Varjomaat

Varjomaat on suuri eeppinen Amber-kampanja. Se on tarkoitettu joukolle pelaajia, jotka haluavat suureen seikkailuun, muokkaamaan maailmoita ja elämään suurta elämää. Kampanjan tarkoitus olisi jatkua kauan. Kampanjaan mahtuu juuri nyt uusia pelaajia.

Mitä Varjomaat siis on?

Mitä Varjomaat vaatii?

Jonkinlaista, joskin ei ehkä täydellisen tarkkaa, sepostusta pelimaailmasta voi lukea vanhasta maailmakuvauksestani

Ensimmäinen tarina

Tarinan tärkeimmät henkilöt

Ensimmäinen tarina sai alkunsa keväällä 2003 (Maassa) kun päähenkilömme (pelaajahahmot) saivat oudon kirjeen ja lentoliput Englantiin.

Tarina kesti puolisen vuotta (Maan aikaa) ja varsinkin pari päähenkilöä oli useita kertoja hengenvaarassa ja lopussa kaikkia uhkasi lopullinen tuho ellei yksi heistä olisi viime hetkellä tajunnut tapahtumien lopullista tulosta.

Kampanjalogi on alkuperäisessä muodossa pelisessioittain. Ajankohdat ovat pelisession mukaan, eivät Maan päiviä. Osat tiedoista ovat sen hetkisen tiedon mukaan.

8.10.2003 Sessio 1 : Kaikella on alkunsa

Kaikki saapuvat Seavilleen, tapaavat ja saavat kuulla oikeasta isästään. Seurue jakaantuu kahtia ja Gisela, Aryeh ja Leena ajelevat autolla vanhan ukon luo Timin ja Karrin ollessa muilla teillä.

22.10. Sessio 2 : Uusi maailma

Kolmikko (Gisela, Aryeh, Leena) lähtee vanhan ukon luota vanhan linnan luolastoon, jossa törmäävät hirviöön ja sitten kohtaavat loput kaksi, joista Tim onkin eri näköinen ja väittää nyt olevansakin Nemesus. Tappavat hirviön ja muut 4 kävelevät kuvion ja saavat teleporttausvoiman. Lähtevät ulos, kulkevat maastossa ja kohtaavat outoja asioita. Saapuvat lopulta israelilaiseen kahvilaan, jonka ovelle Timin näköinen mies ampuu Nemesuksen.

29.10. Sessio 3 : Takaisin kartanolla

Timin näköisen miehen kanssa asioista keskusteleminen, palaaminen Seavillen kartanoon ja iltaiset hippaleikit.

12.11. Sessio 4 : Muut katoavat

Aamiaisella tilannekatsausta jonka jälkeen Tim ratsastaa pois etsimään hoitokeinoa. Muut lähtevät ratsastusreissulle savannille, maastopaloa pakoon ja rankkasateeseen, palaten kartanolle toteamaan, että Blake ja isukki kadonneet ja edessä siirtyminen toiseen hotelliin.

26.11. Sessio 5 : Vaaralliset korttileikit

Korttileikit iltapuhteena ja Aryehin vaipuminen koomaan. Tilannekatsaukset sairaalalla, vanhan ukon konsultointi ja taksilla sairaalalle samalla hetkellä kun kärryllinen ökömönköjä saapuu paikalle.

7.1.2004 Sessio 6 : Sairaalasta lepokotiin

Nahikointia sairaalassa, Aryehin pelastus ja pakeneminen maaseudulle, jossa Timin kutsuminen paikalle ja hänen johdolla viktoriaaniseen lepokotiin siirtyminen, jossa lepäilyä, rentoutumista, valmistelua ja vainoharhaisuutta.

14.1. Sessio 7 : Jäljitys

Ensimmäisen päivän keskustelut perhesuhteista, olemassaolosta ja jumaluudesta vaihtuivat Yksisarvisen jäljitykseen metsien halki.

4.2. Sessio 8 : Operaatio ladossa

Yksisarvinen saadaan kiinni ja Tim kutsutaan paikalle. Tim johdattaa porukan latoon, missä alkaa tehdä parannusrituaalia. Rituaalin tekemiseen kitkeytyi hieman erimielisyyksiä jotka lopulta johtavat tappeluun, ladon sortumiseen ja Timin ja Yksisarvisen pakoon lähtemiseen.

