HACKED BESTIARY Jos oliolla on Move x(kerroin), olion liikkumisnopeus (taistelussa) kerrotaan tällä. Vaikka kerroin olisikin alle 1, on olion pienin liikkumisnopeus kuitenkin SPD, sillä tällöin kerroin vaikuttaa vain maksiminopeuksiin, eli juoksuun yms. Specials: Flying: Olio voi lentää, maksimi lentonopeus on SPDx20 Lethal poison: Kohde saa 'osuman' myrkyn STR vs. END muutaman minuutin (nopea myrkky) tai tunnin (hidas myrkky) välein kunnes myrkky poistetaan tai kohde kuolee Paralyzation: Kohteen on onnistuttava POW-testissä tai halvaantuu tunniksi ja heitto uusiksi kunnes onnistuu Life Drain: Kohteesta imetään elämää kuten Drain Life taialla, eli kohde menetää yhden woundin/2 Hittiä joka kierros ja imijä saa saman verran. Jos kontakti ei kestä koko kierrosta, kohde POW-testi vastustaakseen efektiä Tomb Rot: Kohde menettää yhden pisteen END:ä joka päivä ellei POW-testi -2 onnistu. Possess: Koskettamalla kohdetta kierroksen ajan kohteen on tehtävä POW -2 -testi tai henki ottaa ruumiin haltuun kunnes se karkoitetaan. Tälläinen ruumis 'vahingoittuu' pistohyökkäyksissä vain heitolla 5+ eikä vuoto aiheuta lisävauriota. Jos henki karkoitetaan, silloin kaikki vuoto ja pistovaurio alkaa vaikuttaa alkuperäiseen ruumiiseen Innate Magic: Olio voi laukaista joka kierros taikaa vastaavan efektin muun toiminnon lisäksi, ja se onnistuu aina, tosin sen voi estää counter spellillä. Kaikkiin vastustustesteihin saa VIP-bonuksen =========================================== << HUMANOIDS >> Kaikista humanoideista on ensin perustiedot, joista jokainen kyky voi vaihdella -1..+1. Johtajilla yms. on yleensä korkeammat arvot varsinkin taidoissa. Suurimasta osasta rotuja löytyy taikojia, joiden taidot vaihtelevat suurestikin. ------------------------------------------- = Human = Basic stats: ------------ STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 3 3 3 3 3 3 3 3 1 ------------------------------------------- Bandit: ------- STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 3 3 3 3 3 3 3 3 1 Melee-3 Silent Move(rural)-3 Bow-3 Thrown-3 Sword (STR 3) or Axe (STR 4) Bow (STR 3) Leather armor parts (1-2) ------------------------------------------- Soldier: -------- STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 3 3 3 3 3 3 3 3 1 Melee-4 Thrown-3 Bow-3 Teamfighting-3 Riding-3 Sword (STR 3), Spear (STR 3) Shield Helm, Bracers (1) ------------------------------------------- Captain: -------- STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 3 4 3 3 3 3 4 4 2 Melee-5 Thrown-4 Bow-4 Leadership-4 R/W Common Teamfighting-4 Riding-4 Sword (STR 3) Helm, Bracers, Chain shirt (1+2) ------------------------------------------- = Dwarf = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 3 4 3 3 4 3 4 3 1 Move x ½ Melee-4, Thrown-3, Bow-4, Survival(caves)-4 /* 4 feet stunty man with long beard */ ------------------------------------------- = Halfling = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 2 3 4 4 2 3 3 2 1 Move x ½ Melee-3, Thrown-4, Bow-3, Cooking-5, Silent Move-4 /* 3 feet small childish man with hairy feet */ ------------------------------------------- = Elf = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 3 3 3 4 3 4 4 4 1 Melee-4, Thrown-3, Bow-4, Hunting-3 /* 5-6 feet skinny forester with pointed ears */ ------------------------------------------- = Orc = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 4 4 3 3 4 2 2 4 1 Melee-3, Bow-3, Thrown-3 /* 7 feet crouched green and ugly humanoid */ ------------------------------------------- = Ogre = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 5 4 3 3 5 2 2 5 2 Melee-3, Thrown-3 /* 8 feet tanned man */ ------------------------------------------- = Cave Troll = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 5 4 3 2 5 2 1 5 3 Regenerates 1 wound/minute Melee-3, Thrown-3, Claws (STR 4) /* 8 feet skinny blue-gray ugly man */ ------------------------------------------- = Hill Giant = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 7 5 2 2 6 2 2 7 5 Move x2 Melee-2, Thrown-2 /* 10 feet big man */ =========================================== << ANIMALS >> = Bear = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 5 5 2 2 4 1 3 5 2 Melee-3, Claws (STR 4) /* Grizzly bear */ ------------------------------------------- = Wolf = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 3 5 4 4 3 1 3 4 1 Melee-4, Bite (STR 2) /* Big wolf */ ------------------------------------------- = Giant Rat = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 2 3 5 4 3 1 3 2 1 Move x ½ Melee-4, Bite (STR 2), may infect diseases /* 2 feet + 2 feet tail */ ------------------------------------------- = Giant Spider = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 2 3 5 5 2 1 3 2 1 Move x ½ Melee-3, Bite (STR 1 + lethal poison STR 3) /* 4 feet hairy tarantula */ ------------------------------------------- = Giant Ant = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 6 8 4 5 3 0 2 5 1 Move x ½ Melee-4, Pincers (STR 5) /* 7 feet ant */ ------------------------------------------- = Giant Poisonous Snake = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 4 5 5 4 4 1 3 4 1 Move x ½ Melee-5, Bite (STR 2 + lethal poison STR 3) /* 30 feet slimy snake */ ------------------------------------------- = Giant Constrictor Snake = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 5 6 5 4 5 1 3 5 1 Move × ½ Melee-4, Constrict (STR 5 continous, may have multiple targets) /* 40 feet slimy snake */ ------------------------------------------- = Giant Worm = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 6 8 2 5 6 0 2 7 4 Melee-2, Shallow (STR 5) or Crush (STR 3-7) /* 50 feet, 7 feet diameter brown worm */ =========================================== << FANTASY MONSTERS >> Fantasiahirviöillä on usein vaarallisia taikoja vastaavia efektejä.. ------------------------------------------- = Basilisk = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 4 6 3 4 6 1 5 7 3 Melee-4, Bite (STR 4), Petrificating touch (POW+TGN -6) /* 10 feet lizard */ ------------------------------------------- = Cockatrice = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 3 4 4 5 4 1 4 5 2 Melee-4, Beak (STR 1), Claws (STR 2), Petrificating touch (POW+TGN -6), flying /* 10 feet bird-lizard */ ------------------------------------------- = Beholder = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 5 8 2 4 4/5 5 6 8 4 Melee-1, Bite (STR 4), flying Innate magical abilities: Central eye: Counterspell (mII) - power 6 Eyestalks: Detect Magic (loI) Stop (mIII) Blast Attack (eII) Disintegrate (eIII) - power 4 Petrificate (eIV) Weakness (dI) Drain Energy (dII) Paralyzation (dII) Terror (dIII) - 1 target Death Spell (dIV) - 1 target Strikes hit central eye (TGN 4) on even numbers, which is destroyed on succesful damage roll. Beholder can use max. 6 eyes each turn. Each small eye got TGN 3 and is hit with -2. /* 6 feet ball with gaping mouth and big eye and 10 eye stalks on top */ =========================================== << CREATIONS >> Pitkän luomistyön päätteeksi velho voi uuvuttavilla rituaaleilla saada henkiin elottoman materiaalin.. ------------------------------------------- = GOLEM (man-sized) = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Stone 4 10 2 3 7 - - 5 3 Fist STR 3 Clay 4 10 2 2 4 - - 5 8 Fist STR 3 Iron 4 10 1 2 8 - - 5 3 Fist STR 4 Flesh 4 10 3 3 4 - - 5 4 Fist STR 2 Melee-SPD, charge with grap and crush preferred /* Man-sized statue or metallic man */ If golem is bigger, add STR, POW and WND accordingly =========================================== << UNDEAD >> Epäkuolleet ovat velhojen taikojen aikaansaannoksia tai sielunsa menettäneitä ihmisiä, jotka vainoavat eläviä ja heidän sielujaan. ------------------------------------------- = Skeleton = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 3 - 3 3 3 - - 4 1 +3 TGN vs. thrust attacks Melee-3, Thrown-2, Bow-2 /* Mindless animated skeleton */ ------------------------------------------- = Zombie = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 4 - 1 2 4 - - 4 1 +2 TGN vs. thrust attacks Melee-2 /* Mindless animated corpse */ ------------------------------------------- = Ghoul = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 3 5 3 3 4 2 3 3 1 +2 TGN vs. thrust attacks Melee-3, Claws (STR 2 + paralyzation) /* Wicked half-dead dead eater */ ------------------------------------------- = Mummy = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 5 - 1 2 5 - - 6 2 +2 TGN vs. thrust attacks Melee-4, Fist (STR 3 + tomb rot) /* Mindless animation */ ------------------------------------------- = Wight = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 4 5 2 3 4 2 - 4 1 +2 TGN vs. thrust attacks Melee-3, Life-draining touch /* Soulless body trapped between worlds */ ------------------------------------------- = Wraith = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes - - 2 - - 2 - 5 1 Immune to normal damage, flying Life-draining touch /* Evil spirit stalking earth */ ------------------------------------------- = Ghost = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes - - 2 - - 3 - 6 1 Immune to normal damage, flying Possess /* Restless spirit on earth */ ------------------------------------------- = Vampire = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes 6 6 4 4 4 3 4 6 2 +2 TGN vs. thrust attacks Melee-5, Life-draining suck /* Pale man with canine teeth, might be sorcerer */ =========================================== << DEMONS >> Demonit ovat Abyssin asukkeja, jotka haluavat maan päältä tuoretta lihaa (pienemmät demonit) tai sieluja syötäväksi. Päästäkseen maan päälle demonit tarvitsevat jonkun kutsumaan niitä, ja tultuaan kutsutuiksi vain harvat pystyvät olemaan paikan päällä niin kauan kuin haluavat vaan useimmat imeytyvät takaisin Abyssiin muutaman tunnin sisällä. Kun joku velho on saanut demonin kutsuttua maan päälle, demoni ei yleensä ole kovinkaan ystävällinen velholle, koska siltä yleensä odotetaan jotain palvelusta, ja sen on pakko pysyä sanassaan, jos se sellaisen suostuu antamaan. Tämän takia velhot kutsuvat demonit yleensä pentagrammeihin demon wardin sisään, ja vaativat niiltä lupaukset ennenkuin päästävät liikkeelle. Jokaisella demonilla on nimensä, jos velho tietää sen, voi hän käyttää sitä demonin komentamiseen, jolloin demoni saa -4 kaikkiin vastustusheittoihin, ja lisäksi velho voi kutsua juuri tätä demonia abyssistä summonin yhteydessä. ------------------------------------------- = Critter = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 3 5 3 3 4 2 4 3 1 Melee-4, Claws (STR 3) /* small humanoid with horns and claws */ ------------------------------------------- = Bull Demon = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 6 6 2 3 6 2 6 6 3 Melee-4, Claws (STR 5) /* Big gorilla-looking black demon */ ------------------------------------------- = Black Horror = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND MANA 5 6 3 3 5 3 6 7 3 10 Melee-5, Claw (STR 5) and Tentacle (STR 4) + Tongue (STR 1, only targets hit with tentacle) Mana Control-5, Dark Way-5 Spells: Wall of Shadows (dI), Weakness (dI), Darkness (dII) /* Black colored 7 feet spiky and broad demon with giant claw and spiked tentacle */ ------------------------------------------- = Hellwing = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND 2 6 5 5 3 2 5 4 1 Melee-4, Claws (STR 1) and Bite (STR 1 paralyzation), flying /* Winged pointed head with tail and talons */ ------------------------------------------- = Possessor = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND Notes Spirit - - 3 - - 4 5 3 1 Immune to normal damage Possess +1 +2 -1 -1 - 4 5 4 - Possess, spirit flying and invisible to normal sight. Possessed melee-2, no other skills /* Evil presence possessing people and using host as zombie */ ------------------------------------------- = Balrog = STR END SPD DEX TGN INT WIL POW WND MANA Notes 7 8 3 3 7 4 7 10 5 20 May make big jumps with wings Melee-6, Mana Control-6, Elemental Way-6, Dark Way-5, Spells Demonic Flame Sword (STR 7), Whip (STR 1) /* Big humanoid with bat wings and flaming sword and whip */ -------------------------------------------