Ropecon '97 Tournament Rules

Sadly, in Finnish. All ropecon '97 specific data removed.

ROPECON 97 WARHAMMER FANTASY BATTLE -TURNAUS

Turnauksessa tullaan käyttämään viidennen laitoksen sääntöjä. Turnauksessa pelataan 2000 pisteen armeijoilla jotka tehdään armeijakirjojen pohjalta.

Armeijoissa käytettävien miniatyyrien täytyy olla riittävän kuvaavia. Niiden ei kuitenkaan täydy olla täysin kuvaavia. Tälloin vastustajalle täytyy poikkeavuuksista ilmoitttaa ennen pelin alkua. Miniatyyrien ei tarvitse olla maalattuja, tai GW:n virallisesti hyväksymiä.

Kukin peli kertää korkeintaan viisi kierrosta. Aikaa yhteen peliin on kolme tuntia. Mikäli tässä ajassa ei olla saatu peliä loppuun, pelataan käynnissä oleva kierros loppuun ja lasketaan VP:t. Yhteen siirtovuoroon saisi siis käyttää noin 18 minuuttia per puoli. Kierrokset kuitenkin nopeutuvat loppua kohden, joten pienet ylitykset sallittaneen. Yli vartin, mutta alta tunnin myöhästymisistä, myöhästyjä saa 2 VPn sakon, mutta peli pelataan normaalisti. Jos pelaaja myöhästyy yli tunnin hän häviää 10 VP:llä. Myös luovutukset lasketaan 10 VP:n voitoiksi.

Lisäksi:

Joukkojen asettelussa pelaajat asettavat vuorotellen yhden yksikön. (Kaikki sankarit luetaan yhdeksi yksiköksi, ja kaikki sotakoneet toiseksi. Eli esim kaikki sankarit laitetaan yhtäaikaa, niitä ei kuitenkaan tarvitse laittaa samaan paikkaan.) Yksiköt laitetaan omalle pöydän puoliskolle niin että ne ovat vähintään 6" päässä laudan keskiosasta. Lisäksi joukkoa ei voi laittaa 18" lähemmäksi vihollisen jo asetettua joukkoa.

Special deploymenttiä ei sallita. Skirmish joukot eivät saa aloittaa skirmish -muodostelmassa. Ne voivat kuitenkin siihen siirtyä pelin alettua normaalisti. Pelaaja, joka on asettanut kaikki joukkonsa ensin aloittaa pelin. Voittaja on se, jolla on enemmän Victory Point:ja pelin lopussa.

Pelaajien tulee käyttää samaa armeijaa koko turnauksen ajan.


Updated 17.9.97 - index page