Aktiivi | PJ | Vapaa-aika | Burn-out | Genret | Erikoista | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Seanna | 1 | 3 | 4 | fantasia, vakava, oudot, larppaaja
| Markku | ? | ? | ?
| ?
|
| Anu | ? | ? | ?
| ?
|
| Droidy | 1 | 6 | 7
| -
| Mekaaninen olento: ei luovu aktiviteeteistä vaikka olisi
burn-outissa.
| Inka | 1 | 4 | 5
| fantasia, anti-cyber, larppaaja
|
| Irrette | 2 | 4 | 3
| fantasia, anti-raskas, larppaaja, netti-addikti, työnetti
| Ei saa ahdistusta uusien aktiviteettien aloittamisesta
| Jaakko | 2 | 4 | 5
| -
| Outoja ideoita: omalla kierroksella voi kerran heittää yhden
kortin satunnaisesti pois kädestä ja vetää uuden tilalle.
| Janka | 1 | 4 | 5
| larppaaja, netti-addikti
| Sekaantuu asioihin: voi kerran oman vuoron aikana lisätä
tai poistaa yhden ahdistusta aktiivilta, mutta saa siitä itse 2
ahdistusta.
| Jari | 2 | 3 | 6
| outo, larppaaja, netti-addikti, työnetti
|
| Jere | - | 5 | 6
| fantasia, outo, larppaaja, netti-addikti
| Nakkikone: Jos Jerellä ei ole oman korttivedon alussa
hallitusnakkia, pakasta pelataan ensimmäinen löytyvä häneen.
Loppupakka (ei poistopakkaa) sekoitetaan tämän jälkeen.
| J-P | 2 | 5 | 5
| fantasia, cyber, anti-raskas, anti-larp
| Vaikeasti tavoitettavissa: Jos J-P on vuoron alussa
pelissä, poista hänet pelistä seuraavaan vuoroon asti. Jos J-P on
vuoron alussa poissa pelistä, hän palaa normaalisti peliin.
| Kalle | 3 | 5 | 5
| kevyt, anti-raskas, anti-vakava, netti-addikti, työnetti
| Idearikas: voi kerran oman vuoron aikana vetää extrakortin
lisäämällä Kallelle yhden ahdistusta.
| Laura | 0 | 3 | 5
| outo, vakava, anti-raskas, larppaaja
| Auttaa jaksamaan: Ottamalla yhden ahdistusta pystyy
estämään burn-outista johtuvan aktiviteetin poisheittämisen
joltain kohdeaktiivilta.
| Markus | 2 | 2 | 6
| anti-scifi, anti-cyber, larppaaja
| Aktiivilomat: Jos Markus on poissa pelistä kierroksen
alussa, hän palaa peliin vain puoliksi. Tällöin hänen vapaa-aikansa
lasketaan olevan loppu eikä hän kerkiä mihinkään tapahtumaan, mutta
yleiset negatiiviset haitat vaikuttavat yhä. Seuraavan kierroksen
alussa Markus palaa peliin normaalisti ellei ole välissä poistunut
taas pelistä.
| mos | 2 | 2 | 5
| vakava, larppaaja, netti-addikti
| Tulee pelaamaan melkein mitä tahansa: mossin saamiseen
kampanjaan aina +1. Ulkomaille pakeneminen: Burnouttiin
joutuessaan katoaa välittömästi
ulkomaille (maalle), eikä menetä aktiviteettejä. Pysyy maalla kunnes
ahdistus laskee alle burn-out rajan.
| Niksu | 0 | 4 | 8
| outo, kevyt, larppaaja, netti-addikti
| Lohduttaja: Voi poistaa kerran oman vuoron aikana yhden
ahdistusta joltain toiselta kohdeaktiivilta.
| Pare | 1 | 2 | 5
| scifi, raskas, anti-kevyt, netti-addikti, työnetti
|
| Peikko | 2 | 4 | 6
| cyber, larppaaja, työnetti
| +2 ahdistusta seurustelusuhteiden hajoamisesta
molemmille osapuolille.
| Pema | 2 | 4 | 6
| scifi, vakava, larppaaja, työnetti
| Pakko pelauttaa jotain: Jos Pemalla ei ole oman
kierroksen korttipeluun lopussa
yhtään kampanjaa, pelaaja heittää yhden kortin satunnaisesti kädestä
pois ja ensimmäinen pakasta löytyvä pelikampanja pelataan Pemaan.
