Peliä pelataan neljä (4) kierrosta (vaihetta), joiden jälkeen eniten vaikutusvaltaa aktiiveilleen kerännyt pelaaja voittaa.
Kaikki pelaajat pöytäävät 3 aktiiviaan, jonka jälkeen peli alkaa ensimmäisellä kierroksella, 'talvi'. Pelin aloittaja on Kalle tai Tommi, tai jos kumpikaan ei ole paikalla, vanhin pelaaja. Peliä pelataan kierros kerrallaan, kunnes neljäs pelivaihe loppuu.
Pelikierroksen vaihtuessa jokainen pelaaja heittää kaikki käsikorttinsa pois, ja kun ylläolevat vaiheet on tehty, poistopakka sekoitetaan tapahtumapakkaan ja jokainen pelaaja vetää yhtä monta korttia kuin oli ennenkuin heitti loput pois. Se, kenen vuoro oli, vetää kortit viiteen, riippumatta siitä, montako korttia oli, ja jatkaa sen jälkeen vuoroon (ei vedä enää kortteja).
Kun tapahtumapakka on sekoitettu ja kortit vedetty, siihen sekoitetaan jälleen 'sekoita kortit' -kortti.
Pelaaja voi myös pelata kelle tahansa aktiiville, jolla on vapaa-aikaa, uuden harrasteen tai nakin, ellei jokin voimassaoleva tapahtuma tai aktiivin erikoisominaisuus kiellä tätä. Harrasteen tai nakin mahdollinen vaikutus pelataan välittömästi.
Aktiiville, jolle on jo pelattu pelaajan vuorolla harraste tai nakki, ei voi pelata uutta harrastetta tai nakkia. Lisäksi toisten pelaajien aktiiveille ei voi pelata harrasteita tai nakkeja, jos niille on jo pelattu harraste tai nakki kyseisen pelaajan oman vuoron jälkeen.
Aktiiville, joka on burnoutissa, ei voi pelata harrastetta tai nakkia, ellei kortti sitä erikseen mahdollista.
Jos aktiivilla ei ole yhtään toimia, saa hän yhden ahdistuspisteen! (ei kuitenkaan silloin jos tämä veisi hänet burn-outtiin)
Aktiivi voi kuulua vain yhteen ryhmään (yhden pelaajan kontrolliin). Jos aktiivi vaihtaa ryhmittymää kortin johdosta, on muutos pysyvä.
Aktiivi | VA | BO | Erikoista |
Pare | 4 | 5 | Huonot vitsit: voi kerran oman vuoron aikana kertoa huonon vitsin, jolloin 3 valittua aktiivia saa yhden ahdistusta. Vitsi on oikeasti kerrottava. |
Ville | 4 | 5 | Hienot kampanjat: +1 vaikutusvaltaa kaikilla kampanjoilla, joita pitää. |
Jaakko | 4 | 5 | Oudot ideat: omalla kierroksella voi vaihtaa arvotun kortin kädestä uuteen tapahtumapakan päältä. |
Niksu | 3 | 7 | Lohduttaja: voi kerran omalla vuorolla ottaa toiselta aktiivilta yhden ahdistusta itselleen. |
Kalle | 4 | 5 | Idearikas: voi omalla kierroksella vetää kortin pakasta, jos ei ole aloittanut uutta toimea. Tälllöin voi aloittaa uutena toimena tällä kierroksella vain juuri vedetyn kortin. |
Tane | 4 | 7 | Ei ahdistu vaikka ei olisi mitään tekemistä. |
Meira | 4 | 4 | Jatkuvat kampanjat: 1 vaikutusvaltaa per käyttämätön vapaa-aika, kokoajan pyörii kampanjat. |
Imaami | 3 | 7 | Harvinainen maanantai: jokaisen pelaajan vuorolla saa yhden ahdistusta vähemmän kuin mitä olisi tulossa. |
Tommi | 4 | 6 | Laiskottelun jalo taito: Tommi menettää vuorossa ahdistusta yhden sijaan niin monta pistettä, paljonko Tommilla on käyttämätöntä vapaa-aikaa. |
Korttien perässä on alustava arvio siitä, montako kutakin korttia pakassa olisi.
