Alter Ego - the non-collectable card game

tunnetaan myös nimellä AE-peli

Luonnoksia korteista ja niiden määristä

(suluissa korttimäärä, kursivoidut toistaiseksi poissa, tähdellä uudet, huutomerkeillä muutokset)

Aktiivit (27)

AktiiviPJVapaa-aikaBurn-outGenretErikoista
Seanna134 fantasia, vakava, oudot, larppaaja
Markku??? ?
Anu??? ?
Droidy167 - Mekaaninen olento: ei luovu aktiviteeteistä vaikka olisi burn-outissa.
Inka145 fantasia, anti-cyber, larppaaja
Irrette243 fantasia, anti-raskas, larppaaja, netti-addikti, työnetti Ei saa ahdistusta uusien aktiviteettien aloittamisesta
Jaakko245 - Outoja ideoita: omalla kierroksella voi kerran heittää yhden kortin satunnaisesti pois kädestä ja vetää uuden tilalle.
Janka145 larppaaja, netti-addikti Sekaantuu asioihin: voi kerran oman vuoron aikana lisätä tai poistaa yhden ahdistusta aktiivilta, mutta saa siitä itse 2 ahdistusta.
Jari236 outo, larppaaja, netti-addikti, työnetti
Jere-56 fantasia, outo, larppaaja, netti-addikti Nakkikone: Jos Jerellä ei ole oman korttivedon alussa hallitusnakkia, pakasta pelataan ensimmäinen löytyvä häneen. Loppupakka (ei poistopakkaa) sekoitetaan tämän jälkeen.
J-P255 fantasia, cyber, anti-raskas, anti-larp Vaikeasti tavoitettavissa: Jos J-P on vuoron alussa pelissä, poista hänet pelistä seuraavaan vuoroon asti. Jos J-P on vuoron alussa poissa pelistä, hän palaa normaalisti peliin.
Kalle355 kevyt, anti-raskas, anti-vakava, netti-addikti, työnetti Idearikas: voi kerran oman vuoron aikana vetää extrakortin lisäämällä Kallelle yhden ahdistusta.
Laura035 outo, vakava, anti-raskas, larppaaja Auttaa jaksamaan: Ottamalla yhden ahdistusta pystyy estämään burn-outista johtuvan aktiviteetin poisheittämisen joltain kohdeaktiivilta.
Markus226 anti-scifi, anti-cyber, larppaaja Aktiivilomat: Jos Markus on poissa pelistä kierroksen alussa, hän palaa peliin vain puoliksi. Tällöin hänen vapaa-aikansa lasketaan olevan loppu eikä hän kerkiä mihinkään tapahtumaan, mutta yleiset negatiiviset haitat vaikuttavat yhä. Seuraavan kierroksen alussa Markus palaa peliin normaalisti ellei ole välissä poistunut taas pelistä.
mos225 vakava, larppaaja, netti-addikti Tulee pelaamaan melkein mitä tahansa: mossin saamiseen kampanjaan aina +1. Ulkomaille pakeneminen: Burnouttiin joutuessaan katoaa välittömästi ulkomaille (maalle), eikä menetä aktiviteettejä. Pysyy maalla kunnes ahdistus laskee alle burn-out rajan.
Niksu048 outo, kevyt, larppaaja, netti-addikti Lohduttaja: Voi poistaa kerran oman vuoron aikana yhden ahdistusta joltain toiselta kohdeaktiivilta.
Pare125 scifi, raskas, anti-kevyt, netti-addikti, työnetti