25.2. Sessio 9 : Kukin tiellään

Gisela jää sairaalaan paranemaan kun Karri ja Aryeh lähtevät poliisiasemalle selvittelemään käyttämäänsä pankkikorttia. Sellipaon jälkeen he lähtevät tapaamaan vanhaa ukkoa ja Leena sillä aikaa joutuu pakkohoitoon mielisairaalaan. Ukon tapaamisen jälkeen Aryeh imetään korttiin ja Karri pitää hetken rantaloman ennenkuin käy pelastamassa Leenan mielisairaalasta. Gisela palaa tajuihin samoihin aikoihin kun Leena ja Karri palaavat mielisairaalaan hakemaan sinne jääneet Leenan tavarat.

25.3. Sessio 10 : Kokoontuminen hoitolassa

Nemesus ilmestyy pelastamaan Aryehin vankityrmästä ja kerää kaikki hoitolaan paranemaan ja kokoustamaan. Kertoo tarinoita sodista ja motiiveistaan ja katoaa paikalta. Porukka lähtee linnan raunioille ja tekee siellä tutkimusta.

5.5. Sessio 11 : Majatalosta lepokotiin

Porukka käy ukon luona, palaa majataloon kännäämään ja siirtyvät sitten metsän kautta lepäämään 3 viikoksi Timin lepokotiin, treenaten samalla taistelutaitoja.

12.5. Sessio 12 : Paluu Seavilleen

Jänö ilmestyy uudelleen ja johdattaa väen takaisin Seavilleen, jonne Blake ja "isi" ovat palanneet. Testejä, rähinöintiä ja muuta saippuaa. Tim paikalle ja sotakirves kaivetaan jälleen maahan.

6.10. Sessio 13 : Varustautuen matkaan

Keskustellaan pitkään siitä, mitä tehdään ja miten. Lopuksi päätetään lähteä rubiinia hakemaan ja taistella omatoimisesti "vahteja" vastaan. Matkalla poimitaan valtavasta asekaupasta iso pino varusteita ja saavutaan Timin lepokotiin, jonne tarkoitus jäädä treenaamaan toviksi - ellei sitten Timin yllättävä katoaminen muuta suunnitelmia.

20.10. Sessio 14 : Treenausta ja vainoharhaa

Vietetään toista viikkoa treenaten Timin lepokodissa. Nähdään painajaisia, riidellään, vakoillaan ja kiistellään. Timistä ei kuulu mitään.

27.10. Sessio 15 : Rubiinia hakemassa

Karriin ottaa yhteyttä tuntematon vanhus, joka kutsuu Karrin, Leenan ja Giselan outoon keskiaikaiseen maailmaan pelastamaan Aryehin vakityrmästä ja varastamaan rubiinin. Näin toimitaan, tapetaan matkalla puoli tusinaa vartijaa ja suututetaan linnan valtiatar. Paetaan metsään, kuljetaan kohti Seavillea ja aamun sarastaessa pysähdytään miettimään seuraavia toimia ja nahistaan rubiinista.

22.11. Sessio 16 : Pelastus

Rubiini päätetään viedä Yksisarviselle ja tätä varten lähdetään vaeltamaan maastossa, ottaen käyttöön hevoset jossain vaiheessa matkaa. Yöllä tulee jälleen ikäviä unia ja aamulla Karri katoaa kortin läpi jonnekin. Muut nahisevat jälleen ja Aryeh silpoo Giselan käden ja pakottaa viemaanä rubiinin vanhalle ukolle. Ukko villiintyy rubiinista mutta mökkiin hyökkää iso peikko, jonka Aryeh ja Leena nujertavat. Tämän jälkeen yhtäkkiä iskee kurkkukipu ja heikotus ja Karrin ja Timin epäillään olevan pahoissa aikeissa. Yhteistoimin ja Karrin avustuksella siirrytään isoon talliin, jossa Yksisarvista juuri valutetaan juotavaksi. Joukko taistelee paikalla olevia tutunoloisia pirulaisia vastaan samalla kun ukko hoitaa Yksisarvisen. Tim katoaa paikalta ja muut hommaavat itsensä sairaalaan.

Usean viikon toipumisen jälkeen kohdataan Seavillen kartanossa, jonne isi saapuu nuorentuneena ja täysissä voimissa ja kertoo, kuinka asiat nyt palaavat kuntoon ja suuri elämä vasta alkaa.