Cyber systems taaskin ovat suurempia koknaisuuksia,
kuten esimerkiksi raajoja tai reflexi boosteja
- Head Systems:
- Pään sisälle tuleva laitteisto.
- Data-Jack
- Mahdollistaa suoran liitännän tietokoneisiin ja
-verkkoihin. Nopeampi kuin 'panta'
- Memory (0.5 Gb)
- Mahdollistaa bittimuistin päässä.
Hyödyllinen esim. kameran kanssa.
- Access Ware
- Sallii muistissa olevien tietojen haun, muuttamisen ja
järjestelyn sekä yksinkertaisten ohjelmien ajamisen.
- Radio
- Mahdollistaa lähettämisen ja vastaanoton, kantomatka ei tosin
kovin vaikuttava.
- Instinct Shield
- Suojaa hahmon paniikilta (panic, rout, terror) mutta
heikentää tunne-elämää
- Brain Boost
- Parantaa verenkiertoa aivoissa tarvittaessa. +1
B-Out-testeihin
- Cyber Eye systems:
- Korvaa toisen tai molemmat silmät hahmon toiveiden mukaan. Voi
näyttää normaalilta silmältä tai olla komea peililasi -ilmiö, joka on
kestävämpi ja helpommin korjattavissa.
- Thermo
- Voi vaihtaa katseen lämpösäteilyä vastaanottavaksi
halutessaan.
- LI (Light Intensifier)
- Valonvahvistin, parantaa näkemistä hämärässä.
- L Filter
- Valosuodatin. Estää häikäisyn ja kirkkaudesta sokeutumisen
ja parantaa havaitsemista
- Ranger
- Sisältää suurennuksen ja matkanmittauksen.
- Display
- Mahdollistaa muistissa olevien tai johdolta tulevan tiedon
näyttämisen verkkokalvolle (ehdoton edellytys muistissa olevien
asioiden manipulointiin ilman ulkopuolisia laitteita)
- SM (SMart gun)
- Smart Gunin tarvitsema laitteisto. Näyttää verkkokalvolla
tähtäimen, ammukset ja matkan jos aseessa sopiva laitteisto. Sisältää
halutessa receptorin ohimoon (vaihtoehtoisesti tieto I/O padin
kautta)
- Camera
- Voi tallettaa näkemiään asioita. Sisältää muistin 5 kuvalla,
mutta jos on muistia voi siihen säilöä noin 1h video- kuvaa per 1Gb.
Kuvat ovat vastaavia kuin TV-kuvat.
- Cyber Ear systems:
- N Filter
- Metelisuodatin. Vaimentaa häiriöäänet ja suojaa
kuuroutumiselta. Helpottaa myös äänen erottamisen joukosta.
- Ultra F
- Mahdollistaa erittäin korkeiden äänien kuulemisen
- Recorder
- Voi nauhoittaa ääntä 5 min. Muistiin voi tallettaa lisää, n.
50 h per 1 Gb. Jos yhdistetään cameraan, voi ottaa kunnon videopätkän
äänellä, ei vaikuta sanottavasti muistinkulutukseen)
- Body Ware:
- Filter (Air)
- Suodattaa ja puhdistaa hengitysilman.
- Filter(Blood)
- Puhdistaa veren estäen verenmyrkytyksen tai myrkkyjen
kulkeutumisen elimistössä.
- Filter(Toxin)
- Neutraloi syödyt tai juodot haitalliset yhdisteet.
Dokun unelma.
- EMP-Shield
- Kehittynyt suojaus suojaa cyberkamaa lähes kaikelta
EMP-säteilyltä.(elektronimagneettinen pulssi)
- Limb Ware:
- I/O Pad
- Vastaanottaa Smartgun-tiedot, sopii varsinkin kämmeneeseen,
joloin tiedot tulevat kahvaan sijoitetun laitteiston kautta. Jos
hahmolla on myös Access ware tai Data-Jack, tietoa voidaan siirtää
tät kautta esim. lentokoneen kahvan kautta laitteistoon.
- Razors
- Kynsien alta liukuvat hiiliteräsmonoedge kynnet, joilla voi
viillellä kaikkea sopivaa
- Rapier
- 20-30 cm pituinen terä, jolla voi viillellä tai puukottaa.
Sopii varsinkin käteen (sisäänvedettynä käsivarren sisällä) mutta voi
sijoittaa myös esim. jalkaterään, jolloin potkimiseen tulee uutta
puhtia. Kengät kuitenkin kannattaa valita siten, että terä pääsee
liukumaan ulos.
- Drug Injectors (1 pt)
- Ruumiiseen on asennettu huumeannoksia,
jotka aktivoituna ruiskuttavat
huumetta elimistöön. Huumeannoksia mahtuu 10, joten niitä on
aika-ajoin lisättävä 'luukun' kautta (tungetaan sopivaan väliin)
Tyypilliset taisteluhuumeet nostavat väliaikaisesti taistelu-taitoja
ja suojaavat paniikilta. Monista annoksista harvoin on hyötyä, ja
tyypillisesti huumeet aiheuttavat hauskoja sivuoireita ja pidemmän
päälle jonkinasteista riippuvuutta. Lisäksi ne ovat kalliita ja
vaikeasti saatavia kadulta. ks. huumeet tarkempaan tietoon.
Ruiskutuksen saa aktivoitua aivoimpulssilla, joten vapaita käsiä ei
tarvita.
