Neo-Troopsin pelaajahamot ovat bio-aseosaston tuotekehityksen
viimeisintä huipputeknologiaa, kybervarustettuja liskoja, varaaneja,
joiden tehostettu älykapasiteetti on yhdistetty huipputeknologian
tarjoamaan panssarointiin ja asearsenaaliin.
Ulkomuodoltaan kybervaraanit ovat kaksimetrisiä liskomiehiä, väriltään
tumman vihreitä ja verhottuna mustaan tai tummanharmaaseen
komposiittipanssariin ja varustukseen. Painoa on hieman toistasataa
kiloa. Käsissä ja jaloissa on terävät kynnet, joiden ansioista
epätasaisten pintojen kiipeäminen sujuu luonnostaan.
Perusvarustukseen kuuluu verhoamislaite, joka tekee heidät
lähes näkymättömäksi normaalille näköaistille, joskin nopea liike
takana tai tasainen tausta saa heidät näkymään selvemmin.
Kybervaraanit varustetaan tehtäviinsä yleensä raskaalla aseistuksella,
kuten pulssikivääreillä, liekinheittimillä, kranaatein ja erinäisin
kätevin työkaluin, kuten rähätein ja metallileikkurein.
Kybervaraaneilla ei ennen peliä ole sielunelämää, he ovat aseita,
koneita, orjia, jotka on luotu täyttämään tehtävänsä. Heidän
minuutensa, tahtonsa, voi herätä pelien aikana, tai voi jäädä
taisteluohjelmoinnin taakse piiloon. Tämän takia heillä ei ole nimeä,
ei ystäviä, ei historiaa, ei persoonallisuutta - ei mitään ennen
ensimmäistä tehtäväänsä.
|
PERUSOMINAISUUDET:
- 200 kg (nosto)voima
- ihmisen hölkkäysvauhti (10m/kierros)
- Loikka 4 metriä (tupla jos vauhtia)
- Turvallinen tiputus 5 metriä
- 5 kestopistettä (kestoa)
- Regeneraatio 1 kesto/10 minuuttia
- Panssari 20 pistettä, kestoluokka 1
- Rajoittunut ihmismäinen äly
- Ihmismäinen näkö- ja kuuloaisti, sekä lämpönäkö ja tutkakeilaus
lyhyellä säteellä
- Tarkka hajuaisti
- Sisäänrakennettu yksinkertainen tietokonesysteemi lähiradiolla ja
toisten varaanien kartoitussysteemillä
- Verhoamislaite (lähes näkymätön, pidemmällä
matkalla voi helposti ampua täysin väärään suuntaan, ampujan on ensin
onnistuttava havainto-testissä)
- ampuminen +1, mättö +1
TEHOSTUKSET:
Valitse 10, saman voi valita useasti, kuitenkin samaa kasvattavan
korkeintaan 3 kertaa.
- +100 kg (nosto)voima
- +3 kestopistettä
- +10 panssaria
- +1 panssarin kestoluokkaa
- Loikka +2 metriä (tuplattu vauhdilla)
- Turvallinen tiputus +5 metriä
- Regeneraatio 1 kesto/5 min (2 min, 1min)
- Ihmisen juoksuvauhti (15m/20m/25m/kierros)
- Sisäänrakennettu ase tai väline (sirkkeli, moottorisaha,
kaapelipyssy, teräskynnet, seinääntakertumisvälineet jne.)
- +1 havainnointi (sis. paremmat laitteet), ampuminen tai mättö
|
OHJEET
Hahmo tehdään tehostamalla perusominaisuuksien omaavaa varaania
listalta löytyvillä erilaisilla tehostuksilla. Yleensä saman
tehostuksen voi ottaa useita kertoja, jolloin vanha arvo voimistuu
entisestään. Näin ollen esimerkiksi 2 kertaa otettu kestävyyden
tehostus antaa lopulliselle hahmolle 11 kestopistettä. Jos suluissa on
useita arvoja, paremmat arvot ovat uudelleen otetulle tehostukselle.
Kuitenkin korkeintaan 3 kertaa voi tehostaa jotain tiettyä arvoa.
Jos hahmolla on erilaisia siäänrakennettuja ase- havainto tai
työkalusysteemejä, ne on määriteltävä tarkemmin hahmonluonnin aikana,
listalla on vain ideoita siitä, mitä kaikkea hahmolta voi
löytyä. Predatorista voi ottaa hieman ideoita.
ASEET JA VARUSTEET:
Perusvarusteisiin kuuluu: verhoamislaite ja kenttähoitovälineistö
(verenvuodon pysäytys, hengissä pitäminen regeneraation toimimiseen
asti, piristysruiskeet). Tämän lisäksi
hahmoille voi valita vapaasti erilaisia aseita ja varusteita, aivan
kuinka näkee tarpeelliseksi. Varsinkin riittävä määrä ammuksia
kannattaa varata, mutta liioitteluakin kannattaa varoa. Sellaiset
20-50 kg (10-20% nostovoimasta) aseita pitäisi olla riittämiin, ja
korkeintaan yksi erittäin iso ase (pulssikivääri tai rynnäkkötykki) -
moiset tekevät elämän joka tapauksessa hyvin hankalaksi.
|
|
Neo-Troops (c) Kalle Marjola 1998
päivitetty 8.9.98
| | | | |