Sekoita pakka (1) | Pelijakso vaihtuu, seuratkaa sääntöjä. Kortin vetäjä jatkaa korttien vetämistä pakan sekoittamisen jälkeen, kunnes 5 korttia kädessä. |
Energiapuuska (3) | Aktiivi voi tällä kierroksella aloittaa niin monta harrastetta tai nakkia kuin haluaa |
Tärkeä nakki (2) | Kohdeaktiivi menettää yhden harrasteen (kontrolloija päättää, minkä), jonka tilalle tämän kortin pelanneen on samantien pelattava joku nakki. |
Uusi aktiivi (3) | Vedä aktiivipakasta uusi aktiivi ja laita peliin itsellesi. Tämä aktiivi voi välittömästi toimia. |
Taktinen teko (3) | Reaktio, kohdeaktiivi ei saa juuri tapahtuneesta asiasta ahdistusta. |
Loppu (1) | Valittu kohdetoimi poistetaan kohdeaktiivilta. |
Tauko (2) | Kohdetoimi siirtyy tauolle, ja käännetään ylösalaisin aktiivin alle. Toimeen voi vaikuttaa normaalisti mutta se ei vaikuta peliin. Pelijakson vaihtuessa toimi käännetään takaisin käyttöön, mutta jos aktiivilla ei ole sille vapaa-aikaa, se heitetään pois. |
Mun kaverit (2) | Reaktio, juuri ryhmittymää vaihtava aktiivi meneekin johonkin toiseen, jonka on oltava pelatun kortin hyväksymä. Seurustelusuhteessa tämä tarkoittaa, että tämän kortin pelannut päättää, kumpaan ryhmittymään molemmat menevät. |
Ei kiinnostusta (2) | Reaktio, juuri aloitettuun pelikampanjaan ei löydy tarpeeksi kavereita pelaajiksi, joten se jää pitämättä. |
Hahmo kuolee (1) | Kohdeaktiivin usean vuoden kampanjan rakas hahmo kuolee, ja aktiivi saa 2 ahdistusta. |
Uusi tyyli (1) | Kohdeaktiivi menettää 1 ahdistusta, mutta kaikki muut aktiivit samassa ryhmittymässä saavat 1 ahdistusta. |
Maallepako (1) | Oma kohdeaktiivi poistuu pelistä seuraavaan pelikierrokseen asti, jolloin palatessa hänellä ei ole enää yhtään ahdistusta (pl. pysyvät ahdistukset). Aktiivin ollessa poissa, häneen ei vaikuta mitkään kortit eikä hänen toimiinsa voi vaikuttaa. |
Bile (5) | Kohdeaktiivi pitää bileet. Jokainen osallistuja (pelaajat itse päättävät omista aktiiveistaan) menettää yhden ahdistusta, paitsi bileiden järjestäjä saa 2 ahdistusta, mutta menettää yhden per aktiivi muista ryhmittymistä, joka osallistuu. |
Ei rahaa (2) | Reaktio, kohdeaktiivilla ei ole varaakaan osallistua johonkin tapahtumaan ja saa sen sijaan 1 ahdistusta kuin normaali tapahtuman efekti. |
Työkiireitä (2) | Kohdeaktiivi, jolla oltava ainakin yksi työnakki, saa 3 ahdistusta, miinus yksi per käyttämätön vapaa-aika, kuitenkin vähintään yhden. |
Seurustelu (3) | Kohdeaktiivi alkaa seurustella toisen kohdektiivin kanssa siten, että alkuperäinen kohde siirtyy toisen aktiivin pelaajan kontrolliin. Molemmilla aktiiveilla pitää olla vapaa-aikaa ja kumpikaan ei saa olla tämän kortin pelanneen kontrollissa. Jos seurustelu poistuu, molemmat aktiivit saavat 2 ahdistusta, ja toinen osapuoli siirtyy johonkin toiseen faktioon, kontrolloija päättää, mihin |
Pelikampanja (8) | 2 vaikutusvaltaa |
Hype-kampanja (2) | 3 vaikutusvaltaa |
Stressinpoistokampanja (1) | 3 vaikutusvaltaa, kaikki aktiivit pelissä saavat yhden pysyväisahdistusta vähemmän töistä (jos on 2 pysyväisahdistusta töistä, se lasketaan vain yhdeksi jne.). Poista kampanja pelivaiheen vaihtuessa. |
Atleettiharrastus (4) | |
Naurettava harrastus (2) | 1 pysyvää ahdistusta |
Järjestöaktiivi (6) | 1 vaikutusvaltaa, 1 pysyvää ahdistusta |
Lopputyö (2) | 2 pysyvää ahdistusta. Jos aktiivilla on tämä pelivaiheen alussa ja se pysyy hänellä koko pelivaiheen ajan sen loppuun asti, kortti poistetaan ja aktiivi menettää 3 ahdistusta. |
Työ (4) | |
Työ maalla (1) | Aktiivin muut toimet eivät vaikuta niin kauan kuin hänellä tämä toimi, eikä aktiiville voi pelata uusia. |
HTT-Työ (3) | 1 pysyvää ahdistusta, 1 vaikutusvaltaa. 'Ei rahaa' ei vaikuta aktiiviin. |
Vastuutyö (2) | 2 pysyvää ahdistusta. 'Ei rahaa' ei vaikuta aktiiviin. |
Nakkikone (2) | Aktiivilla riittää tästäedes tekemistä. Aina kun hän aloittaa uuden harrasteen tai nakin, saa hän heti yhden ahdistusta kun ei kerkiä muita nakkejaan hoitamaan niin hyvin. |