- Increased Strength (1 pt per increase)
- Nostaa hahmon voimaa. Normaalin ruumiin voimaa voi nostaa vain
kerran, jolloin korvataan normaalit lihakset laboratorioissa
kasvatetuilla superlihaksilla. Seuraavat voimannostot kasvattavat
enää cyber-raajojen ja struktuurien voimaa. Mitkään nostot eivät vaikuta
hahmon vuodonkestokykyyn, eli voiman tiputus kahteen ja sen jälkeen
nosto kolmoseen synteettisillä muskeleilla ei tee hahmosta yhtä kestävää
vauriota kohtaan kuin normaali ihminen.
- Boosted Reflexes (2 pts)
- Kasvattaa hahmon nopeutta ja reaktioita piuhotuksen ja huumeiden
ansiosta. +1Q ja +1 R (eli yhteensä +1.5 R)
- Wired reflexes (4 pts)
- Kasvattaa hahmon nopeutta ja reaktioita. +2 Q, +2 R (koska Q nouse
kasvattaa myös reaktiota, on kokonaishyöty +3 R)
- Cyber Limb (1 pt)
- Vaihda haluamasi hahom raaja (1) keinotekoiseksi. Tällä vaihdetulla
perusraajalla on vastaavat kyvyt kuin hahmolla yleensä, eikä se ole
valmiiksi panssaroitu (ei kuitenkaan vuoda tai aiheuta kipua, ellei
sitä olla repimässä irti...)
- Cyber Limbs (2 pts)
- Vaihda kaikki haluamasi raajat (max 4) keinotekoiseksi, vastaavia
kuin yllä.
- Cyber Torso (1 pt)
- Vaihda torso keinotekoiseksi rakenteeksi. Kestävöittää rakennetta ja
sallii suuremman voiman hyväksikäytön ilman ongelmia.
- Cyber Organs (2 pts)
- Vaihda sisäelimet keinotekoiseksi. Cyber-sydän ei pysähdy.
Cyber-elimet puhdistautuvat esim. ylimääräisestä verestä. Estää
hahmoa kuolemasta hitaasti sisäelinvammaan.
- Cyber Head (2 pts)
- Kallo korvataan keinotekoisella. Sisältää 1/1 panssaria. Ei enää
tukkoista nenää, ei enää reikiintyviä hampaita. Ei kuristumiskuolemia
(ellei ruuvipenkkiin kaadu). Pääusumien B-out-testi +1:lla normaalin
-2 sijaan.
- Artificial Life (8+ pts)
- Korvaa koko ruumis keinotekoisella rakenteella. Ainoastaan
aivot ovat jäljellä, ja niitä varten on happiravinnevarasto torsossa.
Muita cyber-muutoksia ei ruumiita varten tarvita, tosin jonkinmoinen
keinoiho kannattanee ottaa ellei halua olla selvästi erilainen. Myös
epä-inhimillisiä rakenteita on saatavilla (vrt. Robocob 2). Voimaa (S)
ei voi laskea alle kolmen muutoin kuin erikoistapauksessa.
- Extra Arm(s) (2 pts)
- Ylimääräisen käden (tai kaksi) saa törröttämään esimerkiksi
olkapäästä.
- Synthetic Skin/Armor (1 pt)
- Kaikkiin haluttuihin paikkoihin on asennettu ihon alle muovilevyjä
tai iho on kokonaan korvattu Synth-Skinillä, joka on selvästi
erottuvaa, vaihtelevan väristä erikoisvalmistetta. Vaihtoehtoisesti
cyberosat voidaan peittää keinotekoisella iholla, joka näyttää aivan aidolta.
Tälläinen tekoiho ei kuitenkaan anna erillisiltä suojaa toisin kuin
Synth-Skin.
Muutoksilla saa suojaa 1/0 (synth-skin), 0/1 (dermal plating) tai
1/1 (molemmat).
- Heavy Plating (1 pt)
- Suojaa kaikki haluamasi keino-osat paksulla panssarilla. Antaa 2/4
panssarointia, mutta laskee Q:ta yhdellä painon takia.
- Ultra Plating (2 pts)
- Kaikki ahlutut keino-osat suojattuina kehittyneellä panssarilla, antaa
2/3 suojaa eikä vaikuta nopeuteen.
- Titan Structure(3 pts)
- Kaikki halutut keino-osat ovat erikoiskestävää titaania, antaa
osille 3/3 suojan eikä vaikuta nopeuteen.
- Cyber Gun (1 pt)
- Keino-osan sisällä on sijoitettu joku sopiva ase (esim. pari rakettia
tai SMG torsoon)
- Exo skeleton (S pts)
- Antaa hahmolle laitteen voiman ja Q:n 2. Ei suojaa hahmoa vauriolta,
mutta on itse kestävä. Toimii akuilla noin. 50 h, ja hahmo on pulassa
jos akut loppuvat....Eli S 4 exo-skeleton maksaa 4 hp:ta
Huomautus keino-raajoista:
Keinoraajoihin voi sisällyttää luukkuja, mutta ne yleensä laskevat
raajan kestävyyttä.
Voimaa voi periaatteessa ottaa vaikka kuinka paljon, mutta on syytä
huomioida, että S 8 kädellä on turha kuvitella repivänsä panssariovia
irti saranoistaan. Käytännössä (olettaen, että hahmo saa jotenkin
tuettua itsensä paikoilleen) keinoraaja on ainoa mikä repeää irti.
Tämän takia onkin yleensä syytä harkita Cyber Torsoa jos haluaa
käyttää tälläisiä erikoisominaisuuksia hyväkseen.