Peikko246 cyber, larppaaja, työnetti +2 ahdistusta seurustelusuhteiden hajoamisesta molemmille osapuolille.
Pema246 scifi, vakava, larppaaja, työnetti Pakko pelauttaa jotain: Jos Pemalla ei ole oman kierroksen korttipeluun lopussa yhtään kampanjaa, pelaaja heittää yhden kortin satunnaisesti kädestä pois ja ensimmäinen pakasta löytyvä pelikampanja pelataan Pemaan. Sekoita loppupakka uudestaan.
Pumpkin225 fantasia, raskas, larppaaja, työnetti
!!Risto R245 cyber, vakava, työnetti Ei saa ahdistusta uuden pelikampanjan aloittamisesta, mutta vastaavasti saa yhden ahdistusta aina kun menettää kampanja-aktiviteetin.
Samuli-36 fantasia Fiksaatio maalle: Jos Samulilla on ei-AE-seurustelusuhde ja Samuli on kierroksen alussa pelissä, poista hänet pelistä seuraavaan kierrokseen asti. Jos Samuli on kierroksen alussa poissa pelistä, hän palaa normaalisti peliin eikä lähde heti pois.
*Satu-26 outo, larppaaja, nettiaddikti, työnetti Utelias: voi aiheuttaa haluamilleen valittuun seurustelusuhteeseen kuuluville yhden ahdistusta kerran oman vuoron aikana.
Tane258 outo, kevyt, netti-addikti, työnetti Ei ahdistu vaikka ei olisikaan yhtään aktiviteettiä, vaan menettää yhden ahdistusta.
Teemu246 fantasia, anti-scifi, vakava, raskas, larppaaja, työnetti Jättää tekemättä: Ei burn-outissa heitä aktiviteettejä pois vaan sen sijaan aiheuttaa "poisheittävän" aktiviteetin muille osapuolille yhden ahdistusta (muille WW-narreille, muille hallitusnakin omaaville, muille conitealaisille, seurustelukumppanille tms. riippuen aktiviteetistä)
!!Tommi346 larppaaja, netti-addikti Ei oikein tajua: Tommi ei voi olla kohteena millekään aktiviteetille tai tapahtumalle, joka kohdistetaan vain häneen. Kuka tahansa pelaaja voi heittää kerran oman vuoron aikana yhden valitun kortin kädestä vetääkseen pakasta uuden kortin joka välittömästi pelataan Tommiin jos aktiviteetti tai tapahtuma, joka pelattavissa ja olisi kohdistettu vain yhteen.
Varis145 vakava, scifi, anti-larp
Verneri245 larppaaja Party-animal: Bile-tapahtumien ahdistuksen menetys tuplataan, mutta Verneri on poissa pelistä seuraavan oman kierroksen alkuun, paitsi voi yhä osallistua bileisiin.
Viljo226 anti-outo, cyber, fantasia, kevyt, anti-larp, netti-addikti, työnetti Ei nappaa: Ei voi olla kohteena millekään toiminnalle ellei Viljon kontrolloija suostu, edes pelaajaksi kampanjaan.
Ville445 anti-larp
PJ: Kuinka hyvä tai suosittu pelinjohtaja keskiarvotapahtumissa. Jos '-', aktiivi ei voi toimia PJ:nä.
Vapaa-aika: Aikaa uhrattavana AE-nakkeihin
Burn-out: Raja koska palaa hermot eikä saa mitään aikaiseksi
Genret: Suosikki- ja vihatut genret pelinjohtamisessa ja pelaamisessa sekä muut erikoisemmat jutut
Erikoista: Jotain tavallista poikkeavaa

