HAHMOT


Neo-Troopsin pelaajahamot ovat bio-aseosaston tuotekehityksen viimeisintä huipputeknologiaa, kybervarustettuja liskoja, varaaneja, joiden tehostettu älykapasiteetti on yhdistetty huipputeknologian tarjoamaan panssarointiin ja asearsenaaliin.

Ulkomuodoltaan kybervaraanit ovat kaksimetrisiä liskomiehiä, väriltään tumman vihreitä ja verhottuna mustaan tai tummanharmaaseen komposiittipanssariin ja varustukseen. Painoa on hieman toistasataa kiloa. Käsissä ja jaloissa on terävät kynnet, joiden ansioista epätasaisten pintojen kiipeäminen sujuu luonnostaan. Perusvarustukseen kuuluu verhoamislaite, joka tekee heidät lähes näkymättömäksi normaalille näköaistille, joskin nopea liike takana tai tasainen tausta saa heidät näkymään selvemmin.

Kybervaraanit varustetaan tehtäviinsä yleensä raskaalla aseistuksella, kuten pulssikivääreillä, liekinheittimillä, kranaatein ja erinäisin kätevin työkaluin, kuten rähätein ja metallileikkurein.

Kybervaraaneilla ei ennen peliä ole sielunelämää, he ovat aseita, koneita, orjia, jotka on luotu täyttämään tehtävänsä. Heidän minuutensa, tahtonsa, voi herätä pelien aikana, tai voi jäädä taisteluohjelmoinnin taakse piiloon. Tämän takia heillä ei ole nimeä, ei ystäviä, ei historiaa, ei persoonallisuutta - ei mitään ennen ensimmäistä tehtäväänsä.

PERUSOMINAISUUDET:
  • 200 kg (nosto)voima
  • ihmisen hölkkäysvauhti (10m/kierros)
  • Loikka 4 metriä (tupla jos vauhtia)
  • Turvallinen tiputus 5 metriä
  • 5 kestopistettä (kestoa)
  • Regeneraatio 1 kesto/10 minuuttia
  • Panssari 20 pistettä, kestoluokka 1
  • Rajoittunut ihmismäinen äly
  • Ihmismäinen näkö- ja kuuloaisti, sekä lämpönäkö ja tutkakeilaus lyhyellä säteellä
  • Tarkka hajuaisti
  • Sisäänrakennettu yksinkertainen tietokonesysteemi lähiradiolla ja toisten varaanien kartoitussysteemillä
  • Verhoamislaite (lähes näkymätön, pidemmällä matkalla voi helposti ampua täysin väärään suuntaan, ampujan on ensin onnistuttava havainto-testissä)
  • ampuminen +1, mättö +1
TEHOSTUKSET:
Valitse 10, saman voi valita useasti, kuitenkin samaa kasvattavan korkeintaan 3 kertaa.
  • +100 kg (nosto)voima
  • +3 kestopistettä
  • +10 panssaria
  • +1 panssarin kestoluokkaa
  • Loikka +2 metriä (tuplattu vauhdilla)
  • Turvallinen tiputus +5 metriä
  • Regeneraatio 1 kesto/5 min (2 min, 1min)
  • Ihmisen juoksuvauhti (15m/20m/25m/kierros)
  • Sisäänrakennettu ase tai väline (sirkkeli, moottorisaha, kaapelipyssy, teräskynnet, seinääntakertumisvälineet jne.)
  • +1 havainnointi (sis. paremmat laitteet), ampuminen tai mättö

OHJEET
Hahmo tehdään tehostamalla perusominaisuuksien omaavaa varaania listalta löytyvillä erilaisilla tehostuksilla. Yleensä saman tehostuksen voi ottaa useita kertoja, jolloin vanha arvo voimistuu entisestään. Näin ollen esimerkiksi 2 kertaa otettu kestävyyden tehostus antaa lopulliselle hahmolle 11 kestopistettä. Jos suluissa on useita arvoja, paremmat arvot ovat uudelleen otetulle tehostukselle. Kuitenkin korkeintaan 3 kertaa voi tehostaa jotain tiettyä arvoa.

Jos hahmolla on erilaisia siäänrakennettuja ase- havainto tai työkalusysteemejä, ne on määriteltävä tarkemmin hahmonluonnin aikana, listalla on vain ideoita siitä, mitä kaikkea hahmolta voi löytyä. Predatorista voi ottaa hieman ideoita.

ASEET JA VARUSTEET:

Perusvarusteisiin kuuluu: verhoamislaite ja kenttähoitovälineistö (verenvuodon pysäytys, hengissä pitäminen regeneraation toimimiseen asti, piristysruiskeet). Tämän lisäksi hahmoille voi valita vapaasti erilaisia aseita ja varusteita, aivan kuinka näkee tarpeelliseksi. Varsinkin riittävä määrä ammuksia kannattaa varata, mutta liioitteluakin kannattaa varoa. Sellaiset 20-50 kg (10-20% nostovoimasta) aseita pitäisi olla riittämiin, ja korkeintaan yksi erittäin iso ase (pulssikivääri tai rynnäkkötykki) - moiset tekevät elämän joka tapauksessa hyvin hankalaksi.


Neo-Troops (c) Kalle Marjola 1998 päivitetty 8.9.98