Sekoita loppupakka uudestaan.
| Pumpkin | 2 | 2 | 5
| fantasia, raskas, larppaaja, työnetti
|
| !!Risto R | 2 | 4 | 5
| cyber, vakava, työnetti
| Ei saa ahdistusta uuden pelikampanjan aloittamisesta, mutta
vastaavasti saa yhden ahdistusta aina kun menettää
kampanja-aktiviteetin.
| Samuli | - | 3 | 6
| fantasia
| Fiksaatio maalle: Jos Samulilla on ei-AE-seurustelusuhde
ja Samuli on kierroksen alussa pelissä, poista hänet pelistä
seuraavaan kierrokseen asti. Jos Samuli on kierroksen alussa poissa
pelistä, hän palaa normaalisti peliin eikä lähde heti pois.
| *Satu | - | 2 | 6
| outo, larppaaja, nettiaddikti, työnetti
| Utelias: voi aiheuttaa haluamilleen valittuun
seurustelusuhteeseen kuuluville yhden ahdistusta kerran oman vuoron
aikana.
| Tane | 2 | 5 | 8
| outo, kevyt, netti-addikti, työnetti
| Ei ahdistu vaikka ei olisikaan yhtään
aktiviteettiä, vaan menettää yhden ahdistusta.
| Teemu | 2 | 4 | 6
| fantasia, anti-scifi, vakava, raskas, larppaaja, työnetti
| Jättää tekemättä: Ei burn-outissa heitä aktiviteettejä
pois vaan sen sijaan aiheuttaa "poisheittävän" aktiviteetin muille
osapuolille yhden ahdistusta (muille WW-narreille, muille
hallitusnakin omaaville, muille conitealaisille,
seurustelukumppanille tms. riippuen aktiviteetistä)
| !!Tommi | 3 | 4 | 6
| larppaaja, netti-addikti
| Ei oikein tajua: Tommi ei voi olla kohteena millekään
aktiviteetille tai tapahtumalle, joka kohdistetaan vain häneen.
Kuka tahansa pelaaja voi heittää kerran oman vuoron aikana yhden valitun
kortin kädestä vetääkseen pakasta uuden kortin joka välittömästi
pelataan Tommiin jos aktiviteetti tai tapahtuma, joka pelattavissa ja
olisi kohdistettu vain yhteen.
| Varis | 1 | 4 | 5
| vakava, scifi, anti-larp
|
| Verneri | 2 | 4 | 5
| larppaaja
| Party-animal: Bile-tapahtumien ahdistuksen menetys
tuplataan, mutta Verneri on poissa pelistä seuraavan oman kierroksen
alkuun, paitsi voi yhä osallistua bileisiin.
| Viljo | 2 | 2 | 6
| anti-outo, cyber, fantasia, kevyt, anti-larp,
netti-addikti, työnetti
| Ei nappaa: Ei voi olla kohteena millekään toiminnalle
ellei Viljon kontrolloija suostu, edes pelaajaksi kampanjaan.
| Ville | 4 | 4 | 5
| anti-larp
|
| |
Kortti | Vaikutus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pelikampanja (28) | Kumuloitava AD&D (2): fantasia hero-AD&D: fantasia, raskas Amber: kevyt, voi yrittää kuinka monta tahansa pelaajaa, mutta maksimi vaikutusvalta 5 Ars Magica: fantasia, vakava Cthulhu: vakava Cyberpunk: cyber, vakava Gurps (3): fantasia, scifi, outo, vakava tai cyber, kuten kortin pelaava haluaa Harn: fantasia, vakava, raskas *Mage: ei genreja Palladium: fantasia, raskas !!!Paranoia (2): outo, immuuni 'kaikki kuolevat!'-tapahtumalle Powergame: kevyt *Recon: ei genreja RIP: kevyt, fantasia Rolemaster: fantasia, mega-raskas (myös kevyt on anti-raskas tätä vastaan) Runequest: fantasia Star Wars: scifi Syndicate: cyber, kevyt Taiga: vakava Thogs: outo, fantasia, raskas !!!TMNT: outo, raskas Traveller: scifi, raskas, vakava Twilight: vakava Vampire: vakava HUOM: Rulemonster poistettu, rolemaster suoraan se AE:n puhis (1)
| Hallitusnakki, 2 vaikutusvaltaa
| AE:n sihteeri (1)
| Hallitusnakki, 2 vaikutusvaltaa
| AE:n varapuhis (1)
| Hallitusnakki, 1 vaikutusvaltaa, ei kuluta vapaa-aikaa.