Aktiviteetit (62)

KorttiVaikutus
Pelikampanja (28) Kumuloitava
AD&D (2): fantasia
hero-AD&D: fantasia, raskas
Amber: kevyt, voi yrittää kuinka monta tahansa pelaajaa, mutta maksimi vaikutusvalta 5
Ars Magica: fantasia, vakava
Cthulhu: vakava
Cyberpunk: cyber, vakava
Gurps (3): fantasia, scifi, outo, vakava tai cyber, kuten kortin pelaava haluaa
Harn: fantasia, vakava, raskas
*Mage: ei genreja
Palladium: fantasia, raskas
!!!Paranoia (2): outo, immuuni 'kaikki kuolevat!'-tapahtumalle
Powergame: kevyt
*Recon: ei genreja
RIP: kevyt, fantasia
Rolemaster: fantasia, mega-raskas (myös kevyt on anti-raskas tätä vastaan)
Runequest: fantasia
Star Wars: scifi
Syndicate: cyber, kevyt
Taiga: vakava
Thogs: outo, fantasia, raskas
!!!TMNT: outo, raskas
Traveller: scifi, raskas, vakava
Twilight: vakava
Vampire: vakava
HUOM: Rulemonster poistettu, rolemaster suoraan se
AE:n puhis (1) Hallitusnakki, 2 vaikutusvaltaa
AE:n sihteeri (1) Hallitusnakki, 2 vaikutusvaltaa
AE:n varapuhis (1) Hallitusnakki, 1 vaikutusvaltaa, ei kuluta vapaa-aikaa.
AE:n taloudenhoitaja (1) Hallitusnakki, 1 vaikutusvaltaa
AE:n hallituspaikka (4) Hallitusnakki, ei kuluta vapaa-aikaa.
Alterations-päätoimittaja (1) 1 vaikutusvaltaa.
Conitea-nakki (3) 1 vaikutusvaltaa
Lisätyöt (1) Kumuloitava, antaa työnetin jos ei vielä ole.
MUD-addiktio (1) Tekee aktiivista netti-addiktin ja kuluttaa kaiken vapaan vapaa-ajan, eli aktiivi ei voi osallistua kampanjoihin tai aloittaa uusia aktiviteettejä kunnes pääsee tästä eroon. Lisäksi tuplasti ahdistusta nettiyhteyden hajoamisesta.
Mundane-harrastus (3) Kumuloitava, ei vaikutusta, vie vain vapaa-aikaa.
*Muu järjestö -nakki (2) Kumuloitava, aktiivi saa yhden ahdistusta aina kun on joku kokous, mikä tahansa, koska kokoukset menevät päällekkäin.
Nakkikone (2) Kumuloitava, 1 vaikutusvaltaa.
Uskontoon höyrähtäminen (1) Aktiivin kaikki pelikampanjat, narritehtävät ja AE-seurustelusuhteet heitetään pois, eikä uusia voi pelata ennenkuin aktiivi pääsee tästä aktiviteetistä eroon. Lisäksi häntä ei voi saada pelikampanjaan pelaajaksi ja mahdollinen larppaaja-genre on poissa käytöstä.
Werewolf-narri (4) 1 vaikutusvaltaa jokaisesta kahdesta pöydätystä aktiivista, joka larppaaja, poislukien muut werewolf-narrit ja korkeintaan 5. Ei voi pelata anti-larppaajaan.
Seurustelusuhde (!!4) Ei vaikutusta aktiviteettinä, mutta aktiivin menettäessä tämän kortin saa hän välittömästi 3 ahdistusta.
Lohduttava seurustelusuhde (1) Vähentää yhdellä ylimääräisellä ahdistusta kierroksen lopussa. Aktiivin menettäessä tämän kortin saa hän välittömästi 4 ahdistusta.
AE-heterosuhde (2) Kumuloitava. Tämä aktiviteetti pelataan kahteen eri sukupuolta olevaan aktiiviin, joilla molemmilla on vapaa-aikaa jäljellä. Toinen aktiivi siirtyy väliaikaisesti samaan ryhmittymään kuin missä toinen on (aktiviteetin pelaaja päättää, kumpi loikkaa) kunnes aktiviteetti poistuu. Jos jompikumpi menettää aktiviteetin, molemmat saavat 3 ahdistusta.
AE vapaa suhde (1) Kumuloitava. Tämä aktiviteetti pelataan kahteen aktiiviin, joilla molemmilla on vapaa-aikaa jäljellä. Toinen aktiivi siirtyy väliaikaisesti samaan ryhmittymään kuin missä toinen on (aktiviteetin pelaaja päättää, kumpi loikkaa) kunnes aktiviteetti poistuu. Jos jompikumpi menettää aktiviteetin, molemmat saavat 3 ahdistusta.
Huom:
Kumuloitava: tällaisia aktiviteettejä voi olla useampiakin
Hallitusnakki: aktiivilla voi olla vain yksi hallitusnakki. Hallitusnakista saa yhden äänen äänestyksissä, ja se ei koskaan poistu burn-outissa. Lisäksi jotkut hallitusnakit eivät kuluta vapaa-aikaa normaalien aktiviteettien tapaan! Tällaiset aktiviteetit on syytä laittaa poikittain kortin alle, jotta sen huomaa helposti, etteivät ne vie aikaa.

