JaFFa 13.12.2000
Vaatimusmäärittely
Server
- Kaikki siirrot muistetaan
- Konfattavissa selaimen kautta (oma control applet?)
Client
- Tapahtumia voi kelata kumpaan suuntaan tahansa, niin että tilanne
oikeaoppisesti muuttuu (asiat menevät uudelleen piiloon jne.)
- Kaikkea hienoa muistia jne. (mutta sinällään optionaalisia)
Pelijärjestelmä
- Vanha + kaikkea uutta hienoa, ei jaksa tähän listata...
- Jälleen heksa vs. ruutu - ruutu toimisi seinien kanssa paremmin,
mutta tarjoaa kasan muita ongelmia
- Monta kerrosta?
Suunnitteludokkarii
Yleistä
- Koko roska javalla ja yhtenevät tietorakenteet jne.
Tietoliikenne
- Omat sanomat serverin ja clientin välisessä tcp/ip -tunnelissa
- Lähinnä vain clientiltä Commandeja ja serveriltä Eventtejä, jotka
myös talletetaan muistiin/levylle tilanteen rekonstruoimiseksi
Commands
-
Events
- CretinStatusEvent (move, hit, attack etc.)
- TimeEvent (timeout, turn start, warning)
- MapEvent (sighted area, area modification)
Server
- Daemoni, mahdollisesti jopa montaa peliä palveleva.
Client
- Appletti, ettei pelaaja tartte mitään asennella