Hahmonluonti


Syndicatessa hahmo luodaan valitsemalla hahmolle eri ominaisuuksia ja taitoja hahmopisteillä (myöh. hp). Koska sääntöjä ei turhaan ole jaksettu tehdä kovin 'tiukoiksi' niissä voi olla porsaanreikiä, mutta niiden käyttö on turhaa, sillä GM tarkistaa hahmot..

Tämänhetkisen systeemin mukaan hamonluontiin on 15 hahmopistettä. Jos se ei tunnu riittävän, ks. kompensaatio.


Ominaisuudet:

Kaikki hahmot aloittavat arvolla 3 jokaisessa ominaisuudessa. Arvo 4 maksaa 2 hp:ta, ja arvon 2 valitsemisesta saa 2 hp:ta lisää käytettäväksi mihin vaan...
Taidot:

Jokainen hahmo osaa automaattisesti äidinkieltään tasolla 3, mutta hahmon on käytettävä ainakin 2/5 hahmopisteistään (alkuperäisistä) taitoihin (pyöristys ylös), eli 15 hp:llä 6.
Cyberware:

Jotta hahmo voisi ottaa ollenkaan cyberwarea (alussa) on hänen käytettävä yksi hp (jos kyseessä ei olisi pelaajan hahmo, se kuuluisi normaalisti kompensoida henkisellä häiriöllä, ks. myöhemmin..) saadakseen ollenkaan varusteita.
  • Cyber modsit maksavat 1 hp per kolme (eli yhdellä hp:lla saat kolme valitsemaasi cyber modia)
  • Cyber systeemit maksavat vaihtelevan verran, halvimpien ollessa yhden hp:n ja kalleimpien yli 10 hp:ta
  • Jos hahmolle riittää vain yksi cyber modi saa hän sen yhdellä hp:llä (eli saa 1/3 hp:ta alennusta)
    Tavaraa, elintapoja ja tuttuja:

    Hahmon perusvarustukseen kuuluu:
    • Kohtalaisen halpa ase(alle $1000) ja paljon (normaaleja) ammuksia.
    • Vaatteet mieltymyksen mukaan ja kevlar paita tai takki.
    • Ammattiin sopivia varusteita (esim. GTS, E-Tools, data-unit...), enintään tasoa 1
    • Elämisvarustus putkikassissa, sis. makuupussi, simsense unit, cd player yms.
    • Mahdollisesti vuokrattu asunto
    • $50-2000 rahaa. Määrä riippuu hahmon elintavoista, ammatista ja siitä, ottaako hän alussa paljon ylimääräistä ei-kovin-kallista kamaa.

    Lisäksi hän tuntee (ainakin) jonkun henkilön nykyiseen tai entiseen ammattiin liittyen (1 ilmainen kontakti).
    Hahmolla on myös teennäinen henkilöllisyys, ja hän voi olla valmiiksi 'olematon'.

    Jos tämä ei riitä hahmolle, voi hp:llä ostaa etupisteitä, joilla saa kaikkea ylimääräistä. Yhdellä hp:lla saa 5 etupistettä, joita voi käyttää seuraaviin etuihin:

    • Kontakti (1 ep) Ylimääräiset tutut 'maksavat' jokainen 1 ep
    • Kaveri (2 ep) Hieman vastaava kuin kontakti, mutta voi tehdä kaikkea shahmon hyväksi, joskus jopa ilman korvausta.
    • Good stuff (1 ep) Hahmo saa jonkin harvinaisemman tai kalliimman varustepaketin; hintaluokka ei voi kuitenkaan nousta kovin korkeaksi (yli $5000)
    • Superb stuff (2 ep) Hahmo saa tavaraa harvinaista, laitonta tai erikoista tavaraa aina noin $10000 edestä; raja riippuu tavaroiden laillisuudesta ja tasosta.
    • Expensive Stuff (1 ep) Jotkut tavarat ovat paljon normaalia budjettia arvokkaampia (esim. ajoneuvot) mutta niitä voi ottaa etupisteillä; tavaran täydellinen omistaminen on aina kyseenalaista.
    • License (1 ep) Laillinen lupa (jos sellainen on saatavilla) johonkin tavaraan.
    • Extra henkilöllisyys Jos yksi teennäinen henkilöllisyys ei riitä, niin uusia voi aina ottaa..

    Kompensaatio

    Jos hahmopisteet eivät ota riittäkseen, on muitakin keinoja ominaisuuksien laskemisen lisäksi saada lisää niitä:
    Epänormaalin lapsuuden pakettimenetys
    Hahmo menettää ilmaisen äidinkieli 3 kyvyn, tilalle saa 2 hp:ta.
    Täydellinen ulkopuolisuus
    Jos hahmolla ei ole mitään tietoa paikallisesta kulttuurista, tavoista, maantiedosta ym. on se yhden hp:n arvoista.
    Moraalinen
    Havaintojen mukaan Syndicaten hahmot ovat tyypillisesti tunnottomia tappajia, ja koska on typerää 'rangaista' enemmistöä saa lisää hp:tä jos ei pysty vapaasti tappamaan. Jos ei pysty tekemään vaivatta 'kylmää tappoa' on se yhden hp:n arvoista. Jos ei pysty lähes poikkeuksetta tekemään 'kylmää tappoa' ja lämminkin voi aiheuttaa ongelmia, saa siitä 2 hp:ta. Jos ei pysty tekemään lämmintäkään tappoa (muutoin kuin vahingossa) saa 3 hp:ta.
    Henkinen häiriö
    Jos hahmolla on joku vakava henkinen häiriö, saa siitä yhden hp:n lisää. Tälläisiä häiriöitä ovat esimerkiksi vainoharhaisuus, ahtaan paikan kammo, harhat, ultra-väkivaltainen luonne, idiotismi, laantumaton vihamielisyys jne. Jos henkinen häiriö on vakava (ei pelkästään hankala) saa 2 hp:ta.
    Powerful Enemy
    Vaarallisesta vastustajasta saa yhden hp:n. Tälläisiä ovat esimerkiksi isot korporaatiot, joiden tappolistalle hahmo on joutunut. Myös kotimaiset firmat voivat olla vihaisia.
    Fyysinen vika
    Sopivasta puutteellisuudesta voi saada hp:ta. Esimerkiksi täydellisestä halvaantumisesta voidaan antaa 4 hp:ta.
    Sold Man
    Äärimmäinen vaihtoehto: myy itsesi firmalle. Saat 5 hp käyttöösi mutta työajat voivat olla aika määrätyt ja pommikin voi olla asennettuna sisääsi...lisäksi hahmolla on oltava tällöin vähintään tämän 5 hp:n edestä cyberwarea.