Tapahtumat (54)

KorttiPelaaVaikutus
Aikuistuminen (1) Koska tahansa johonkin aktiiviin Kohdeaktiivi lopettaa muiden kanssa leikkimisen ja rupeaa mundaneksi. Aktiivi heitetään kaikkine aktiviteetteineen poistopakkaan.
Alterations deadline (2) Omalla vuorolla Alteration-päätoimittaja saa 2 ahdistusta ja on poissa pelistä seuraavaan kierrokseensa asti. Kaikki muut aktiivit saavat yhden ahdistusta.
ATKK hajoaa (2) Koska tahansa Kaikki aktiivit, jotka netti-addikteja saavat ahdistusta. Työnetin omaavat saavat yhden ahdistusta, muut 2.
Bileet (!!5) Omalla vuorolla johonkin aktiiviin Kohdeaktiivi pitää bileet, ja saa siitä yhden ahdistusta. Jokainen muu aktiivi voi osallistua bileisiin, ja menettää siitä hyvästä yhden ahdistuspisteen. Jokaista kahta toiseen ryhmittymään kuuluvaa osallistujaa kohden bileiden pitäjä menettää yhden ahdistuspisteen.
Ei toimi (1) Koska tahansa johonkin aktiiviin Jos kohdeaktiivilla yli yksi seurustelusuhde, kaikki paitsi yksi (tämän kortin pelaajan päätös) heitetään pois. Muutoin mahdollinen ainoa seurustelusuhde heitetään pois.
Fuksit tulevat (1) Omalla vuorolla, aktivoituu poisheitettäessä Kaikkien käsikortit ja poistopakka sekoitetaan pakkaan ja kaikki vetävät 5 uutta korttia. Tämä kortti laitetaan uudeksi poistopakaksi.
Hahmo kuolee (2) Koska tahansa johonkin aktiiviin Kohdeaktiivi saa yhden ahdistusta.
Hällä väliä? (2) Kun joku pelaa yhteen aktiiviin kohdistetun tapahtuman tai aktiviteetin Kohdekortti ei vaikutakaan ja molemmat laitetaan poistopakkaan. Aktiviteetteihin kohdistettuihin ei voi vaikuttaa.
*Hälytys! (1) Koska tahansin johonkin pelistä poissa olevaan aktiiviin Kohdeakttiivi palaa välittömästi peliin. Tämä on pelin ainoa kortti, joka vaikuttaa pelistä poissa oleviin kortteihin.
Kaikki kuolevat! (1) Koska tahansa johonkin kampanjaan Kaikki hahmot kuolevat ja kampanja loppuu ja heitetään poistopakkaan.
Kokous (2) Koska tahansa Kaikki hallitusnakin omaavat tai kaikki WW-narrit tai kaikki conitea-nakitetut pitävät kokouksen ja saavat kukin 1 ahdistusta.
!!!Kiista (2) Koska tahansa kahteen aktiiviin Toinen kohdeaktiivi menettää ja toinen saa yhden ahdistusta. Oli: onnenpotku
Koti-videoilta (2) Omalla vuorolla Kaikki netti-addiktit menettävät yhden ahdistuspisteen
Kyllästyminen (2) Koska tahansa johonkin aktiviteettiin Kohdeaktiviteetti heitetään poistopakkaan.
!!!Larp (2) Koska tahansa johonkin larppaaja-aktiiviin Jos kohdeaktiivilla on vapaa-aikaa, menettää 2 ahdistusta ja poissa pelistä seuraavaan omaan kierrokseen asti. Jos kohdeaktiivilla ei ole vapaa-aikaa, saa 3 ahdistusta.
*Larp-dokumentti (1) Koska tahansa Kaikki larppaajat saavat 2 ahdistusta. Anti-larppaajat menettävät yhden.
Nettiyhteys rikki (!!2) Koska tahansa aktiiviin, joka netti-addikti Kohteelle 3 ahdistusta ja poissa pelistä seuraavaan omaan kierrokseen asti.
*Party-spoiler (1) Koska tahansa kun on pelattu joku tapahtuma Tapahtuma ei tiputakaan kenenkään ahdistusta, vaan jos ahdistus olisi tippunut se kasvaakin yhdellä. Jos ahdistus kasvoi, tämä kortti ei vaikuta siihen.