| AE:n taloudenhoitaja (1)
| Hallitusnakki, 1 vaikutusvaltaa
| AE:n hallituspaikka (4)
| Hallitusnakki, ei kuluta vapaa-aikaa.
| Alterations-päätoimittaja (1)
| 1 vaikutusvaltaa.
| Conitea-nakki (3)
| 1 vaikutusvaltaa
| Lisätyöt (1)
| Kumuloitava, antaa työnetin jos ei vielä ole.
| MUD-addiktio (1)
| Tekee aktiivista netti-addiktin ja kuluttaa
kaiken vapaan vapaa-ajan, eli aktiivi ei voi
osallistua kampanjoihin tai aloittaa uusia aktiviteettejä kunnes
pääsee tästä eroon. Lisäksi tuplasti ahdistusta nettiyhteyden
hajoamisesta.
| Mundane-harrastus (3)
| Kumuloitava, ei vaikutusta, vie vain vapaa-aikaa.
| *Muu järjestö -nakki (2)
| Kumuloitava, aktiivi saa yhden ahdistusta aina kun on joku
kokous, mikä tahansa, koska kokoukset menevät päällekkäin.
| Nakkikone (2)
| Kumuloitava, 1 vaikutusvaltaa.
| Uskontoon höyrähtäminen (1)
| Aktiivin kaikki pelikampanjat, narritehtävät
ja AE-seurustelusuhteet heitetään pois, eikä uusia voi pelata
ennenkuin aktiivi pääsee tästä aktiviteetistä eroon. Lisäksi
häntä ei voi saada pelikampanjaan pelaajaksi ja mahdollinen
larppaaja-genre on poissa käytöstä.
| Werewolf-narri (4)
| 1 vaikutusvaltaa jokaisesta kahdesta pöydätystä
aktiivista, joka larppaaja, poislukien muut
werewolf-narrit ja korkeintaan 5. Ei voi pelata anti-larppaajaan.
| Seurustelusuhde (!!4)
| Ei vaikutusta aktiviteettinä, mutta aktiivin menettäessä
tämän kortin saa hän välittömästi 3 ahdistusta.
| Lohduttava seurustelusuhde (1)
| Vähentää yhdellä ylimääräisellä ahdistusta kierroksen
lopussa. Aktiivin menettäessä tämän kortin saa hän välittömästi 4
ahdistusta.
| AE-heterosuhde (2)
| Kumuloitava. Tämä aktiviteetti pelataan kahteen eri sukupuolta
olevaan aktiiviin, joilla molemmilla on vapaa-aikaa jäljellä.
Toinen aktiivi siirtyy väliaikaisesti samaan ryhmittymään kuin missä
toinen on (aktiviteetin pelaaja päättää, kumpi loikkaa) kunnes
aktiviteetti poistuu. Jos jompikumpi menettää aktiviteetin,
molemmat saavat 3 ahdistusta.
| AE vapaa suhde (1)
| Kumuloitava. Tämä aktiviteetti pelataan kahteen aktiiviin,
joilla molemmilla on vapaa-aikaa jäljellä.
Toinen aktiivi siirtyy väliaikaisesti samaan ryhmittymään kuin missä
toinen on (aktiviteetin pelaaja päättää, kumpi loikkaa) kunnes
aktiviteetti poistuu. Jos jompikumpi menettää aktiviteetin,
molemmat saavat 3 ahdistusta.
| |
Kortti | Pelaa | Vaikutus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Aikuistuminen (1) | Koska tahansa johonkin aktiiviin
Kohdeaktiivi lopettaa muiden kanssa leikkimisen ja rupeaa
mundaneksi. Aktiivi heitetään kaikkine aktiviteetteineen
poistopakkaan.
