RPG-kampanjat

Vaikka joskus on enemmänkin hiljaiseloa, jostain kaivautuu aina roolipelikampanjoita, joita joko pidän tai joihin osallistun. Tälle sivulle on kerätty tiedot kaikista näistä kampanjoista, sekä lyhyt tiivistetty historia siitä, mitä on aikoinaan ollut. Mukana myös vihjeitä siitä, mitä joskus voi olla edessä.

Kampanjani

Tästä löytyy tämänhetkiset kampanjani, jotka ovat joko alkamassa tai ovat kesken. Kampanjoihin yleensä pääsee myöhemminkin mukaan, lähetä postia.

Neo-Troops

Kybervaraanit suorittamassa vaihtelevia tehtäviä. Aseita, ampumista ja tappamista. Ei historiaa, ei taustaa, ei nimenkeksimistä. Sopii erityisen hyvin työstressin poistamiseen. Helpot säännöt, mutta vaikea hengissäpysyminen.

Jokainen sessio on erillinen seikkailu, joten mukaan voi tulla vain yhdeksi sessioksi tai satunnaisesti. Lähetä postia jos kiinnostusta pelata kybervaraania. Katso myös vanhentunut mainos ja viralliset kotisivut.

28.12.2005

Kampanjasuunnitelmat

Ylläolevien kampanjoiden lisäksi pöytälaatikossa on luonnollisesti kasa erilaisia ideoita, raakileita ja suunnitelmia. Osa näistä toteutuu mahdollisesti jonain päivänä, todennäköisemmin jos joku antaa lisäinnostusta saada ne valmiiksi.

Muiden kampanjat

Olen pelaajana erinäisissä kampanjoissa. Valitettavasti suurin osa on yleensä melko kuolleena eikä pelinjohto sano sanaa suuntaan tai toiseen kampanjan jatkumisen suhteen. Mutta yritetään silti listata niitä, ehkä tämä saa pelinjohdon heräämään...

Rope-historia

1987

Hommasi D&D:n parin kaverin ja veljen kanssa, ja pelinjohti sitä useita vuosia, kampanjan edetessä aina tasolle 36 asti, ollen lähinnä dungeon crawlia (mitä voisi odottaa). Tuli pelattua myös hieman Miekka&Magiaa.

1988

D&D-kampanja jatkui, ja tuli pelattua Runequestia, Warhammeria ja Paranoiaa kun kaveritkin halusivat johtaa eri pelejä.

1989

Vaihtoi AD&D:hen kun siitä ilmestyi toinen edikka. Sitä käytettiin tovi, mutta sitten pelaajat alkoivat olla liian laiskoja ja erota eri teille. Tuli myös pelattua hieman Paranoiaa ja Warhammeria.

1990

Alkoi olla hiljalleen täysin kypsynyt AD&D-systeemiin. Yritti pitää ensimmäistä kertaa Castle Greyhawk -seikkailua mutta se kuoli addun idiotismeihin ja pelaajaryhmän hajanaisuuteen.

1991

Tutustui cyberpunkkiin ja yritti pitää Shadowrunia, mutta pelaajapula haittasi.

1992

Meni 11 kuukauden LARPpiin, jonka sponsoroi Torni. Eipä jaksanut pitää pelejä lomilla eikä varmaankaan olisi löytänyt pelaajiakaan. Sai sentään pelattua yhden session Warhammeria intissä.

1993

Uusi aikakausi alkoi! Alkoi opiskelemaan yliopistolla ja löysi helposti pelaajia. Syksyllä alkoi ensimmäinen Syndicate-kampanja, "klassinen" kampanja Philadelphiassa. Osallistui myös hienoon Warhammer-kampanjaan, joka valitettavasti vain loppui kesken kaiken, sekä tuli pelattua hieman Paranoiaa.

1994

Tuli pidettyä pari erikoisskenariota (Tuomiopäivän Tomppelit ja HiFi Revisited) ensimmäisen Syndicate-kampanjan loputtua. Loppukeväästä aloitti uuden Syndicate-kampanjan, tällä kertaa sijoitettuna Suomeen, joka kesti loppukesään asti, jolloin tuli pidettyä ensimmäinen erikoissimultaaniskenario Tommin kanssa RopeCon '94:ssa.

Syksyllä aloitti jälleen Castle Greyhawkin, tällä kertaa Hacked D&D-säännöillä. Tuli myös pelattua satunnaisesti Paranoiaa.

1995

Castle Greyhawk päättyi lopputalvesta, ja keväällä piti vain yhden syndicate/agent mini-kampanjan Hired Gunsin. Kesällä tuli pidettyä erikoisskenuna Fountain of Magic Revisited testatakseni RIP-roolipelisysteemin ensimmäistä versiota. Vuoden '95 Ropeconissa tuli uudelleenpidettyä aiempi simultaani kahdesti.

Syksyllä aloitti pitkän aavikkokampanjan Desert of Desolationin, jonka piti SyndHammer-säännöillä (pyssyjen kera). Tämä kampanja kesti aina lopputalvelle '96, koska kampanjan tapahtumat etenivät vähintäänkin hitaassti.

1996

SyndHammer-kampanja loppui maaliskuussa ja sen perään piti välittömästi mini-kampanjan RIP-järjestelmän seuraavalla versiolla.
Tämän jälkeen siirtyi testaamaan Syndicaten uutta versiota (2nd edition), jolla piti lyhyen minikampanjan, jonka jälkeen kesäkuussa aloitti uuden täyspitkän kampanjan Isle of Dawnin.