!!Peikkokorpi (1) Koska tahansa Kaikki larppaajat, joilla vapaa-aikaa menettävät 1 ahdistusta. Larppaajat ilman vapaa-aikaa saavat 2 ahdistusta.
Poismuutto (1) Koska tahansa johonkin aktiiviin Kohdeaktiivi muuttaa kauas pois ja poistetaan pysyvästi koko pelistä. Aktiivin kaikki aktiviteetit heitetään poistopakkaan.
PPP (2) Omalla vuorolla Kaikki aktiivit menettävät yhden ahdistuspisteen
Puolenvaihto (1) Omalla vuorolla aktiiviin, joka suurimmassa ryhmittymässä Kohdeaktiivi vaihtaa ryhmittymää ja siirtyy sinun kontrolliin.
RopeCon (1) Omalla vuorolla, aktivoituu poisheitettäessä Kaikki Conitealaiset saavat 2 ahdistuspistettä, ja tämän jälkeen kaikki Conitea-nakit heitetään pois tämän kortin ohessa.
Salainen saunailta (1) Omalla vuorolla 6 valittua aktiivia menettävät kukin yhden ahdistuspisteen. Loput aktiivit saavat yhden.
*Salainen seksisaunailta (1) Koska vain Kaikki aktiivit saavat 2 ahdistusta kun yrittävät selvittää, missä olematon saunailta on.
Sihteeri kämmää (1) Koska tahansa Kaikki hallitusnakin omaavat aktiivit saavat 1 ahdistusta, paitsi PJ ja sihteeri 2
Taktinen teko (2) Koska tahansa aktiiviin, joka juuri saisi ahdistusta Kohdeaktiivi ei saakaan ahdistusta tapahtumasta, sillä tätä hän aikoikin tai oli poissa juuri taktisella hetkellä.
Tehtävien siirto (1) Omalla vuorolla johonkin aktiiviteettiin Kohdeaktiviteetti, joka ei voi olla seurustelusuhde, siirtyy kohdeaktiiville, jolle sen voisi normaalisti pelata.
!!!Tiedotuskatko (1) Juuri kun on pelattu pelikampanja tai joku ahdistusta laskeva tilaisuus Tiedotus menee pieleen eikä tapahtumaan ole osallistujia ja se perutaan. Molemmat kortit suoraan poistopakkaan. Voi käyttää sen jälkeen, kun kampanjaan osallistuvat on selvitetty.
!!Vappu (1) Omalla vuorolla ..tai joku muu iso tapahtuma, kuten juhannus. Jokainen pelaaja myötäpäivään alkaen tämän kortin pelanneesta seuraavasta, kääntää neljä päällimmäistä korttia pakasta ja pelaa kaikki seurustelusuhteisiin liittyvät kortit ja bileet.
Virkistäytyminen (3) Koska tahansa johonkin aktiiviin Kohdeaktiivi menettää 2 ahdistusta.
Vuosikokous (1) Omalla vuorolla, aktivoituu poisheitettäessä AE:n taloudenhoitaja saa 3 ahdistusta. Jos taloudenhoitajaa ei ole kenelläkään, kaikki hallitusnakin omaavat saavat 2 ahdistusta. Tämän jälkeen kaikki pelatut AE-hallitusnakit sekoitetaan takaisin pakkaan ja vuosikokous laitetaan uudeksi poistopakaksi.
Välirikko (1) Koska tahansa mihin tahansa seurusteluaktiviteettiin Kohdeaktiviteetti heitetään välittömästi pois
Werewolf-live (2) Omalla vuorolla Kaikki WW-narrit ja aktiivit, jotka eivät larppaa saavat 2 ahdistuspistettä. Anti-larppaajat saavat 4
Äänestys! (2) Koska tahansa juuri pelattuun yleistapahtumaan Tapahtuma ei voi onnistua ellei hallitus kannata. Myötäpäivään kortin pelanneesta kaikki hallitusnakin omaavat voivat puoltaa tai vastustaa alkuperäistä tapahtumaa, ja jos vastustajia on enemmän kuin puolustajia, alkuperäinen tapahtuma heitetään pois ilman efektiä.