Syndicate Cyberware


Kybertekniset laitteet on hahmonluontivaiheessa 'pisteytetty' hyvin ylimalkaisesti, eikä tapaa käytetä muulloin kuin alussa. Jos hahmo haluaa cyberkamaa, on siitä maksettava hp laitteistojen hinnan lisäksi, ks. hahmon luonti. Kaikki cyberware on hyvälaatuista, muttei sisällä kovin tehokasta EMP-suojausta. Keskustelemalla GM:n kanssa voi saada huonolaatuista ja halvempaa varustusta.
  • Cyber mods ovat kohtalaisen halpoja ja pieniä muutoksia, hahmonluontivaiheessa saa kolme yhdellä hahmopisteellä.
  • Cyber systems taaskin ovat suurempia koknaisuuksia, kuten esimerkiksi raajoja tai reflexi boosteja


    Cyber Mods

    Head Systems:
    Pään sisälle tuleva laitteisto.

      Data-Jack
      Mahdollistaa suoran liitännän tietokoneisiin ja -verkkoihin. Nopeampi kuin 'panta'
      Memory (0.5 Gb)
      Mahdollistaa bittimuistin päässä. Hyödyllinen esim. kameran kanssa.
      Access Ware
      Sallii muistissa olevien tietojen haun, muuttamisen ja järjestelyn sekä yksinkertaisten ohjelmien ajamisen.
      Radio
      Mahdollistaa lähettämisen ja vastaanoton, kantomatka ei tosin kovin vaikuttava.
      Instinct Shield
      Suojaa hahmon paniikilta (panic, rout, terror) mutta heikentää tunne-elämää
      Brain Boost
      Parantaa verenkiertoa aivoissa tarvittaessa. +1 B-Out-testeihin

    Cyber Eye systems:
    Korvaa toisen tai molemmat silmät hahmon toiveiden mukaan. Voi näyttää normaalilta silmältä tai olla komea peililasi -ilmiö, joka on kestävämpi ja helpommin korjattavissa.

      Thermo
      Voi vaihtaa katseen lämpösäteilyä vastaanottavaksi halutessaan.
      LI (Light Intensifier)
      Valonvahvistin, parantaa näkemistä hämärässä.
      L Filter
      Valosuodatin. Estää häikäisyn ja kirkkaudesta sokeutumisen ja parantaa havaitsemista
      Ranger
      Sisältää suurennuksen ja matkanmittauksen.
      Display
      Mahdollistaa muistissa olevien tai johdolta tulevan tiedon näyttämisen verkkokalvolle (ehdoton edellytys muistissa olevien asioiden manipulointiin ilman ulkopuolisia laitteita)
      SM (SMart gun)
      Smart Gunin tarvitsema laitteisto. Näyttää verkkokalvolla tähtäimen, ammukset ja matkan jos aseessa sopiva laitteisto. Sisältää halutessa receptorin ohimoon (vaihtoehtoisesti tieto I/O padin kautta)
      Camera
      Voi tallettaa näkemiään asioita. Sisältää muistin 5 kuvalla, mutta jos on muistia voi siihen säilöä noin 1h video- kuvaa per 1Gb. Kuvat ovat vastaavia kuin TV-kuvat.

    Cyber Ear systems:
      N Filter
      Metelisuodatin. Vaimentaa häiriöäänet ja suojaa kuuroutumiselta. Helpottaa myös äänen erottamisen joukosta.
      Ultra F
      Mahdollistaa erittäin korkeiden äänien kuulemisen
      Recorder
      Voi nauhoittaa ääntä 5 min. Muistiin voi tallettaa lisää, n. 50 h per 1 Gb. Jos yhdistetään cameraan, voi ottaa kunnon videopätkän äänellä, ei vaikuta sanottavasti muistinkulutukseen)

