 20m |
3* | 1*** | Kivääri (3kg) |
6 (2kg) | Myös tankkisäiliöllä, 5kg
+1kg per 5 latausta |
Lähitaistelu | - | 3 |
1/2 | Vaihtelee (0-5kg) |
- | vaurio 1 kynsillä, 2
lähitaisteluaseilla |
*räjähdys, vieressä (3m) oleville 2 vauriota (ellei suojaa)
**voimakas räjähdys, vieressä 4 vauriota, 3-6 metrin päässä 2
vauriota
***tekee yhden vauriota per osuma. Lisäksi d6 heitolla 4+ kohde
syttyy palamaan. Palava kohde saa jokaisen oman kierroksen alussa d3
vauriota, kunnes sammutetaan tai palo sammuu (d6 heitto 1 ennen
kahdella jakoa)
Kantama: tehokas ampumaetäisyys, myös pidemmälle voi ampua
ROF: maksimi ampumisnopeus. Jos tähdellä merkitty, voi ampua
'suojatulta' (ks säännöt)
Vaurio: aiheutettu vaurio suoralla osumalla
Koko: aseen summittainen koko, ilman ammuksia. Jos ase on
suuri, ei sillä saa paikallaolo-bonuksia jos sitä tarvitsi yhtään
enempää siirrellä.
Lipas: lippaan koko (laukauksina, ei itse ammusmäärinä) ja
sen paino
Muuta: mahdolliset lisähuomiot. Osumisrangaistukset vähennetään
osumisnopista ennen heittoa. Jos ase on ISO, saa kantaja -1
lähitaistelunopan, koska ase on niin hankala. Lisäksi kulmaukset ja
käännökset ovat hankalia.
|