| Alterations deadline (2)
| Omalla vuorolla
| Alteration-päätoimittaja saa 2 ahdistusta ja on poissa
pelistä seuraavaan kierrokseensa asti. Kaikki muut aktiivit saavat
yhden ahdistusta.
| ATKK hajoaa (2)
| Koska tahansa
| Kaikki aktiivit, jotka netti-addikteja saavat
ahdistusta. Työnetin omaavat saavat yhden ahdistusta, muut 2.
| Bileet (!!5)
| Omalla vuorolla johonkin aktiiviin
| Kohdeaktiivi pitää bileet, ja saa siitä yhden
ahdistusta. Jokainen muu aktiivi voi osallistua bileisiin, ja menettää
siitä hyvästä yhden ahdistuspisteen. Jokaista kahta toiseen
ryhmittymään kuuluvaa osallistujaa kohden bileiden pitäjä menettää
yhden ahdistuspisteen.
| Ei toimi (1)
| Koska tahansa johonkin aktiiviin
| Jos kohdeaktiivilla yli yksi seurustelusuhde, kaikki paitsi
yksi (tämän kortin pelaajan päätös) heitetään pois. Muutoin
mahdollinen ainoa seurustelusuhde heitetään pois.
| Fuksit tulevat (1)
| Omalla vuorolla, aktivoituu poisheitettäessä
| Kaikkien käsikortit ja poistopakka sekoitetaan pakkaan ja
kaikki vetävät 5 uutta korttia. Tämä kortti laitetaan uudeksi
poistopakaksi.
| Hahmo kuolee (2)
| Koska tahansa johonkin aktiiviin
| Kohdeaktiivi saa yhden ahdistusta.
| Hällä väliä? (2)
| Kun joku pelaa yhteen aktiiviin kohdistetun
tapahtuman tai aktiviteetin
| Kohdekortti ei vaikutakaan ja molemmat laitetaan
poistopakkaan. Aktiviteetteihin kohdistettuihin ei voi vaikuttaa.
| *Hälytys! (1)
| Koska tahansin johonkin pelistä poissa olevaan aktiiviin
| Kohdeakttiivi palaa välittömästi peliin. Tämä on pelin
ainoa kortti, joka vaikuttaa pelistä poissa oleviin kortteihin.
| Kaikki kuolevat! (1)
| Koska tahansa johonkin kampanjaan
| Kaikki hahmot kuolevat ja kampanja loppuu ja heitetään
poistopakkaan.
| Kokous (2)
| Koska tahansa
| Kaikki hallitusnakin omaavat tai kaikki WW-narrit
tai kaikki conitea-nakitetut pitävät kokouksen ja saavat kukin
1 ahdistusta.
| !!!Kiista (2)
| Koska tahansa kahteen aktiiviin
| Toinen kohdeaktiivi menettää ja toinen saa yhden
ahdistusta. Oli: onnenpotku
| Koti-videoilta (2)
| Omalla vuorolla
| Kaikki netti-addiktit menettävät yhden
ahdistuspisteen
| Kyllästyminen (2)
| Koska tahansa johonkin aktiviteettiin
| Kohdeaktiviteetti heitetään poistopakkaan.
| !!!Larp (2)
| Koska tahansa johonkin larppaaja-aktiiviin
| Jos kohdeaktiivilla on vapaa-aikaa, menettää 2 ahdistusta
ja poissa pelistä seuraavaan omaan kierrokseen asti. Jos
kohdeaktiivilla ei ole vapaa-aikaa, saa 3 ahdistusta.
| *Larp-dokumentti (1)
| Koska tahansa
| Kaikki larppaajat saavat 2 ahdistusta. Anti-larppaajat
menettävät yhden.
| Nettiyhteys rikki (!!2)
| Koska tahansa aktiiviin, joka netti-addikti
| Kohteelle 3 ahdistusta ja poissa pelistä seuraavaan omaan
kierrokseen asti.
| *Party-spoiler (1)
| Koska tahansa kun on pelattu joku tapahtuma
| Tapahtuma ei tiputakaan kenenkään ahdistusta, vaan jos
ahdistus olisi tippunut se kasvaakin yhdellä. Jos ahdistus
kasvoi, tämä kortti ei vaikuta siihen.
| !!Peikkokorpi (1)
| Koska tahansa
| Kaikki larppaajat, joilla vapaa-aikaa menettävät 1
ahdistusta. Larppaajat ilman vapaa-aikaa saavat 2 ahdistusta.