    Body Ware:
      Filter (Air)
      Suodattaa ja puhdistaa hengitysilman.
      Filter(Blood)
      Puhdistaa veren estäen verenmyrkytyksen tai myrkkyjen kulkeutumisen elimistössä.
      Filter(Toxin)
      Neutraloi syödyt tai juodot haitalliset yhdisteet. Dokun unelma.
      EMP-Shield
      Kehittynyt suojaus suojaa cyberkamaa lähes kaikelta EMP-säteilyltä.(elektronimagneettinen pulssi)

    Limb Ware:
      I/O Pad
      Vastaanottaa Smartgun-tiedot, sopii varsinkin kämmeneeseen, joloin tiedot tulevat kahvaan sijoitetun laitteiston kautta. Jos hahmolla on myös Access ware tai Data-Jack, tietoa voidaan siirtää tät kautta esim. lentokoneen kahvan kautta laitteistoon.
      Razors
      Kynsien alta liukuvat hiiliteräsmonoedge kynnet, joilla voi viillellä kaikkea sopivaa
      Rapier
      20-30 cm pituinen terä, jolla voi viillellä tai puukottaa. Sopii varsinkin käteen (sisäänvedettynä käsivarren sisällä) mutta voi sijoittaa myös esim. jalkaterään, jolloin potkimiseen tulee uutta puhtia. Kengät kuitenkin kannattaa valita siten, että terä pääsee liukumaan ulos.


