Ropecon '97 Tournament Rules
Sadly, in Finnish. All ropecon '97 specific data removed.
ROPECON 97 WARHAMMER FANTASY BATTLE -TURNAUS
Turnauksessa tullaan käyttämään viidennen laitoksen sääntöjä.
Turnauksessa pelataan 2000 pisteen armeijoilla jotka tehdään
armeijakirjojen pohjalta.
Armeijoissa käytettävien miniatyyrien täytyy olla riittävän kuvaavia.
Niiden ei kuitenkaan täydy olla täysin kuvaavia. Tälloin vastustajalle
täytyy poikkeavuuksista ilmoitttaa ennen pelin alkua. Miniatyyrien ei
tarvitse olla maalattuja, tai GW:n virallisesti hyväksymiä.
Kukin peli kertää korkeintaan viisi kierrosta. Aikaa yhteen peliin on
kolme tuntia. Mikäli tässä ajassa ei olla saatu peliä loppuun,
pelataan käynnissä oleva kierros loppuun ja lasketaan VP:t. Yhteen
siirtovuoroon saisi siis käyttää noin 18 minuuttia per
puoli. Kierrokset kuitenkin nopeutuvat loppua kohden, joten pienet
ylitykset sallittaneen. Yli vartin, mutta alta tunnin myöhästymisistä,
myöhästyjä saa 2 VPn sakon, mutta peli pelataan normaalisti. Jos
pelaaja myöhästyy yli tunnin hän häviää 10 VP:llä. Myös luovutukset
lasketaan 10 VP:n voitoiksi.
Lisäksi:
- Ei nimettyjä erikoishahmoja.
- Ei lentäviä hirviöitä.
- Ei lentäviä ratsuja yli champion-tason sankareille. (Suom huom
carrionit, sotakotkat yms ovat laillisia.)
- Korkeintaan yksi sotakone jokaista armeijan yksikköä kohden.
- Ei liittolaisia.
- Wizard:t saavat olla korkeintaan magic level:llä 4. Maagiset esineet
eivätkä mitkään muutkaan voi parantaa tätä.
- Ei Total Poweria mistään !!!
- korkeintaan 100 pisteen arvoisia maagisia esineitä.
- Ei Greater Daemoneita, paitsi Great Unclean one ( läskit on lepposia(tm)).
Joukkojen asettelussa pelaajat asettavat vuorotellen yhden yksikön.
(Kaikki sankarit luetaan yhdeksi yksiköksi, ja kaikki sotakoneet
toiseksi. Eli esim kaikki sankarit laitetaan yhtäaikaa, niitä ei
kuitenkaan tarvitse laittaa samaan paikkaan.) Yksiköt laitetaan omalle
pöydän puoliskolle niin että ne ovat vähintään 6" päässä laudan
keskiosasta. Lisäksi joukkoa ei voi laittaa 18" lähemmäksi vihollisen
jo asetettua joukkoa.
Special deploymenttiä ei sallita. Skirmish joukot eivät saa aloittaa
skirmish -muodostelmassa. Ne voivat kuitenkin siihen siirtyä pelin
alettua normaalisti. Pelaaja, joka on asettanut kaikki joukkonsa ensin
aloittaa pelin. Voittaja on se, jolla on enemmän Victory Point:ja
pelin lopussa.
Pelaajien tulee käyttää samaa armeijaa koko turnauksen ajan.
Updated 17.9.97 - index page