| Poismuutto (1)
| Koska tahansa johonkin aktiiviin
| Kohdeaktiivi muuttaa kauas pois ja poistetaan pysyvästi
koko pelistä. Aktiivin kaikki aktiviteetit heitetään poistopakkaan.
| PPP (2)
| Omalla vuorolla
| Kaikki aktiivit menettävät yhden ahdistuspisteen
| Puolenvaihto (1)
| Omalla vuorolla aktiiviin, joka suurimmassa ryhmittymässä
| Kohdeaktiivi vaihtaa ryhmittymää ja siirtyy sinun
kontrolliin.
| RopeCon (1)
| Omalla vuorolla, aktivoituu poisheitettäessä
| Kaikki Conitealaiset saavat 2 ahdistuspistettä, ja tämän
jälkeen kaikki Conitea-nakit heitetään pois tämän kortin ohessa.
| Salainen saunailta (1)
| Omalla vuorolla
| 6 valittua aktiivia menettävät kukin yhden
ahdistuspisteen. Loput aktiivit saavat yhden.
| *Salainen seksisaunailta (1)
| Koska vain
| Kaikki aktiivit saavat 2 ahdistusta kun yrittävät
selvittää, missä olematon saunailta on.
| Sihteeri kämmää (1)
| Koska tahansa
| Kaikki hallitusnakin omaavat aktiivit saavat 1 ahdistusta,
paitsi PJ ja sihteeri 2
| Taktinen teko (2)
| Koska tahansa aktiiviin, joka juuri saisi ahdistusta
| Kohdeaktiivi ei saakaan ahdistusta tapahtumasta, sillä
tätä hän aikoikin tai oli poissa juuri taktisella hetkellä.
| Tehtävien siirto (1)
| Omalla vuorolla johonkin aktiiviteettiin
| Kohdeaktiviteetti, joka ei voi olla seurustelusuhde,
siirtyy kohdeaktiiville, jolle sen voisi normaalisti pelata.
| !!!Tiedotuskatko (1)
| Juuri kun on pelattu pelikampanja tai joku ahdistusta
laskeva tilaisuus
| Tiedotus menee pieleen eikä tapahtumaan ole osallistujia ja
se perutaan. Molemmat kortit suoraan poistopakkaan. Voi käyttää sen
jälkeen, kun kampanjaan osallistuvat on selvitetty.
| !!Vappu (1)
| Omalla vuorolla
| ..tai joku muu iso tapahtuma, kuten juhannus. Jokainen
pelaaja myötäpäivään alkaen tämän kortin pelanneesta seuraavasta,
kääntää neljä päällimmäistä korttia pakasta ja pelaa kaikki
seurustelusuhteisiin liittyvät kortit ja bileet.
| Virkistäytyminen (3)
| Koska tahansa johonkin aktiiviin
| Kohdeaktiivi menettää 2 ahdistusta.
| Vuosikokous (1)
| Omalla vuorolla, aktivoituu poisheitettäessä
| AE:n taloudenhoitaja saa 3 ahdistusta. Jos taloudenhoitajaa
ei ole kenelläkään, kaikki hallitusnakin omaavat saavat 2 ahdistusta.
Tämän jälkeen kaikki pelatut AE-hallitusnakit sekoitetaan takaisin
pakkaan ja vuosikokous laitetaan uudeksi poistopakaksi.
| Välirikko (1)
| Koska tahansa mihin tahansa seurusteluaktiviteettiin
| Kohdeaktiviteetti heitetään välittömästi pois
| Werewolf-live (2)
| Omalla vuorolla
| Kaikki WW-narrit ja aktiivit, jotka eivät larppaa saavat 2
ahdistuspistettä. Anti-larppaajat saavat 4
| Äänestys! (2)
| Koska tahansa juuri pelattuun yleistapahtumaan
| Tapahtuma ei voi onnistua ellei hallitus
kannata. Myötäpäivään kortin pelanneesta kaikki hallitusnakin omaavat
voivat puoltaa tai vastustaa alkuperäistä tapahtumaa, ja jos
vastustajia on enemmän kuin puolustajia, alkuperäinen tapahtuma
heitetään pois ilman efektiä.
| |