    Cyber systems

    Drug Injectors (1 pt)
    Ruumiiseen on asennettu huumeannoksia, jotka aktivoituna ruiskuttavat huumetta elimistöön. Huumeannoksia mahtuu 10, joten niitä on aika-ajoin lisättävä 'luukun' kautta (tungetaan sopivaan väliin) Tyypilliset taisteluhuumeet nostavat väliaikaisesti taistelu-taitoja ja suojaavat paniikilta. Monista annoksista harvoin on hyötyä, ja tyypillisesti huumeet aiheuttavat hauskoja sivuoireita ja pidemmän päälle jonkinasteista riippuvuutta. Lisäksi ne ovat kalliita ja vaikeasti saatavia kadulta. ks. huumeet tarkempaan tietoon. Ruiskutuksen saa aktivoitua aivoimpulssilla, joten vapaita käsiä ei tarvita.
    Increased Strength (1 pt per increase)
    Nostaa hahmon voimaa. Normaalin ruumiin voimaa voi nostaa vain kerran, jolloin korvataan normaalit lihakset laboratorioissa kasvatetuilla superlihaksilla. Seuraavat voimannostot kasvattavat enää cyber-raajojen ja struktuurien voimaa. Mitkään nostot eivät vaikuta hahmon vuodonkestokykyyn, eli voiman tiputus kahteen ja sen jälkeen nosto kolmoseen synteettisillä muskeleilla ei tee hahmosta yhtä kestävää vauriota kohtaan kuin normaali ihminen.
    Boosted Reflexes (2 pts)
    Kasvattaa hahmon nopeutta ja reaktioita piuhotuksen ja huumeiden ansiosta. +1Q ja +1 R (eli yhteensä +1.5 R)
    Wired reflexes (4 pts)
    Kasvattaa hahmon nopeutta ja reaktioita. +2 Q, +2 R (koska Q nouse kasvattaa myös reaktiota, on kokonaishyöty +3 R)
    Cyber Limb (1 pt)
    Vaihda haluamasi hahom raaja (1) keinotekoiseksi. Tällä vaihdetulla perusraajalla on vastaavat kyvyt kuin hahmolla yleensä, eikä se ole valmiiksi panssaroitu (ei kuitenkaan vuoda tai aiheuta kipua, ellei sitä olla repimässä irti...)
    Cyber Limbs (2 pts)
    Vaihda kaikki haluamasi raajat (max 4) keinotekoiseksi, vastaavia kuin yllä.
    Cyber Torso (1 pt)
    Vaihda torso keinotekoiseksi rakenteeksi. Kestävöittää rakennetta ja sallii suuremman voiman hyväksikäytön ilman ongelmia.
    Cyber Organs (2 pts)
    Vaihda sisäelimet keinotekoiseksi. Cyber-sydän ei pysähdy. Cyber-elimet puhdistautuvat esim. ylimääräisestä verestä. Estää hahmoa kuolemasta hitaasti sisäelinvammaan.
    Cyber Head (2 pts)
    Kallo korvataan keinotekoisella. Sisältää 1/1 panssaria. Ei enää tukkoista nenää, ei enää reikiintyviä hampaita. Ei kuristumiskuolemia (ellei ruuvipenkkiin kaadu). Pääusumien B-out-testi +1:lla normaalin -2 sijaan.
    Artificial Life (8+ pts)
    Korvaa koko ruumis keinotekoisella rakenteella. Ainoastaan aivot ovat jäljellä, ja niitä varten on happiravinnevarasto torsossa. Muita cyber-muutoksia ei ruumiita varten tarvita, tosin jonkinmoinen keinoiho kannattanee ottaa ellei halua olla selvästi erilainen. Myös epä-inhimillisiä rakenteita on saatavilla (vrt. Robocob 2). Voimaa (S) ei voi laskea alle kolmen muutoin kuin erikoistapauksessa.
    Extra Arm(s) (2 pts)
    Ylimääräisen käden (tai kaksi) saa törröttämään esimerkiksi olkapäästä.
    Synthetic Skin/Armor (1 pt)
    Kaikkiin haluttuihin paikkoihin on asennettu ihon alle muovilevyjä tai iho on kokonaan korvattu Synth-Skinillä, joka on selvästi erottuvaa, vaihtelevan väristä erikoisvalmistetta. Vaihtoehtoisesti cyberosat voidaan peittää keinotekoisella iholla, joka näyttää aivan aidolta. Tälläinen tekoiho ei kuitenkaan anna erillisiltä suojaa toisin kuin Synth-Skin.
    Muutoksilla saa suojaa 1/0 (synth-skin), 0/1 (dermal plating) tai 1/1 (molemmat).
    Heavy Plating (1 pt)
    Suojaa kaikki haluamasi keino-osat paksulla panssarilla. Antaa 2/4 panssarointia, mutta laskee Q:ta yhdellä painon takia.
    Ultra Plating (2 pts)
    Kaikki ahlutut keino-osat suojattuina kehittyneellä panssarilla, antaa 2/3 suojaa eikä vaikuta nopeuteen.
    Titan Structure(3 pts)
    Kaikki halutut keino-osat ovat erikoiskestävää titaania, antaa osille 3/3 suojan eikä vaikuta nopeuteen.
    Cyber Gun (1 pt)
    Keino-osan sisällä on sijoitettu joku sopiva ase (esim. pari rakettia tai SMG torsoon)
    Exo skeleton (S pts)
    Antaa hahmolle laitteen voiman ja Q:n 2. Ei suojaa hahmoa vauriolta, mutta on itse kestävä. Toimii akuilla noin. 50 h, ja hahmo on pulassa jos akut loppuvat....Eli S 4 exo-skeleton maksaa 4 hp:ta

    Huomautus keino-raajoista: Keinoraajoihin voi sisällyttää luukkuja, mutta ne yleensä laskevat raajan kestävyyttä.

    Voimaa voi periaatteessa ottaa vaikka kuinka paljon, mutta on syytä huomioida, että S 8 kädellä on turha kuvitella repivänsä panssariovia irti saranoistaan. Käytännössä (olettaen, että hahmo saa jotenkin tuettua itsensä paikoilleen) keinoraaja on ainoa mikä repeää irti. Tämän takia onkin yleensä syytä harkita Cyber Torsoa jos haluaa käyttää tälläisiä erikoisominaisuuksia hyväkseen.