RopeCon '96:ssa piti Tommin kanssa onnistuneen kokeellisen kahden pelinjohtajan B-luokan kauhuseikkailun, Nummien Arvoitus, jossa yli 10 ystävää avusti meitä. Samassa 'conissa julkaistiin myös Syndicaten paperiversio.

Syksyllä piti jälleen Castle Greyhawkin, tällä kertaa toiselle peliporukalle (on se niin hieno kampanja). Syksyn aikana pidin myös Syndicate-kampanjaa Return to Past (Isle of Dawnin päätyttyä), joka tosin oli kovin epäsäännöllinen kampanja. Lisäksi yritti aloittaa Amber-kampanjan marraskuussa.

Vuoden aikana tuli pelattua keväällä Palladiumia (kaikkea sitä kännissä lupaa), hahmona mm. Thurf, kesällä Paranoiaa ja Amberia ja syksyllä taas Magea ja Palladiumia.

1997

Aloitti vuoden alussa Veren Aikakirjat, high-fantasy -kampanjan, joka kesti aina huhtikuulle 13 sessioineen. Tämä kampanja käytti uusia HDD3-sääntöjäni.

Testautti keväällä myös RIP 3rd editionia vanhoilla seikkailuillani, ja aloitti loppukeväästi sekoituskampanjan Parempi Huominen, mikä valitettavasti kaatui peliryhmän toimimattomuuteen.

Vuoden '97 Ropeconissa piti uudelleen tuon hauskan kahden pelinjohtajan B-luokan seikkailun vuodelta '96, ja liittyi pelinjohtamaan Helsinki Werewolf livea.

Piti myös hetken Veren Aikakirjojen eräänlaista seuraajaa, Bloodbath Extremea, mutta se ei oikein lähtenyt käyttöön ja haudattiin muutaman kuukauden jälkeen. Sen sijaan aloitti myöhemmin syksyllä vihoviimeisen mättöorgiakampanjan, Verikivinen Valtaistuin (Throne of Bloodstone), käyttäen HDD3-sääntöjä, jotka myöhemmin vaihdettiin edd-systeemin kun vastusjoukot kasvoivat.

Kesällä tuli myös pelattua pari sessiota Viljon Runequestia, hahmoni oli idiootti nimeltään Khothnos.

1998

Tammikuussa toimi viimeistä kertaa Werewolf-liven pelinjohtajana, ja myöhemmin keväällä piti yhden RIP Fantasy -seikkailun. Throne of Bloodstone loppui maaliskuussa.

Kesällä ja syksyllä piti satunnaisia Syndicate Helsinki Project ja Neo-Troops -skenarioita. Suunnitteli useita muita kampanjoita, mutta eivät sitten päässeet käyntiin.

1999

Piti fantasiakampanjaa Tanionin tarina, mutta kampanja hautautui pelaajaongelmien takia. Kesällä kirjoitti uusiksi Neo-Troops -pelisysteemin ja piti useita sessioita sillä. Yritti myös pitää Desert of Desolationin uudestaan (nimellä Ruins), mutta se kaatui pelaajaryhmän toimimattomuuteen.

2000

Hiljainen talvi, tuli vain pelattua hieman upeaa Omenapuun kukka -kampanjaa ja pari kertaa Luminen Kryasintti -kampanjaa.
Kesällä alkoi pitämään jälleen Neo-Troopsia, sekä alkoi pelata Cyberpunkkia. Cyberpunkki kuoli aika pian, mutta Neo-Troops jatkui pitkin syksyä. Syksyllä oli myös yksi sessio Macho Women with Gunsia, mutta se taisikin jäädä siihen.

2001

Keväällä oli hieman hiljaista joskin Neo-Troops jatkui satunnaisesti. Lähinnä tuli kehiteltyä aktiivisti lautapelejä. Kesän alussa tosin alkoi Syndicate-kampanja Sunset Beach, joka loppukesestä hiljeni peliaikojen sopimisongelmiin ja omiin kiireisiini, joskin jatkunee jossain välissä. Syksyn alussa alkoi muiden kampanjoista Shadowrun ja Warhammer 40000.

2002

Alkutalvesta Warhammer 40000 -kampanja saatiin väliaikaiseen päätökseen. Kevät oli hiljaista pelirintamalla, joskin tuli vedettyä useampi Neo-Troops -sessio alkuvuodesta. Keväällä piti myös yksittäisen pelin Torstai ja osallistui kesän alussa O:HL -testaukseen. Syksyllä oli muutama peli Neo-Troopsia mutta muutoin oli hiljaista.

2003

Alkuvuoden vietti Italiassa töissä joten se siitä ropelluksesta, mitä nyt Ropeconissa piti esitelmän reaktiivisesta taistelusta. Syksyllä aloitin Varjomaat, eeppisen fantasiakampanjan, jota pelailtiin koko syksy noin joka toinen viikko. Pääsin myös pelaamaan Warhammer 40,000 Necromunda -kampanjaa.

2004

Pitkin vuotta jatkui Varjomaat (mitä nyt kesätauko) ja keväällä oli Necromundaa. Pääosin kuitenkin kovin hiljaista, ja Varjomaiden loppuessa marraskuussa ei sitten ollut enää kuin pari erää Neo-Troopsia.

2005

Varjomaat ei sitten jatkunutkaan ja vuorossa oli ropeton vuosi. Lauta- ja tietokonepelejä sen sijaan.


Kalle's Homepage - Last modified 30.12.2005